Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke til dette med venninner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninner kommer og går, hvis jeg ramser opp hvorfor jeg ikke lengre er venn med de så er det veldig mye drama og problemer. Jeg er jo fellesnevneren, men jeg hater drama, jeg er til å stole på, jeg er aldri frekk. Faktisk er jeg en smule sjenert, men selv om jeg er sjenert så hender det jeg inviterer til både det ene og det andre. Så er folk som regel opptatte og jeg har ikke blitt invitert tilbake med mindre det er noe alle er invitert til. 

Så har jeg sluttet å invitere noe særlig så det er lettere. I ny og ne har jeg også fått tilsendt mye dritt og drama på meldinger. Dermed har jeg prøvd å herme litt i stedet, ser omgivelsene og hva som er tillatt. Så følger jeg deres sosiale regler og føler meg bare veldig falsk. Sånne vennskap orker jeg ikke! 

Har 3 venninner som jeg kan være meg selv med. Så har jeg en gjeng jeg kan feste med, men det er det.

Det store spørsmålet er hvorfor jeg opplever så mye drama i venninneforhold? Selv om jeg trekker meg unna drama, så finner det meg.

Anonymkode: 7da50...ccb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 gode venninner er mer enn mange har, så du får det jo til. 

Anonymkode: 5d15a...9c8

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis du ofte er i midten av dramaet, så er du også roten til det. Kanskje du mangler selvinnsikt?

Jeg har en "venninne" som stadig vekk havner i all mulig slags drama. Helt utrolig! Hun gikk fra å ha mange venninner, til nå og ikke ha noen. Hun mener det er noe galt med alle andre. Jadda....

Anonymkode: 6e898...e05

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bli venner med litt mer jordnære folk?🤔😅

Anonymkode: e2705...892

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det at du har 3 gode venner, er svært bra. For veldig gode venner, er faktisk ikke lett å finne.

De fleste av oss har jo flere venner, men få gode venner. 

De du har hatt drama med, har de mye drama med andre og? Er du med på å eskalere dramaet, eller trekker du deg vekk? Hva slags venner liker du best? Er det mer de som lager drama?

Jeg har en 17 år gammel datter, som har noen få svært gode venner. Men hun elsker liv, røre og alt som er gøy. Så hun synes jo sine beste venner blir for rolige og kjedelige til tider. Så tiltrekkes hun da av de som lager mye liv og røre, men da blir det ofte drama og. 

Så ta vare på dine gode venner, så er det greit å ha venner man bare fester med. Kanskje du får noen flere gode venner etter hvert.

Anonymkode: ea8d4...931

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow, du har jo allerede 3 gode venninner, så jeg syns du har gjort det veldig bra!
Jeg har kun en "god" venninne, men hun prøver å skape drama mellom meg og kjæresten min, så hun er ikke akkurat en diamant å holde på. Tro meg, du er mye heldigere enn de fleste andre jenter.

Anonymkode: 156ce...07e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med tre gode venninner + en festegjeng skjønner jeg ikke hva du skal med flere. Det er begrenset hvor mange nære og gode vennskap man har kapasitet til å pleie. 

Anonymkode: bb0b9...266

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 gode venninner er mer enn mange har, så du får det jo til. 

Anonymkode: 5d15a...9c8

De er vel ikke sånne vennskap som alle andre har likevel. Snakker sammen noen ganger i året, har aldri tid til å henge sammen. Forskjellen er at de er der år etter år uten drama ift de andre venninneforholdene jeg har hatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis du ofte er i midten av dramaet, så er du også roten til det. Kanskje du mangler selvinnsikt?

Jeg har en "venninne" som stadig vekk havner i all mulig slags drama. Helt utrolig! Hun gikk fra å ha mange venninner, til nå og ikke ha noen. Hun mener det er noe galt med alle andre. Jadda....

Anonymkode: 6e898...e05

Jeg har aldri hatt noe særlig med venninner. Jeg er veldig sosial av meg og flink på det området, jobber i service bransjen. Jeg snakker aldri om andre og lager aldri noe oppstyr. Jeg reiser om jeg hører andre prate om folk som ikke er tilstedet. Jeg beskytter den som ofte blir pratet nedsettende til/om.

AnonymBruker
Skrevet

Flere av hendelsene med drama kommer fra venninner av samboer som jeg virkelig har prøvd å bli kjent med. Hadde vært kjekt å være venner med de siden samboer er kompis med typene deres, vi er alle på samme alder og alle har barn på lik alder. Jeg har blitt fysisk fryst ut over lang tid, de kommenterer klærne mine og ler av det, de liker ikke humoren min, stemmen min, alt jeg sier er feil. Så jeg prøver å gjøre som de, snakke om ting de liker, eller ikke prate. Ingenting hjelper. Det har blitt vanvittig mye drama av at jeg bare prøver å finne vennskap. Også blant enkeltpersoner der og ikke hele gruppa. 

Opplevde da hele gruppa var samlet at jeg ble fryst ut da de sørget for å ikke prate med meg og at det ikke var plass ved hovedbordet. Ei kom da til å prate med meg, den jenta forsvarte meg også i en krangel tidligere. Krangelen handlet om arrangementet og at jeg og flere syns det var rart å måtte betale for mat vi ikke kunne spise. De som tidligere hadde ment at de ikke ville betale bare føyet seg så fort noen ble krasse mot de. Det gjorde ikke jeg så da ble jeg fryst ut. 

Den jenta bygget jeg vennskap med da vi har hatt litt til felles. Funnet på mest ting alene før hun ut av det blå la ut om at hun ikke var venn med meg. Noe jeg syns var rart da hun har delt veldig mye private ting om seg selv og vi hang sammen litt over et års tid. 

Så er det 3 jenter her jeg har blitt invitert på kvelder med i ny og ne som jeg egentlig syns er ganske koselige. Jeg lot være å dra dit mer da alt handler om å baksnakke andre, jeg orker ikke sånt. 

Så er det to av jentene som har et vennskap seg i mellom. Hun ene snakker bare positivt om hun andre, mens hun andre kun snakker dritt om den første. Samboer vil at vi skal være mye med hans nærmeste kompis, men når jeg hører hvordan hun prater om vennene sine så vil jo ikke jeg dit. 

Så er det et par stk som har satt ut grove rykter om meg. Det ene ryktet førte til at ei jeg kom overens med her ble kjempe sint på meg. I en samtale på messenger kom det fra henne at jeg hadde latt som jeg var med på et tema, men at jeg egentlig ikke har noe interesse av det. Hun var så sint, men uten å si hvor hun hadde det ifra. Så det tok litt tid før jeg skjønte noe og måtte ramse opp diverse for å få henne til å skjønne at hun har hørt rykter. 

Jeg har prøvd å endre meg, ta til meg alt folk mener, begrense meg rundt disse. Jeg har også konfrontert når ting har kommet frem. Alt dette foregikk over flere år så har jeg blitt litt keitete når det kommer til det sosiale rundt andre. Jeg blir så usikker og sjenert at jeg ikke klarer å bli kjent med nye lengre. Så var jeg flink å inviterte litt hit og dit før, men jeg fikk ofte mye avslag så det gjlr jeg ikke lengre. 

Opplever ofte at folk tror mer på rykter enn om hva jeg sier så da ender det med at jeg lar de tro hva de vil.

AnonymBruker
Skrevet

3 venner? Og en hel gjeng du kan feste med? "Stakkars deg". 

Anonymkode: 76e8e...c9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er komplisert å ha venninner. Det er utallige skrevne og uskrevne regler du skal følge til enhver tid. Regelboka er tjukk som en murstein, og må studeres allerede fra fødselen av, ellers vil du alltid henge etter. De som ikke kan regelboka på rams er de som opplever drama, fordi de gjør feil hele tiden.

Anonymkode: eac48...e09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 venner? Og en hel gjeng du kan feste med? "Stakkars deg". 

Anonymkode: 76e8e...c9a

Leste du litt senere hva jeg omtaler som venninner og hvor ofte vi prates? 

Kun på messenger eller tlf noen ganger i året, treffes kanskje 2 ganger i året på de to som jeg ikke er i familie med.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninner kommer og går, hvis jeg ramser opp hvorfor jeg ikke lengre er venn med de så er det veldig mye drama og problemer. Jeg er jo fellesnevneren, men jeg hater drama, jeg er til å stole på, jeg er aldri frekk. Faktisk er jeg en smule sjenert, men selv om jeg er sjenert så hender det jeg inviterer til både det ene og det andre. Så er folk som regel opptatte og jeg har ikke blitt invitert tilbake med mindre det er noe alle er invitert til. 

Så har jeg sluttet å invitere noe særlig så det er lettere. I ny og ne har jeg også fått tilsendt mye dritt og drama på meldinger. Dermed har jeg prøvd å herme litt i stedet, ser omgivelsene og hva som er tillatt. Så følger jeg deres sosiale regler og føler meg bare veldig falsk. Sånne vennskap orker jeg ikke! 

Har 3 venninner som jeg kan være meg selv med. Så har jeg en gjeng jeg kan feste med, men det er det.

Det store spørsmålet er hvorfor jeg opplever så mye drama i venninneforhold? Selv om jeg trekker meg unna drama, så finner det meg.

3 holder i lange baner, skal være glad du trives med de. Håper det er ekte 🙂 Ikke jag etter å ha mange venner, de fleste blir bare bekjentskap når det blir så mange av de.

Kvinner er drama, godta det eller dropp kvinner. Intriger, falskhet, utfrysning, saueflokk, etc.

Anonymkode: 695c4...110

AnonymBruker
Skrevet

Det er komplisert å ha venninner. Det er utallige skrevne og uskrevne regler du skal følge til enhver tid. Regelboka er tjukk som en murstein, og må studeres allerede fra fødselen av, ellers vil du alltid henge etter. De som ikke kan regelboka på rams er de som opplever drama, fordi de gjør feil hele tiden.

Anonymkode: eac48...e09

Kvinner er litt styrte der ja, tørr ikke bryte mye ut av flokken sin. Må ha en flokk å følge, heldigvis er det noen kvinner som klarer å gå egne veier i livet. 

3 gode venner høres da bra ut, bruk heller tiden på de.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 holder i lange baner, skal være glad du trives med de. Håper det er ekte 🙂 Ikke jag etter å ha mange venner, de fleste blir bare bekjentskap når det blir så mange av de.

Kvinner er drama, godta det eller dropp kvinner. Intriger, falskhet, utfrysning, saueflokk, etc.

Kunne bare ønske jeg hadde venninner som ble med på litt forskjellig i hverdagen. Gåtur, trilletur, vinkveld, shopping. Jeg føler jeg gjør alt alene hele tiden og det stemmer jo faktisk.

Gjest Kariannne
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammeø du er, men ettersom man blir eldre er man ikke like mye med venner lenger. Man har gjerne jobb og får familie etterhvert. Jeg har 2 gode venninner, men jeg ser de kanskje gjennomsnittlig annenhver måned. Vi er alle tre i jobb, har barn osv, så da begrenser det seg. Sånn er det å bli voksen. Men at du har 3 gode venner som er der år etter år selvom dere ikke er sammen så ofte ser jeg på som positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 😊

Gjest andysowhat
Skrevet (endret)
On 7/27/2018 at 10:49 AM, AnonymBruker said:

Hvor stor pris betaler du for å ikke oppleve drama?

Liksom, jeg har en venn som kunne gjøre hva som helst for å unngå drama. Om han så at to personer potensielt holdte på å skape drama fordi de hadde forskjellige problemer. Så kunne det være at han ofte offret sannheten for å lage en vei som gjorde at de ikke kranglet sammen. Til slutt ble han kjent som en løgner, selv om han lygde på gode premisser. Så sluttet folk å stole på han, og det skaper alt mulig helvette.

Eller så har jeg ei veninne som alltid pleide å offre pengene sine for at folk som var fattige kunne være med for å ikke skape drama i forhold til diskusjoner rundt det med dårlig råd. Til slutt ble hun selv ganske irritabel, fordi hun følte at folk brukte henne, og ble heller bitter og irritabel. Så tilslutt ble hun roten til dramaet, som hun prøvde å unngå.

Vi har mange slike eksempler. Psykologen med psykiske problemer. Rørleggeren som hadde fikset alle husene bortsett fra sitt eget. Ja personen som sa så mye ja at hun ikke klarte mer. Jenta som hadde så bra vennskap, at hun ble blind til det som var dårlig. 

Eller kanskje problemet du har, jeg trekker meg unna drama så mye at jeg ikke har oversikt over veninnene mine, da blir problemene slik at når de først oppstår så får jeg panikk over at de faktisk finnes, fordi jeg hadde ikke en anelse at de var der.

Endret av andysowhat
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, andysowhat skrev:

Hvor stor pris betaler du for å ikke oppleve drama?

Liksom, jeg har en venn som kunne gjøre hva som helst for å unngå drama. Om han så at to personer potensielt holdte på å skape drama fordi de hadde forskjellige problemer. Så kunne det være at han ofte offret sannheten for å lage en vei som gjorde at de ikke kranglet sammen. Til slutt ble han kjent som en løgner, selv om han lygde på gode premisser. Så sluttet folk å stole på han, og det skaper alt mulig helvette.

Eller så har jeg ei veninne som alltid pleide å offre pengene sine for at folk som var fattige kunne være med for å ikke skape drama i forhold til diskusjoner rundt det med dårlig råd. Til slutt ble hun selv ganske irritabel, fordi hun følte at folk brukte henne, og ble heller bitter og irritabel. Så tilslutt ble hun roten til dramaet, som hun prøvde å unngå.

Vi har mange slike eksempler. Psykologen med psykiske problemer. Rørleggeren som hadde fikset alle husene bortsett fra sitt eget. Ja personen som sa så mye ja at hun ikke klarte mer. Jenta som hadde så bra vennskap, at hun ble blind til det som var dårlig. 

Eller kanskje problemet du har, jeg trekker meg unna drama så mye at jeg ikke har oversikt over veninnene mine, da blir problemene slik at når de først oppstår så får jeg panikk over at de faktisk finnes, fordi jeg hadde ikke en anelse at de var der.

Innlegget ditt gir ikke mening ut fra hva jeg strever med som jeg forklarer grundig rundt her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...