AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Vi har nettopp flyttet inn i nybygget rekkehus i borettslag. Så vidt jeg har forstått det er alle grøntarealer felles i borettslag? Utenfor mitt hus er det en stor fin gressplen. Blir det naturlig at det er vi som bruker den mest, eller pleier folk å bruke tilsvarende områder selv om det er utenfor andres platting og hus? Jeg vet det er vanskelig å svare på, men vil gjerne ha innspill fra andre som har tilsvarende situasjon. Flere av de andre boligene har ca lik gressplen, mens andre har veldig lite/ingenting. Vi har også et fellesareale/lekeområde i midten av borettslaget. "Min" gressplen ligger vendt bort fra fellesarealet, så det er ikke så lett å se den. Anonymkode: fb02b...5a7
stan Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Her er det nok lite regler. Det kommer an på deg og de som bor rundt. Mange steder er det en aksept for at ende leiligheter kan bruke arealet på enden. Ihvertfall der det ikke er til hinder for andre. Jeg hadde en slik, og det gjorde hagen fire ganger så stor. Tidligere beboere hadde opparbeidet hagen, med hekk og gjerder. Beliggenheten gjorde området lite tilgjengelig. Så hør litt rundt. Ta deg litt til rette, sett opp en trampoline, eller en paviljong eller noe. Så blir området ditt sakte men sikkert. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå