Summerbreeze Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Hei, Jeg var på et jobb intervju tidligere idag og fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig fikk jobben, men skulle få nærmere beskjed på mandag om jeg får jobben eller ikke. Problemet er bare at jeg har så utrolig lyst på en jobb på en mer lokal butikk. Jeg har dessverre ikke fått noe intervju der enda da sjefen er på ferie og er ikke tilbake før om to uker, men assisterende sjef har vært utrolig positiv og jeg håper på at jeg får den. Spørsmålet mitt er da, er det ok å si opp i prøveperioden om jeg så skulle få den jobben jeg egentlig vil ha? Jeg trenger en jobb, og er kjipt å takke nei til en jobb om jeg ikke får et annet jobbtilbud senere....
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Det er jo derfor man har prøveperiode. For at du og bedriften skal kunne se om jobben er noe for deg. Anonymkode: 4fd30...907 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Det er da du skal si opp! Prøveperioden er både for deg og for arbeidsgiver Anonymkode: e65f7...2a3 1
Million Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 Ja, sier som over. Det heter "prøveperiode" for en grunn. For at man skal ha en periode der man tester ut hverandre, om dette arbeidsgiver/arbeidstaker forholdet er liv laga eller bør avsluttes kjapt. Ta den første jobben, og si evt opp i prøveperioden. Tror det er vanlig å bare ha fjorten dagers oppsigelse i prøveperioden, men dette må du sjekke i kontrakten, i tilfelle butikken har noe annet avtalt i sine kontrakter. 1
Summerbreeze Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2018 Det er begge matbutikker, så er vel mer personlig preferanse. Synes bare det er ubehagelig, siden jeg har brukt av hans tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå