Gå til innhold

Mye luft i magen og lukt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer er mye plaget med luft i magen. Mens hans fiser ikke lukter noen verdens ting, stinker mine. Det er et stort problem for eksempel når jeg er på trening. 

Vi spiser stort sett samme kost, mens han har avføring opptil flere ganger om dagen, kan jeg gå opptil flere dager uten. 

Dette har fått meg til å tenke på om det er når luften passerer avføring som ligger i tarmene som gir lukt? Da ville jo noe sv problemet løst seg om jeg hadde klart å hatt jevnere avføring. 

Noen som har kunnskaper om dette? 

Anonymkode: 18f08...2e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det lukter mer av prompen om man egentlig burde ha vært å bæsjet. 

Anonymkode: 5eded...986

AnonymBruker
Skrevet

Les gjerne boka "fiber menace". Etter at jeg kuttet ut korn har jeg nesten ikke luft i magen.

Anonymkode: 4c508...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Siden dere begge har problemer er det mest sannsynligvis kosten. Hva spiser dere vanligvis? Får dere i dere nok grønnsaker? Nordmenn er kjent for å spise for lite fiber, og det kan gi treig mage. Men om dere har spist lite fiber lenge kan dere også være ekstra sensitive til fiberen i begynnelsen og merke en del luft siden magen ikke er vant til det. 

Drikker dere vann til noen av de daglige måltidene deres? Vet noen alltid drikker juice, kaffe, melk, saft. brus- men det burde altså være et par glass vann om dagen (helst flere enn det). Iskaldt vann setter systemet i gang (med mindre du har ekstreme plager).

Jeg har opplevd noen ganger sånn dårlig luft som du beskriver (har en magesykdom så er mer sensitiv for hva jeg spiser) og da hjelper det som regel å drikke mye vann over de neste timene og unngå mat og drikke som irriterer magen. 

Anonymkode: 5d946...2d2

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer er mye plaget med luft i magen. Mens hans fiser ikke lukter noen verdens ting, stinker mine. Det er et stort problem for eksempel når jeg er på trening. 

Vi spiser stort sett samme kost, mens han har avføring opptil flere ganger om dagen, kan jeg gå opptil flere dager uten. 

Dette har fått meg til å tenke på om det er når luften passerer avføring som ligger i tarmene som gir lukt? Da ville jo noe sv problemet løst seg om jeg hadde klart å hatt jevnere avføring. 

Noen som har kunnskaper om dette? 

Anonymkode: 18f08...2e5

Er helst at jo lengre driten ligger å koker i kroppen, jo mer lukter det. Kan sammenlignes med ikke å trekke ned etter man har vært på dass. Tar ikke lenge før hele huset er utstinket, og det fortsetter bare å lukte pga driten er der.

Anonymkode: 8666f...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...