Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært aktiv danser hele livet og «alltid» hatt en flott kropp. Dessverre så ble jeg syk (fysisk/somatisk) for to år siden og ble satt på medisiner som skapte ulvehunger. Hjelper ikke å trene hver dag når man har et kaloriinntak som er skyhøyt. Det å ligge i kaloriunderskudd under medisineringen var helt uaktuelt. La på meg 20-30 kg. Jeg var helt klar over saken og helt enig i at det ikke var spesielt vakkert. Det var dog ikke helt krise heller (var 178 cm og 60kg, på mitt tyngste ble jeg ca 85). 

Ble singel på denne tiden også, av helt andre grunner enn vekta. Etter noen måneder skulle jeg ut på sjekkemarkedet, nærmere bestemt tinder. Har generelt alt i livet på stell, hus, bil, profesjonsutdanning og har aldri hatt et problem med det sosiale.

Unnskyld språket, men fy faen jeg har aldri følt meg så dårlig som de få datene jeg hadde gjennom tinder. Var en mann det ble flere dates med, men han tok opp med meg at «du er veldig flott på de fleste måter, men jeg synes du rett og slett er for feit!». Hvorfor si noe sånt? Jeg er da sannelig ikke blind. 

Hadde allerede sluttet på medisiner og var på vei ned. Jeg snakket aldri om min vekt til han eller hvorfor jeg var tjukkere enn det man kan se på Instagram (hadde realistiske bilder på tinder). Fikk også høre at «sikker på at du danser så mye som du sier?». 

Jeg levde i en fornektelse hvor jeg trodde kropp ikke var SÅ uhyre viktig. Jeg mener, en kropp kan man lett forandre på. Tar ikke mange månedene. Lot uansett den mannen gå. I går så møtte jeg på han i byen (er tilbake på 65 kg) og tror dere ikke at han plutselig ville ta opp der vi slapp?! 

Hvor lite selvrespekt tror han at jeg har? Han var ikke akkurat muskeløs selv, helt ok men veldig lite x-faktor for å si det på den måten.

Måtte egentlig bare få ut frustrasjon her kjente jeg! Noen som har opplevd lignende i dating? 

Anonymkode: 9f647...67d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som har opplevd lignende i dating? 

Har fortsatt ikke funnet noen som vil bli med på date, så nei. Men at det finnes mange idioter der ute er dessverre ikke noen overraskelse. Er derfor jeg faktisk er redd for kvinner og dating. :glare:

Anonymkode: 597db...9c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kjæreste som kalte meg feit da jeg veide 50kg😂😂 jeg var da konkurransedanser og noe muskuløs på underkroppen, men sterk og nydelig når jeg ser på bilder fra den tiden. Men det var bare 1 mann som antagelig hadde KD/BD, da han også var sykelig opptatt av egen kropp. Man har lov å ha preferanser om kropp, men man skal ikke bruke de mot den andre personen på den måten. Han må jo ha visst at det var slemt, ellers så feiler han noe som du sikkert er bedre uten. Jeg tenker at det er 10 gode folk for hvert rasshøl🙂 

Anonymkode: 9665b...e86

AnonymBruker
Skrevet

Nei altså, jeg er 173 og veier 92 kg, men jeg har ikke så mange negative erfaringer. Var helt ærlig forberedt på slike kommentarer selv, men de har ikke kommet. Har vel vært på 11-12 dates.. bare vært hyggelig, truffet flere flere ganger. 

Kan kanskje hatt litt uflaks?

Anonymkode: aa3ca...319

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 179 og veier ca 89. Får aldri sånne kommentarer, heller motsatt. Men hvis de mennene så gamle bilder av deg på insta  og trodde du hadde en sprek danser kropp så vil jo en sånn som meg, og sånn du var da være for feit for en med andre preferanser. Jeg unngår nok sånne kommentarer fordi jeg tiltrekker meg de som liker sånne som meg, altså ikke slank, men pupper, rumpe og lår over middels størrelse. Han jeg driver med nå for eks kan ikke få sagt nok pene ting om bla kroppen min. 

Anonymkode: 79bda...db4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en kjæreste som kalte meg feit da jeg veide 50kg😂😂 jeg var da konkurransedanser og noe muskuløs på underkroppen, men sterk og nydelig når jeg ser på bilder fra den tiden. Men det var bare 1 mann som antagelig hadde KD/BD, da han også var sykelig opptatt av egen kropp. Man har lov å ha preferanser om kropp, men man skal ikke bruke de mot den andre personen på den måten. Han må jo ha visst at det var slemt, ellers så feiler han noe som du sikkert er bedre uten. Jeg tenker at det er 10 gode folk for hvert rasshøl🙂 

Anonymkode: 9665b...e86

Selvfølgelig er det lov å ha preferanser. Men tjukk på 50 kg, med mindre du er alvorlig kortvokst så er det langt unna overvektig 😅. Jeg tenker disse mennene kommer til å gå gjennom en realitetssjekk etter 45+. Fåtallet av kvinner i 50-60 åra har kroppen til en 20-åring. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei altså, jeg er 173 og veier 92 kg, men jeg har ikke så mange negative erfaringer. Var helt ærlig forberedt på slike kommentarer selv, men de har ikke kommet. Har vel vært på 11-12 dates.. bare vært hyggelig, truffet flere flere ganger. 

Kan kanskje hatt litt uflaks?

Du er helt sikkert flott! Skal sies at jeg har nå en kjæreste som likte meg like godt som 80 kg og som 65 kg. Det var nok litt uflaks! 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 179 og veier ca 89. Får aldri sånne kommentarer, heller motsatt. Men hvis de mennene så gamle bilder av deg på insta  og trodde du hadde en sprek danser kropp så vil jo en sånn som meg, og sånn du var da være for feit for en med andre preferanser. Jeg unngår nok sånne kommentarer fordi jeg tiltrekker meg de som liker sånne som meg, altså ikke slank, men pupper, rumpe og lår over middels størrelse. Han jeg driver med nå for eks kan ikke få sagt nok pene ting om bla kroppen min. 

Anonymkode: 79bda...db4

Det er nok mye sannhet i dette. Derfor jeg heller ikke linket til insta på tinder, dette var noe han selv fant frem. Må si jeg savner å ha store pupper! Kjæresten sier ikke noe om det, men tror han savner det han og 😂

Har selv aldri vært utfor en slik problemstilling før da jeg alltid har vært en pinne. Men det var uansett veldig ubehagelig opplevelse å bli dømt så kraftig for min egen kropp. Spesielt når vi hadde møttes en del ganger og det ikke var et problem til å begynne med. 

Anonymkode: 9f647...67d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det sier mer om han enn kroppen din da for å være ærlig. Enkelte vil jo alltid mangle antenner, og kanskje legge vekt på feil ting-slik som vekt i dette tilfellet. Vekt er ho veldig enkelt å gjøre noe med! Som sagt er jeg 92 nå, men vært mye større! Og er på vei ned. Men mangler ikke tilbud, og jeg har selv ikke problem med å date runde menn selv om kjemien og personligheten klaffer. Det gjorde jeg forøvrig flere ganger da jeg var slank 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...