Gå til innhold

Han dumpet, men lar meg ikke gå videre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dumpet på grunn av omstendighetene - avstand og mye usikkerhet. Han valgte å avslutte det, og det skjedde veldig brått. Faktisk er jeg ikke 100% sikker på hvorfor det ble slutt så brått. Han var vag og avvisende, men sa ikke egentlig at det var slutt. Men jeg pushet på samtalen og vi brøt kontakten. Det er normalt ved brudd, vi var bare ekslusive men ikke helt offiselt gått ut med at vi var sammen. 

Bruddet var natt og dag, veldig brått. Jeg savner han og ønsket at det skulle fungere. Han sa det samme, men som om det nå "var for sent". 

Ingen av oss tar kontakt til daglig. Jeg kommer ikke over han dersom vi har kontakt. Han er "the one that got away" for meg. Jeg har aldri følt på behovet for å etablere meg, aldri ville ha barn osv før jeg møtte han. Aldri følt at noen er den jeg vil tilbringe resten av livet sammen med. Aldri tent så mye på noen. Med han tar jeg meg i å drømme om en fremtid sammen, familiemiddager, å kunne gi han barn, at han frir, at vi tilhører hverandre og alt morsomt vi kan gjøre i mellom. Jeg har aldri følt det sånn med tidligere kjærester. Så mye jeg aldri har ønsket meg før vil jeg ha med han. 

Akkurat nå føles det umulig at livet skal gå videre. Jeg har mistet interessen for andre menn. Samtidig vet jeg at før eller siden må jeg gå videre. Nå har det gått lang tid, og jeg vil heller ikke kaste bort livet mitt.

Problemet er at vi en sjelden gang treffer på hverandre ute på byen. Vi kommer begge fra samme lille tettsted bare 1000 meter fra hverandre, så det er umulig at vi ikke treffes. Det kan være når som helst, men kan også være flere måneder imellom hver gang. Men alle hans beste kompiser elsker meg. De oppsøker meg og setter seg for å prate, de vil ha klemmer og de flørter med meg når de har drukket. Etter det ble slutt har han begynt å bare være på de utestedene jeg typisk drar til, og drar ut mye mer enn før. 

Han blir ganske sjalu, til og med når hans beste kompiser prater med meg. Han blir "beskyttende", og unnskylder kameratene sine. Han stryker meg i håret, og jeg tok han i å sniffe på det når vi klemte. Klemmene er lange, og ofte med en slags lengselsfull koselyd. Han følger meg rundt, og vi ender opp med å tilbringe hele kvelden sammen. Han stryker meg på ryggen og jeg får vondt langt inn i magen fordi det føles så godt. Han oppfører seg som om jeg er "hans", og at han bare vil passe på meg. Han har aldri prøvd seg på at vi skal dra hjem og ha sex eller lignende. 

Dette har pågått av og på cirka en gang i halvåret i snart to år. Jeg har helt ekstrem kjærlighetssorg og sliter med å komme videre når det aldri blir helt slutt. Han har hatt noen one night stands, men heller aldri datet noen andre. 

Men han dumper meg, jeg tror da ikke han har følelser. Men hvorfor oppfører han seg som om jeg er det svake punktet hans når vi treffes? Han skal alltid vise seg frem hvis vi er på samme sted, gjerne med venninner på fanget osv.. I tillegg har jeg lagt merke til at han stalker meg på alle sosiale medier. Han ser alltid mystory og instastory, og sjekker en rekke andre sosiale medier. Han er på toppen av alle mine "lister". Felles venner har fortalt at han har spurt de om hvordan det går med meg, og at han følger med på meg på kartet på snapchat. 

Han gjorde det slutt, hvorfor blir han sjalu når jeg er med felles kamerater? Hvorfor går han konsekvent på de utestedene jeg er på og stalker meg på internett? Hvordan skal jeg klare å gå videre når han alltid er der og minner meg på alt jeg går glipp av?

Tips og råd tas i mot med stor takk!:)

Anonymkode: cd703...635

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si rett ut at du vil han skal slutte med dette siden han dumpet deg? Vær litt avvisende. 

Hvordan vet du at han har venninner på fanget for å gjøre deg sjalu? At han ser instastory betyr ikke at han stalker deg. Jeg ser jo alle sin story på lista mi. At han havner på topp alle steder kan like gjerne bety at det er du som stalker han.

Anonymkode: 2d568...b4a

Skrevet

Hvis du vil gå videre fra han så anbefaller jeg deg å blokkere han på sosiale medier og gå til andre utesteder. Kanskje du ser han på gaten, men overse han og vis at du ikke er interessert. Det er vanskelig når du egentlig liker han, men hvis han hadde likt deg så hadde han ikke holdt på sånn som han gjør ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men for meg høres det ut som om han holder deg på gress. Og det kan virke som om du med glede holder deg der selv også. Jeg forstår at det er vanskelig, men du må ta deg sammen! Ignorer han og slett han fra alle sosiale medier. Kjære deg, du sier at dette har pågått i 2 år. Har du egentlig lyst til å avslutte det hele? Det virker ikke helt sånn på meg. 

Anonymkode: 195ac...063

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si rett ut at du vil han skal slutte med dette siden han dumpet deg? Vær litt avvisende. 

Hvordan vet du at han har venninner på fanget for å gjøre deg sjalu? At han ser instastory betyr ikke at han stalker deg. Jeg ser jo alle sin story på lista mi. At han havner på topp alle steder kan like gjerne bety at det er du som stalker han.

Anonymkode: 2d568...b4a

Fordi jeg kjenner han så godt at jeg vet når han oppfører seg helt annerledes enn vanlig. At han havner på topp har nok mye med at jeg stalker han og. Jeg syntes bare det er rart at han ikke holder seg mer unna.

26 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Hvis du vil gå videre fra han så anbefaller jeg deg å blokkere han på sosiale medier og gå til andre utesteder. Kanskje du ser han på gaten, men overse han og vis at du ikke er interessert. Det er vanskelig når du egentlig liker han, men hvis han hadde likt deg så hadde han ikke holdt på sånn som han gjør ❤️ 

Det vil jeg! Men syntes det er fryktelig uhøflig, selv om han sikkert forstår. Hadde vi bodd i en by hvor det er titusenvis av mennesker kunne jeg gjort det, men vi risikerer å møte på hverandre, og jeg vil ikke ha noe bad blood. Vi har begge etablert oss her. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men for meg høres det ut som om han holder deg på gress. Og det kan virke som om du med glede holder deg der selv også. Jeg forstår at det er vanskelig, men du må ta deg sammen! Ignorer han og slett han fra alle sosiale medier. Kjære deg, du sier at dette har pågått i 2 år. Har du egentlig lyst til å avslutte det hele? Det virker ikke helt sånn på meg. 

Anonymkode: 195ac...063

Hva betyr å holde meg på gress? 

Jeg forsøker virkelig å ta meg sammen, men hver gang dukker han opp. Alltid er det venninner av han, kameraer av han, felles venner som skal prate med meg om han.

Jeg vil ikke avslutte det, men jeg vet at jeg må, men syntes det er fryktelig vanskelig. Sist gang jeg traff han sa jeg at "disse stedene er mine, her kommer jeg til å være", for å gi han sjansen til å holde seg unna hvis han ikke ønsker kontakt. Siden jeg vet han sjekker kartet på snapchat så har jeg posisjonen min synlig for han slik at vi ikke går på hverandre med uvilje hvis han vil unngå det. 

Hvis han gir blanke f i meg så burde han ikke være så pågående.. Det er fryktelig vanskelig for meg å måtte se han hele tiden, og høre om han når jeg ikke kan få han. 

AnonymBruker
Skrevet

Blokkér han overalt så han ikke kan ta kontakt med deg. Før du gjør det kan du jo prøve å si en siste gang at du ikke ønsker kontakt og at han må la deg gå videre i livet når han dumpet deg

Anonymkode: 47fee...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at jeg bare treffer han en gang her og der, kanskje med mange måneders mellomrom. Nå er det seks måneder siden sist! Jeg vil ikke blokke han ettersom han følger sånn med, føler det sender signaler om uvennskap, og det blir fryktelig pinlig for felles venner, eller hvis vi treffes i fremtiden. 

Spørsmålet mitt er egentlig HVORFOR han holder på på denne måten? hvorfor følger han sånn med? er han eiesyk? Jeg har alltid mistet interessen for eksene mine med en gang jeg har gjort det slutt, ville ikke falt meg inn å følge med å i etterkant

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han er eiesyk, sjalu og kontrollerende. 

Anonymkode: edb4d...c3c

• Liker 1
Skrevet

Han lar deg ikke gå videre? Ta ansvar for deg selv, det er du som velger om du går videre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han er eiesyk, sjalu og kontrollerende. 

Anonymkode: edb4d...c3c

Men hvorfor gidder han? Hvis han ikke vil ha meg så skjønner jeg ikke hvorfor han gidder å bruke energi på sånt

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gidder han? Hvis han ikke vil ha meg så skjønner jeg ikke hvorfor han gidder å bruke energi på sånt

Du vil jo ha det sånn ellers hadde du blokkert han i some. Ønsker du å gå videre så blokker du , enkelt og greit. Hvorfor skal du ta hensyn til hans følelser om at han ikke kan stalke deg når han ikke vil være sammen med deg. Hva med den dagen han får ny dame? Er det ikke bedre da å ikke se og vite. Så lenge du har et håp om at han allikevel vil ha deg, at du tillater at han kan følge deg så kommer du deg ikke videre. Og det er  jo det du viser at du heller ikke ønsker. 

Anonymkode: 2b695...535

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må stå der på stedet hvil fordi han er så sinnssykt viktig. 

Det vet jo alle. 

Hallooo reality check. 

Altså stakkars han da? Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers 

Anonymkode: cdef2...ac8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han er viktig og one of a kind. Han har sikkert 3 milliarder i banken og. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil jo ha det sånn ellers hadde du blokkert han i some. Ønsker du å gå videre så blokker du , enkelt og greit. Hvorfor skal du ta hensyn til hans følelser om at han ikke kan stalke deg når han ikke vil være sammen med deg. Hva med den dagen han får ny dame? Er det ikke bedre da å ikke se og vite. Så lenge du har et håp om at han allikevel vil ha deg, at du tillater at han kan følge deg så kommer du deg ikke videre. Og det er  jo det du viser at du heller ikke ønsker. 

Anonymkode: 2b695...535

Syntes det virker så "barnslig" at det er nødvendig å blokke noen, syntes det sender signaler om at man er sur/sint. Jeg liker å være på god side med alle mine ekser. Men takk for rådet! Hvis det ikke blir bedre må jeg nesten bare ty til det men syntes det er siste utveien

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må stå der på stedet hvil fordi han er så sinnssykt viktig. 

Det vet jo alle. 

Hallooo reality check. 

Altså stakkars han da? Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers Stakkkkkeeeerrrsss stakkkers 

Dette forsto jeg ikke

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han er viktig og one of a kind. Han har sikkert 3 milliarder i banken og. 

ikke dette heller nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...