AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Hvor ofte er det vanlig at et par uten fellesbarn reiser på ukesferie med barn og barnebarn. Vi skal på en ukes ferie med hans barn og barnebarn den kommende uke i tillegg ønsker han er ny ferieuke over jul med samme sønn og hans barn Vi er også ofte på hytta sammen både helger/jul og påske. Neste sommer ønsker han 14 dagers ferie i utlandet med mitt barn og familie .... Det er vell unødvendig å nevne at han er veldig familieorientert. Vi har superhyggelige barn og barnebarn, men vi har ikke vært sammen mer enn drøye to år og kjenner at det ikke blir samme type ferie når man har med barn og barnebarn ... Når han igår snakket om en ukes seiltur med familien mistet jeg litt motet. Seiltur er trengt gitt.... Er det jeg som er sær her? Anonymkode: f2b47...793 1
NumberSix Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Kan du ikke bare snakke med ham og si at du ønsker at dere to skal reise bort sammen, uten familien? Vet ikke hva som er vanlig (da jeg ikke har reist bort med familien etter at jeg flyttet ut), men jeg synes det er relativt sært at man ferierer med familie hver gang. En gang i året, kanskje på hytta noen helger eller i påska er greit, men når hver bidige ferieuke skal gå med til familiereiser blir det litt vel mye tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, NumberSix skrev: Kan du ikke bare snakke med ham og si at du ønsker at dere to skal reise bort sammen, uten familien? Vet ikke hva som er vanlig (da jeg ikke har reist bort med familien etter at jeg flyttet ut), men jeg synes det er relativt sært at man ferierer med familie hver gang. En gang i året, kanskje på hytta noen helger eller i påska er greit, men når hver bidige ferieuke skal gå med til familiereiser blir det litt vel mye tenker jeg. Er jo ikke hver bidige ferieuke. Vi har hatt en uke med venner og to uker i Hellas alene nå. Har to uker igjen av våre fem uker og de ønsker han å tilbringe i utlandet med familien.... Anonymkode: f2b47...793
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke hver bidige ferieuke. Vi har hatt en uke med venner og to uker i Hellas alene nå. Har to uker igjen av våre fem uker og de ønsker han å tilbringe i utlandet med familien.... Anonymkode: f2b47...793 Jeg skjønner at du føler det kan bli for mye og tett når det ikke er deres felles barn og dere har vært sammen såpass kort tid. Hva med at dere deler opp ferien og han ferierer med sine mens du gjør noe annet den ene uka? Man må ikke på død og liv feriere sammen med samboer/ektefelle absolutt hele ferien. Anonymkode: 63ee7...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Min familie er som din mann, så for meg hørtes veldig koselig ut. Så lenge dere også får egenferie Anonymkode: 244d2...82f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 Jeg skjønner du vil ha litt mer alenetid, men hvis dere har vært to uker i Hellas alene kan jeg ikke se helt hva som er problemet. En mulighet er jo at dere ikke ferierer sammen. Han kan dra på ferie med sin familie alene hvis du ikke vil være med Anonymkode: 038d7...67a 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Jeg syns fort det blir trangt å dra på tur med mange- om det er mine eller hans. Max en uke- og med mulighet til å trekke seg tilbake på eget rom. Anonymkode: 38444...b5a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Ja... en av mange sider ved skilsmisse som folk ofte ikke tenker igjennom. Familiesamholdet blir borte. Et ektepar med felles barn og barnebarn vil gjerne være så mye sammen med dem som mulig. Men så kommer skilsmisse og ny kone inn i bildet, og da er det slutt. Min manns stemor vil helst ikke se oss i det hele tatt, så der er det kun en helg i året. En del menn tror visst at det bare er å bytte ut kona så fortsetter alt som før. Anonymkode: 6fd42...3ee 1
exictence Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 Synes det hadde vært koselig om jeg var i din situasjon 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvor ofte er det vanlig at et par uten fellesbarn reiser på ukesferie med barn og barnebarn. Vi skal på en ukes ferie med hans barn og barnebarn den kommende uke i tillegg ønsker han er ny ferieuke over jul med samme sønn og hans barn Vi er også ofte på hytta sammen både helger/jul og påske. Neste sommer ønsker han 14 dagers ferie i utlandet med mitt barn og familie .... Det er vell unødvendig å nevne at han er veldig familieorientert. Vi har superhyggelige barn og barnebarn, men vi har ikke vært sammen mer enn drøye to år og kjenner at det ikke blir samme type ferie når man har med barn og barnebarn ... Når han igår snakket om en ukes seiltur med familien mistet jeg litt motet. Seiltur er trengt gitt.... Er det jeg som er sær her? Anonymkode: f2b47...793 Nei, du er ikke sær. Men inni mellom bør du nok godta det. Jeg slapper fint av i selskap med familie, men ikke alle gjør det. Mitt tips er å være deg selv, si at du av og til vil ha behov for å trekke deg tilbake. Det er som regel på den måten man ferierer sammen, alle trekker seg litt tilbake uten at noen bryr seg. Men vet det kan bli dager med stress og planlegging. Du må bare huske på at du ikke må være med på alt som skjer. La andre også ta føringen. Jeg hjelper til med det praktiske, men sier fra når jeg er sliten eller har en dårlig dag, da leser jeg noen timer og dukker opp igjen. Anonymkode: a6f65...9e3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 Hørtes supert ut i grunn Anonymkode: 21a01...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå