AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Jeg fostrer en hjemløs kattemor med to små. Moren er veldig tynn og konstant sulten. Hun spiser tørrfor for kattunger, og får våtfor (for kattunger) morgen og kveld. Spørsmålet er om jeg kan gi henne noe mer enn dette? Kan hun få våtfor oftere feks, eller er det noe annet kaloririkt jeg kan prøve å gi henne? Anonymkode: 32f59...578
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Hun bør få mat for diende katter (evt mat for kattunger). I tilleg bør hun få ormekur, da ormen kan gjøre dem skikkelig tynne og hindre dem i å ta opp næring. Du kan gjerne gi litt ekstra våtfor hvis hun ikke spiser så mye tørrfor, men det viktigste er at hun får i seg næring. Har du vært i kontakt med dyrlege? Anonymkode: 5bcce...7b5 1
Vampen Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Kjør på med mer våtmat. Så lenge hun dier ville jeg ha gitt henne all den maten hun vil spise. Våtmat er også bra i denne varmen, for den sørger for at hun ikke blir dehydrert. Mat for kattunger er også bra, for det har flere kalorier. Jeg er også enig med AB i at hun gjerne kan få en markkur i tillegg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 Bland gjerne i en eggeplomme i foret hennes Markkur både til kattemammaen og ungene Anonymkode: a547d...b33 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Ok, da gir jeg henne mer våtfor! Hun er så sulten men jeg var redd for å overfore henne. Hun og ungene får markkur og blir fulgt opp av dyrlege. Anonymkode: 32f59...578
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 Lærte nylig at det skal mye til for å overfôre en ammende katt. Når hun i tillegg er tynn, er det bare å kjøre på med så mye hun vil spise. Kattemelkerstatning i små mengder skal også være fint å gi kattemor, en liten skål om dagen. Støtter forslaget om ormkur. Anonymkode: 748fd...a55 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Min pus med kattunge var også veldig tynn da de kom til meg. Etter én måned med ro og innendørs hadde kattemor lagt på seg nesten en kg. Ga henne spesialfor og mye kjærlighet. Anonymkode: 2f156...86d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Takk for gode råd alle sammen! Anonymkode: 32f59...578
Vampen Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da gir jeg henne mer våtfor! Hun er så sulten men jeg var redd for å overfore henne. Hun og ungene får markkur og blir fulgt opp av dyrlege. Anonymkode: 32f59...578 Så bra! Kattemor med unger og kattunger skal det mye til å overfore. Jeg har en kattunge som spiser som en hest og var også redd for å overfore. Jeg fikk beskjed om å gi henne den maten hun vil ha. Både kattemor og unger trenger ekstra energi og næring. Og dyrlegen anbefalte faktisk også våtmat på grunn av både kalorier og væske.
Gjest Springfjær Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, da gir jeg henne mer våtfor! Hun er så sulten men jeg var redd for å overfore henne. Hun og ungene får markkur og blir fulgt opp av dyrlege. Anonymkode: 32f59...578 Det skal mye til før du overforer en ammende pus, hun trenger masse energi ☺️
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 Sier som de andre her, kjør på med våtfor til frokost, middag og kvelds til mammapusen Også markkur til hun og bebbisene, eventuelt burde du få med deg kattene til en veterinær så kan du få ordentlig spesialfor til pusen. Jeg bruker RoyalCanin til katten min, da tørrfor fra butikker ofte inneholder for lite av de næringsstoffene kattene egentlig trenger. Men først og fremst, hvis dette er en gatekatt så sørg for å gi hun markkur, og kjør som sagt på med masse våtfor. Eventuelt tunfisk fra boks uten tilsatt salt, katter elsker tunfisk Anonymkode: b642c...393
Vampen Skrevet 27. juli 2018 #12 Skrevet 27. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier som de andre her, kjør på med våtfor til frokost, middag og kvelds til mammapusen Også markkur til hun og bebbisene, eventuelt burde du få med deg kattene til en veterinær så kan du få ordentlig spesialfor til pusen. Jeg bruker RoyalCanin til katten min, da tørrfor fra butikker ofte inneholder for lite av de næringsstoffene kattene egentlig trenger. Men først og fremst, hvis dette er en gatekatt så sørg for å gi hun markkur, og kjør som sagt på med masse våtfor. Eventuelt tunfisk fra boks uten tilsatt salt, katter elsker tunfisk Anonymkode: b642c...393 Man skal være litt forsiktig med tunfisk, men som kos i ny og ne er det greit.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #13 Skrevet 27. juli 2018 Det finnes spesialfor hos dyrlege. Jeg bruker det til ene min som til tider har spisevegring. Husker ikke navnet. Men i pulverform, som du blander med vann til en grøt/veske. Veldig næringsrikt og kaloritett. Anonymkode: e79ba...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå