Wonders Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Har du hørt om denne tjenesten? Vi reiser med små barn og er opptatt av trygghet. Og jeg har ikke tenkt over dette med brann i Hellas osv. I følge Stangeby i UD er løsningen nå forenklet med mindre spørsmål og er mer kompatibel med mobil. Vil du bruke denne løsningen på reiseregistrering.no? Jeg tenker jeg skal gjøre det. For er det brann, jordskjelv eller noe er det fint å få info rett på SMS. Og fint for norske myndigheter å vite at vi oppholder oss evt. i faresonen Ektemannen min var i New York for en tid tilbake og fikk sms da det var noe som skjedde i nærheten. De fikk beskjed om å holde seg inne på hotellet. Det var amerikanske myndigheter som autodente til alle med iPhone. Det du legger inn blir jo automatisk slettet etter 30 dager om du ikke slettet det først selv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Jeg har brukt den flere ganger. Anonymkode: b8867...4c2 1
Zzyzx Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Jeg bruker den hvis jeg skal et stykke avsted. I ukjente land med ukjente språk kan det være vanskelig å orientere seg dersom noe skjer, og det blir en ekstra trygghet å vite at norske myndigheter kan kontakte meg og at de vet hvor jeg er. 3
stan Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 Har brukt tjenesten når jeg er lenge i et land og reiser omkring. Særlig i Kina der jeg reiser "identitets løs" på tog og hoteller. Da er det greit å legge igjen info om hvor jeg reiser. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Bruker det på reiser utenfor Europa, men helt ærlig så gidder jeg ikke for hver gang jeg drar på weekendtur til London eller Berlin. Den ene gangen var satt midt uti ingenting i en annen verdendel og forsøkte å få kontakt med ambassade eller konsulat i nabolandet for hjelp (ikke alle land har norsk kontaktpunkt), var det helt umulig å komme gjennom på tlf og ingen muligehet for å kontakte på annet enn mail, vi hadde ikke nett der vi var. Så jeg tenker at når det ikke er mulig for oss å få tak i dem, så er det gjerne ikke så lett andre veien heller. Å registrere seg blir nesten en sånn "let her først hvis jeg ikke kommer hjem igjen". De gangene det har skjedd ting der jeg har vært, har lokale myndigheter, hotellansatte og andre kontakter informert oss, fra UD har vi ikke hørt noe. Vet ikke hvor stort det må være før de informerer folk. Så ja, greit å gjøre, men man må likevel ta ansvar for å holde seg orientert. Anonymkode: f7274...8f1 2
Gjest Lily_88 Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 (endret) Synes ikke den fungerer den reiseregistreringen. Jeg var i Bangkok når det smalt bomber utenfor hotellet og folk gjorde opprør i gatene. Fullt kaos! Hadde registrert meg, men hørte ingenting. Leste tilfeldigvis på VG.no når jeg satt inne på hotellet i Bankok at ''alle nordmenn som er registrert i Bangkok er nå kommet ut av Bangkok....Hehe..der satt jeg og lo for meg selv og ringte mamma bare for å forsikre henne at hotell-betjeningen spanderte masse gratis mat på meg og passet på meg 😄 Endret 28. juli 2018 av Lily_88
Gjest Overrasket Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Jeg bruker den ikke fordi jeg har ikke lyst eller behov til å legge igjen masse elektroniske spor med detaljer om hvor jeg befinner meg, og jeg klarer å ta vare på meg selv i en nødssituasjon raskere og enklere (noe jeg har måttet prøve ut flere ganger).
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Jeg registrerer meg hver gang jeg drar til Sverige (Strömstad) på shopping. Man vet aldri etter all bilbranner og drap i Malmø og Stockholm. Anonymkode: fef28...d55 3
Lumos Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 Bruker den om vi reiser utenfor Europa og spesielt om vi skal farte rundt i et land
Blue Berry Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 Har brukt den til reise til Jordan,Israel,Egypt,Libya og Tunisia. Reising i Europa,nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå