Isambard Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 - Stusse håret fordi det er "slitt". Jeg har aldri lagt merke til "slitt hår" i mitt liv - Lange negler. Helt greit, men hvorfor? - Detaljert forming av øyenbryn- Med mindre du har monobrow kan du la dem være i fred for min del - Lage trutmunn på bilder. Smil heller. - Balsam. Hva gjør den egentlig? Liksomshampoo? - Ha egen fuktighetskrem for hender, føtter, dag, natt, sommer, vinter etc etc etc. - Rouge. Hvem sier at det er viktig med markerte kinnbein? 2
Missy77 Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Jeg gjør vel de fleste av de tingene du nevner. Men gjør det ikke for mennene sin skyld... 19
Trikken Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Dette er nok noe kvinner gjør for sin egen del, så om det har noen effekt for mennesker som betyr noe for de er det bare et pluss. For min del er det slik, jeg liker føle meg vel og har interesse i sminke, hudpleie og mote. 6
Isambard Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, Missy77 skrev: Jeg gjør vel de fleste av de tingene du nevner. Men gjør det ikke for mennene sin skyld... OK. Da er det enda mer mystisk. 2
Missy77 Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, Isambard skrev: OK. Da er det enda mer mystisk. Hvorfor det? 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 Sier de gjør det "for seg selv", men de er formet av samfunnet/forventninger, og kosmetikkbransjen har rundlurt verdens kvinnelige befolkning. Anonymkode: b04db...53a 11
Klossmajor Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 2 minutter siden, Isambard skrev: OK. Da er det enda mer mystisk. De gjør det vel ikke så mye for å imponere menn som de gjør det for å gjøre inntrykk hos andre kvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 3 minutter siden, Missy77 skrev: Jeg gjør vel de fleste av de tingene du nevner. Men gjør det ikke for mennene sin skyld... Selv om dere ikke gjør det for oss, så for all del ikke stopp. Dere er kjempefine å se på 😃👍🏻 Anonymkode: 065ac...8ef 6
Trikken Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier de gjør det "for seg selv", men de er formet av samfunnet/forventninger, og kosmetikkbransjen har rundlurt verdens kvinnelige befolkning. Anonymkode: b04db...53a Det argumentet kan man si om alle interesser. Bil, religion, trening osv. Alle samfunn og kulturer er forskjellige, i Norge er det høy levestandar og da preger det levestandar. Når man har primærbehov dekket er det naturlig at ikke livsnødvendige ting opptar tiden vår. På samme tid er alle forskjellige og mange bruker ikke sminke eller tid på utseende. Ingenting er rett eller galt, så bra vi er forskjellige. Endret 27. juli 2018 av Trikken 9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 Hår blir slitt hvis det vokser seg langt. Slitte tupper spiser seg oppover, så det er høyst nødvendig å stusse håret jevnlig for å ikke ødelegge det. Når det kommer til forskjellige kremer,så er det selvfølgelig fordi disse har forskjellig funksjon. Tørre hender og føtter trenger en fet krem, mens en fet krem i ansiktet vil gi veldig fet og glinsete hud, som ikke vil se pent ut. Og til sist; kvinner gjør disse tingene for eget velvære, ikke for å tilfredsstille menn. Anonymkode: 08d7a...9d2 15
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 Noe av det du ramser opp handler om smak og behag, men andre ting har du rett og slett ikke forstått en døyt av. Stusse håret fordi det er slitt gjøres delvis pga. utseende, men også fordi slitt hår floker seg mye mer og er vanskeligere å børste/gre ut. Det vil også være mye mer ubehagelig å børste det, siden flokene lugger. Om du aldri har lagt merke til slitt hår er det fordi kvinnene rundt deg passer på å stusse det før det rekker å bli slitt, noe som er det beste for håret. Balsam i håret har med det samme å gjøre. Balsam gjør håret enklere å stelle, holder det sunnere og motvirker at det blir slitt så fort. Forskjellige typer fuktighetskrem til forskjellige kroppsdeler og anledninger handler også mye om komfort. Tørr hud klør lett, men f.eks. føttene trives godt med en ganske fet krem, mens en så fet krem i ansiktet eller på hendene vil føles klissete og kunne gi kviseutbrudd, f.eks. Forskjellige steder på kroppen har forskjellige typer hud, og krever derfor forskjellige typer stell. Forskjellige utetemperaturer påvirker også huden vår på forskjellige måter, og gjør dermed at forskjellige typer kremer er best egnet på sommer og vinter. (Dette var veldig forenklet, men jeg regner med du forstår poenget.) Disse tingene handler altså like mye om fysisk velvære som å ta seg bra ut. Anonymkode: 1e5b9...869 9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #12 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, Isambard skrev: OK. Da er det enda mer mystisk. Du synes det er mystisk at man synes det er vondt å børste ut masse floker i håret og dermed må stusse det og bruke balsam? Jeg får ikke slitt hår, men klipper bort et par cm nederst to ganger i året fordi da blir det mye enklere å børste igjennom i tillegg til at jeg synes håret mitt er langt nok når det er langt nedpå ryggen og må derfor klippe det for at det ikke skal bli lengre. Balsam er en helt vanlig rutine for å ta vare på håret. Jeg har som de fleste andre jenter brukt balsam helt fra jeg fikk hår, og kan ikke si at mamma putta balsam i håret mitt for å seksualisere meg, men fordi jeg var så hårsår og hadde så mange floker at det var en evig kamp å få børstet håret mitt. Så å bruke balsam gjorde det litt lettere. Han jeg dater synes i alle fall håret mitt er kjempefint og digger at det er mykt. Så om du ikke bryr deg om håret til dama er en eneste stor floke eller ikke så er det andre som bryr seg. Jeg må ha forskjellige fuktighetskremer og renser til ulikt formål da jeg har tørr og sensitiv hud og i tillegg en hudsykdom, så jeg kan ikke bruke visse kremer når jeg har utslett og så må jeg ha hydrerende kremer når jeg ikke har utslett for å reparere den. Anonymkode: 74174...9c0 7
SlemUlv Skrevet 27. juli 2018 #13 Skrevet 27. juli 2018 10 minutter siden, Isambard skrev: - Stusse håret fordi det er "slitt". Jeg har aldri lagt merke til "slitt hår" i mitt liv Man skal stusse håret, fordi det er slitt, og dermed faktisk kan bli fryktelig stygt om det ikke klippes. Tro meg, jeg har prøvd. Dette gjøres for meg, for at JEG ikke vil ha ødelagt hår. 11 minutter siden, Isambard skrev: - Balsam. Hva gjør den egentlig? Liksomshampoo? Balsam gjør at håret mitt IKKE floker seg så veldig, pluss at det hjelper med å gjøre håret mindre slitt, så jeg slipper å klippe det så ofte. (jeg har langt hår) 12 minutter siden, Isambard skrev: - Ha egen fuktighetskrem for hender, føtter, dag, natt, sommer, vinter etc etc etc. Huden er forskjellig på de forskjellige stedene. Jeg har egen for hendene, fordi de er tørre, jeg har egen for føttene fordi jeg har hard hud. Huden forandrer seg også etter sesongen, spesielt her i Norge, hvor det blir så utrolig kaldt. Resten gjør ikke jeg personlig, men mange liker å gjøre sånne ting for seg selv, for å føle seg vel Til slutt, hva har dette med sex å gjøre? 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #14 Skrevet 27. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hår blir slitt hvis det vokser seg langt. Slitte tupper spiser seg oppover, så det er høyst nødvendig å stusse håret jevnlig for å ikke ødelegge det. For ikke å snakke om at det blir veldig flokete. Snakker av erfaring. Anonymkode: ea616...d50 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #15 Skrevet 27. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: For ikke å snakke om at det blir veldig flokete. Snakker av erfaring. Anonymkode: ea616...d50 Ser nå at flere har nevnt det samme mens jeg skrev dette. Anonymkode: ea616...d50
Isambard Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #16 Skrevet 27. juli 2018 18 minutter siden, Missy77 skrev: Hvorfor det? Jeg vet ikke. Jeg bruker ikke balsam og sjelden fuktighetskrem, men jeg har også hud og hår. Derfor er det ikke så opplagt hvorfor dere har behov for å gjøre masse ting som jeg ikke føler behov for. Mulig menn med langt hår må bruke balsam. Skjønner ikke hvordan lange negler skal gi følelse av velvære. Dessuten er jeg selv opptatt av at partneren skal synes jeg ser bra ut. Da er det lett å tenke at det går andre veien også.
SlemUlv Skrevet 27. juli 2018 #17 Skrevet 27. juli 2018 5 minutter siden, Isambard skrev: Jeg vet ikke. Jeg bruker ikke balsam og sjelden fuktighetskrem, men jeg har også hud og hår. Derfor er det ikke så opplagt hvorfor dere har behov for å gjøre masse ting som jeg ikke føler behov for. Mulig menn med langt hår må bruke balsam. Skjønner ikke hvordan lange negler skal gi følelse av velvære. Dessuten er jeg selv opptatt av at partneren skal synes jeg ser bra ut. Da er det lett å tenke at det går andre veien også. Nå er vi flere som har forklart hvorfor vi bruker balsam, og stusser håret.. og bruker forskjellige kremer.. Så går ut fra du ikke egentlig var så nysgjerrig. 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #18 Skrevet 27. juli 2018 7 minutter siden, Isambard skrev: Jeg vet ikke. Jeg bruker ikke balsam og sjelden fuktighetskrem, men jeg har også hud og hår. Derfor er det ikke så opplagt hvorfor dere har behov for å gjøre masse ting som jeg ikke føler behov for. Mulig menn med langt hår må bruke balsam. Skjønner ikke hvordan lange negler skal gi følelse av velvære. Dessuten er jeg selv opptatt av at partneren skal synes jeg ser bra ut. Da er det lett å tenke at det går andre veien også. Å være opptatt av at partneren skal synes du ser bra ut, betyr vel ikke at alt du gjør handler om at partneren skal synes du ser bra ut? Anonymkode: 6d7a3...8e6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå