AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #21 Skrevet 27. juli 2018 Folk som bruker veldig mye sminke, og ser ut som horer. Det blir bare stygt... Anonymkode: 669c5...5f1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #22 Skrevet 27. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier de gjør det "for seg selv", men de er formet av samfunnet/forventninger, og kosmetikkbransjen har rundlurt verdens kvinnelige befolkning. Anonymkode: b04db...53a Enig m deg og jeg Er kvinne. Tror dessuten de / vi gjør det for å fremme tiltrekning. Sunt hår (les glansfullt og tykt) (feks men kan også nevne hvite tenner stram hud store bryst etc etc vitner om god Helse som igjen vitner om høy fruktbarhetsfaktor som igjen gjør at en mann vil ligge med deg ; les reprodusere avkom med deg) !!! Jeg tror dog på forelskelse og tiltrekning i tillegg til dette Anonymkode: 8ef66...e3a
Arabella Skrevet 27. juli 2018 #23 Skrevet 27. juli 2018 Det en mann kaller naturlig pene kvinner, er kvinner som er diskret sminket. Men det forstår ikke menn. 14
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #24 Skrevet 27. juli 2018 38 minutter siden, Isambard skrev: OK. Da er det enda mer mystisk. Jeg liker å stelle meg, trene, se sånn passe bra ut, men det er ikke fordi jeg gjør det for en mann. Altså, har jeg kjæreste så vil jeg jo han skal synest jeg ser pen ut, men det meste som står på din liste er jo for at en skal føle seg bra selv. Å lage trutmunn på bilder gjør jeg ikke. Isåfall må det bare være for tull. Anonymkode: 37a11...b5e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #25 Skrevet 27. juli 2018 Jeg er fullstendig enig med trådstarter. Jeg gjør ingenting av det som nevnes og ja, jeg er kvinne og har det fritt og godt som meg selv. Jeg er god nok slik som jeg er. Anonymkode: 1753e...97d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #27 Skrevet 27. juli 2018 36 minutter siden, Trikken said: Det argumentet kan man si om alle interesser. Bil, religion, trening osv. Alle samfunn og kulturer er forskjellige, i Norge er det høy levestandar og da preger det levestandar. Når man har primærbehov dekket er det naturlig at ikke livsnødvendige ting opptar tiden vår. På samme tid er alle forskjellige og mange bruker ikke sminke eller tid på utseende. Ingenting er rett eller galt, så bra vi er forskjellige. Nei, man kan ikke si det om alle interesser. Noen kjøper billig bil fordi de må ha det, ikke for å imponere eller fordi de tror bil er kult. Å være interessert i lego som 35-åring er heller ikke noe som gir særlig status. Det er mange interesser som folk helst holder hemmelig fordi de vet at de er litt sære eller uvanlige. Når det gjelder skjønnhetsprodukter er det mange av dem som ikke har vitenskaplig grunnlag for å fungere. Men vi ser reklamene overalt fra vi er unge og blir da lurt til å tro at man automatisk får bedre hud om man bruker masse kremer. Hadde vi hatt like mye reklame som koblet skjønnhet, velvære med sunn mat, så hadde vi fått merkbar økt andel nordmenn som spiste sunt. Anonymkode: f9c80...00a
Trikken Skrevet 27. juli 2018 #28 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullstendig enig med trådstarter. Jeg gjør ingenting av det som nevnes og ja, jeg er kvinne og har det fritt og godt som meg selv. Jeg er god nok slik som jeg er. Anonymkode: 1753e...97d Alle er gode nok som de er, men det er din personlighet som gjør at du velger ikke gjøre disse tingene. På samme måte som andres personlighet gjør at de vil sminke seg eller bruke pengene sine på klær og restylane. De er også bra nok. Alle er bra nok og vi burde støtte andres kvinners valg istedet for dømme de og sette de i en boks. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #29 Skrevet 27. juli 2018 At det er bortkastet på deg betyr ikke at det er bortkastet, ts. Å stusse håret og bruke balsam gjør man for å hindre at håret blir så slitt og flokete. Det handler ikke bare om utseende, men det er mye jobb og ubehag å børste håret når hele håret er en stor sammenfiltret floke. Fuktighetskrem etter behov kan hindre at huden blir tørr, kløende og/eller sprukken. Huden ulike steder på kroppen har gjerne ulike behov. Når det er sagt, synes jeg det er overdrevent med daglige smørerutiner av hud som ikke trenger det. Jeg smører meg kun ved behov, og har ikke ulik krem for dag og natt. Og jeg bruker gjerne samme krem på ansikt og kropp. Men må ha egen fotkrem til mine harde sprukne hæler, siden vanlig fuktighetskrem ikke hjelper på dem. Lange negler er en smakssak, selv holder jeg mine korte. Fine øyenbryn kan gjøre mye for ansiktet. Selv om du ikke legger merke til det, kan brynene være med å påvirke hvor pent du synes et ansikt er. Nå til dags er det mange som har veldig overdrevne "fake" øyenbryn. Selv bruker jeg ikke Rouge. Kun eyeliner og mascara, da jeg synes øynene mine "forsvinner" litt uten. Trutmunn på bilder har jeg definitivt ikke. Anonymkode: 6d7a3...8e6 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #30 Skrevet 27. juli 2018 uten balsam får jeg ikke gredd meg. Om man bruker balsam eller ei er ikke synelig for noen. Og gjøres ikke for å pynte seg. Samme med fuktighetskrem, det er ikke for å pynte seg men for å fukte tørr hud, jeg smører meg aldri, men har heller ikke tørr hd, kjenner ikke forskjell på min hud og en som smører seg sin hud. Tar jeg på sminke så er det ikke for deg eller andre menn, det er fordi jeg har lyst å pynte meg, for meg. Anonymkode: 8f0e0...b11
Trikken Skrevet 27. juli 2018 #31 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, man kan ikke si det om alle interesser. Noen kjøper billig bil fordi de må ha det, ikke for å imponere eller fordi de tror bil er kult. Å være interessert i lego som 35-åring er heller ikke noe som gir særlig status. Det er mange interesser som folk helst holder hemmelig fordi de vet at de er litt sære eller uvanlige. Når det gjelder skjønnhetsprodukter er det mange av dem som ikke har vitenskaplig grunnlag for å fungere. Men vi ser reklamene overalt fra vi er unge og blir da lurt til å tro at man automatisk får bedre hud om man bruker masse kremer. Hadde vi hatt like mye reklame som koblet skjønnhet, velvære med sunn mat, så hadde vi fått merkbar økt andel nordmenn som spiste sunt. Anonymkode: f9c80...00a Det er et stort press på sunnhet. Aldri har det vært mer fokus på trening og spise sunn. Sosiale medier er en stor reklame post som når ut til mange. Å kjøpe en bil man ikke egentlig ikke ønsker, men må ta hensyn til økonomiske situasjon vil jeg ikke kalle en interesse. Og de som samler på lego o.l eller leker med de kan finne andre likesinnende på nett osv. Comic con har blitt veldig stort. At noen har andre interesser enn hva samfunnet mener er "kult". Og kanskje er litt sære er og helt ok, at alle ikke er lik nevner jeg i innlegget for det er bra og man skal ikke være lik.
Trikken Skrevet 27. juli 2018 #32 Skrevet 27. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: uten balsam får jeg ikke gredd meg. Om man bruker balsam eller ei er ikke synelig for noen. Og gjøres ikke for å pynte seg. Samme med fuktighetskrem, det er ikke for å pynte seg men for å fukte tørr hud, jeg smører meg aldri, men har heller ikke tørr hd, kjenner ikke forskjell på min hud og en som smører seg sin hud. Tar jeg på sminke så er det ikke for deg eller andre menn, det er fordi jeg har lyst å pynte meg, for meg. Anonymkode: 8f0e0...b11 Nå er hovedoppgaven til fuktighetskrem å beskytte huden. Så selv om du ikke har tørr hud har den mange funksjoner du kan ha utbytte av.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #33 Skrevet 27. juli 2018 59 minutter siden, Isambard skrev: - Stusse håret fordi det er "slitt". Jeg har aldri lagt merke til "slitt hår" i mitt liv - Lange negler. Helt greit, men hvorfor? - Detaljert forming av øyenbryn- Med mindre du har monobrow kan du la dem være i fred for min del - Lage trutmunn på bilder. Smil heller. - Balsam. Hva gjør den egentlig? Liksomshampoo? - Ha egen fuktighetskrem for hender, føtter, dag, natt, sommer, vinter etc etc etc. - Rouge. Hvem sier at det er viktig med markerte kinnbein? Haha, om jeg ikke bruker balsam får jeg en heftig afro 😆 Håndkrem er digg for jeg sprekker opp på hendene når det blir kaldt. Bedre med litt håndkrem enn blødende sår. Om man ikke stusser håret ville det blitt fryktelig tynt, pistrete og dødt etter få år. Se bare på eldre kvinner med langt hår som ikke klipper seg. Du ville nok raskt sett forskjell om kvinner sluttet med klipp. Lange negler fordi det er lettere å holde rent, og vaske under enn ved korte negler. Mine er dog helt normale i lengden. Rouge er ikke for å markere kinn ben, da heller for å markere hele kinnet? Jeg får natulig rouge når jeg er ute på fjellet, så trenger skjeldent ekstra. Anonymkode: 63cfb...6c0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #34 Skrevet 27. juli 2018 Man kan ende opp å se ut som bildet til venstre om man aldri stusser håret. Flisene spiser oppover håret og til slutt sitter man igjen med et hår som mer ser ut som en luftig sky rundt hodet. Anonymkode: bfee2...ff5 1
Snaskesnusken Skrevet 27. juli 2018 #35 Skrevet 27. juli 2018 1 time siden, Klossmajor skrev: De gjør det vel ikke så mye for å imponere menn som de gjør det for å gjøre inntrykk hos andre kvinner. Med andre ord: Du bruker ikke godlukt? Du er aldri hos frisøren? Du barberer deg aldri / trimmer skjegget? Du bryr deg ikke om rene klær? 1
Isambard Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #36 Skrevet 27. juli 2018 42 minutter siden, SlemUlv skrev: Nå er vi flere som har forklart hvorfor vi bruker balsam, og stusser håret.. og bruker forskjellige kremer.. Så går ut fra du ikke egentlig var så nysgjerrig. Nysgjerrig? Det var mer en guide for hvordan de som vil ha draget på sånne som meg kan spare tid og penger.
Isambard Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #37 Skrevet 27. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ende opp å se ut som bildet til venstre om man aldri stusser håret. Flisene spiser oppover håret og til slutt sitter man igjen med et hår som mer ser ut som en luftig sky rundt hodet. Anonymkode: bfee2...ff5 Virkelig? Nei, det så faktisk ikke helt bra ut. Det er ikke litt skremselspropaganda vel?
SlemUlv Skrevet 27. juli 2018 #38 Skrevet 27. juli 2018 7 minutter siden, Isambard skrev: Nysgjerrig? Det var mer en guide for hvordan de som vil ha draget på sånne som meg kan spare tid og penger. Så vi skal slutte å stusse håret, fordi da kan vi få sjansen på menn? Ler. Sorry, men kanskje les hva folk skriver, om grunnen til at folk gjør hva de gjør? jeg foretrekker å ha langt hår, derfor bruker jeg balsam, for at håret ikke skal se skadd og frillete ut. 2
Isambard Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #39 Skrevet 27. juli 2018 2 minutter siden, SlemUlv skrev: Så vi skal slutte å stusse håret, fordi da kan vi få sjansen på menn? Ler. Sorry, men kanskje les hva folk skriver, om grunnen til at folk gjør hva de gjør? jeg foretrekker å ha langt hår, derfor bruker jeg balsam, for at håret ikke skal se skadd og frillete ut. OK, jeg gir meg. Jeg får vel bare innse at jeg ikke har peiling på hårpleie og hudpleie. Så får dere fortsette å gjøre det dere gjør.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #40 Skrevet 27. juli 2018 Jeg tror du kommer til å legge merke til det hvis vi alle slutter å stusse håret. Da blir det nemlig veldig flisete til slutt og det blir heller aldri ordentlig langt fordi de splittede tuppene spiser seg oppover og hårene brekkes av. Når du ser en kvinne som har midjelangt skinnende hår vet du at hun jevnlig klipper tuppene av det. Det er så godt som ingen som får sånt hår uten å stelle godt med det. Anonymkode: c273b...eb1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå