Gå til innhold

Dusjhode på kortvegg eller langvegg? (Dusjnisje 120*100)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken løsning gir mest "romfølelse"? Altså følelsen av størst mulig dusj. Har alltid tenkt bredden, men etter å ha vært på ferie hvor bredden var 90cm og dybden inn mot dusjen 150cm, så lurer jeg nesten på om jeg synes omvendt. Følte jeg hadde veldig god plass i den dusjen ihvertfall. 

Skal bygge dusjnisje, og har nemlig muligheten til å ha dusjhodet både midt på langveggen eller på kortveggen, så hva synes dere? Viktigst med ekstra plass til siden, eller foran dere?

Anonymkode: 1d8b3...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt den på kortveggen

Anonymkode: 6df69...9c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på rommet ellers. 

Anonymkode: cf291...4ab

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs på rommet ellers. 

Nei, ikke på dette spørsmålet :) Her spør jeg kun om hvilken vegg dusjhodet skal på for at du føler det er mest romslig. Vil du ha ekstra plass foran deg eller til siden? Jeg spør ikke om plassering av dusj i forhold til rommet rundt. Kun inni selve dusjen. Hva føles størst?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke på dette spørsmålet :) Her spør jeg kun om hvilken vegg dusjhodet skal på for at du føler det er mest romslig. Vil du ha ekstra plass foran deg eller til siden? Jeg spør ikke om plassering av dusj i forhold til rommet rundt. Kun inni selve dusjen. Hva føles størst?

Aner ikke hvordan du bruker armene når du er i dusjen, men jeg løfter armene, har knekk i albuen for å vaske under armen, bøyer meg for å skylle godt ut av håret, armene får en sideknekk.

Forskjellen på 1 meter og 1,2 meter er ikke noe som gjør stor forkjell for vanlige, mellomstore/små kvinner. 

Med høygravid mage blir situasjonen annerledes.

Velg det du vil trives best med selv.

Anonymkode: c35de...bcf

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt den på kortveggen. 

Anonymkode: 9e6ee...9f2

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det føles størst å ha det på den korteste veggen. Om du ikke er interessert råd ellers så helt greit..

Tegner omtrent 200 baderom i året, men greit, melder meg ut.

Skrevet

Den korte vegen. Da skaper du bedre romfølelse, og rommet vil virke større. 
Mens om du tar det på langveggen, vil du føle mer rott og kaos, og det vil mer eller mindre bli et irritasjonsmoment.
Du kan jo eventuelt teipe opp et bilde av dusjhode på hver veg og se hvordan du føler er best. 
Alle er jo forskjellig så det er den enkleste måten å se hva du selv foretrekker. :) 

Skrevet

Hmm. Lengst vekk fra åpningen hadde nok jeg valgt.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hvordan du bruker armene når du er i dusjen, men jeg løfter armene, har knekk i albuen for å vaske under armen, bøyer meg for å skylle godt ut av håret, armene får en sideknekk.

Forskjellen på 1 meter og 1,2 meter er ikke noe som gjør stor forkjell for vanlige, mellomstore/små kvinner. 

Med høygravid mage blir situasjonen annerledes.

Velg det du vil trives best med selv.

Anonymkode: c35de...bcf

Takk for svar! :) Det skal en stor mann i dusjen også, men han har overlatt alle slike avgjørelser til meg. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville hatt den på kortveggen. 

Anonymkode: 9e6ee...9f2

Takk for svar! :) 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det føles størst å ha det på den korteste veggen. Om du ikke er interessert råd ellers så helt greit..

Tegner omtrent 200 baderom i året, men greit, melder meg ut.

Takk for svar! :) Og tusen takk for tilbud om andre råd, men det var kun dette jeg lurte på nå :) 

6 timer siden, Drakan skrev:

Den korte vegen. Da skaper du bedre romfølelse, og rommet vil virke større. 
Mens om du tar det på langveggen, vil du føle mer rott og kaos, og det vil mer eller mindre bli et irritasjonsmoment.
Du kan jo eventuelt teipe opp et bilde av dusjhode på hver veg og se hvordan du føler er best. 
Alle er jo forskjellig så det er den enkleste måten å se hva du selv foretrekker. :) 

Takk til deg også! :) 

30 minutter siden, skrue skrev:

Hmm. Lengst vekk fra åpningen hadde nok jeg valgt.

Åpningen/døren kan plasseres forskjellige steder ut fra hvilken vei man setter dusjen. (Både kortvegg og langvegg) Så hvis man kun tenker dusjen som en rektangulær boks foreløpig uten dør noe sted, hva ville du valgt da? :) 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Åpningen/døren kan plasseres forskjellige steder ut fra hvilken vei man setter dusjen. (Både kortvegg og langvegg) Så hvis man kun tenker dusjen som en rektangulær boks foreløpig uten dør noe sted, hva ville du valgt da? :) 

Ville nok ha gått for lengst avstand mellom dusj og dør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...