Gå til innhold

MÅ man være forelska? Det er jo oppskryt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venner sier at man hvis man ikke er blitt forelsk ila 1-3 mnd. så er det bare å gi slipp, for da er det ikke vits.

Men jeg lurer på om man MÅ bli forelska? Hva er egnt. forelskelse? Er det den magiske Disney-følelsen? 

I arrangerte ekteskap i andre land så er ikke partene forelska, men de blir glade i hverandre og elsker hvernadre med tiden, og forholdene til disse menneskene varer lenger enn noen forhold i Norge. I Norge blir man sammen av forelskelse, og se hvor det ender; Vi ligger på topp i skillsmisse. Klart det kan ha å gjøre med at de som inngår i arrangert ekteskap ikke kan skilles like enkelt som her, men det er vel noe mer i det?

Jeg spør fordi jeg rett og slett ikke vet hva forelskelse er. Jeg er glad i vedkommende, blir sjalu, får panikk/blir lei meg hvis jeg blir ignorert, smiler bare av tanken på han og vil at hele verden skal vite at jeg er hans og han er min, men dette føles ikke ut som den forelskelsen alle snakker om... 

Anonymkode: 77076...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Øh, det er en helt lik tråd her.

Eller nesten.

Får du ingen kilinger i magen, bare eietrang?

Endret av Ulla Ullsokk
Skrevet (endret)

Syns ikke dette høres dårlig ut i det hele tatt! Man er forskjellige, og alle roper ikke ut om følelser eller har en berg-og-dalbane av et følelsesliv. Jeg følte meg veldig forelsket 'på mitt vis' i starten med han som nå er min samboer, men kunne aldri feks sluppet alt jeg har i hendene og flyttet fra jobb og barn. Det kunne nok andre gjort. 

Endret av Eneri
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en forelskelse da. 

For ikke mange dagene siden fortalte en dame meg historien om sin bestefar. Han var gift og fikk barn men konen døde. Da giftet han seg med sin svigerinne men også hun døde. Etter det giftet han seg med ei som bodde på nabogården. Dette er ikke så mange år siden, barnebarnet er vel ca 30 år. 

Det er helt klart en fordel å bli forelsket når man går inn i ett forhold men det viktigste er kjærligheten og den kommer senere når man har etablert tillit og man er blitt bedre kjent. Mange arrangerte ekteskap utvikler seg til kjærlighet. 

Anonymkode: 75469...47e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Øh, det er en helt lik tråd her.

Eller nesten.

Får du ingen kilinger i magen, bare eietrang?

Hehe har ikke sett den tråden, sorry!😅 

Tja... Blir dritnervøs rundt han noen ganger, redd for å si noe feil/dumme meg ut, kiler kanskje litt når vi kysser? Vet ikke jeg... 

2 minutter siden, Eneri skrev:

Kunne aldri feks sluppet søt jeg har i hendene og flyttet fra jobb og barn. Det kunne nok andre gjort. 

Mange dropper venner når de går inn i et forhold, gir opp my for forholdet og er bare med partneren. Jeg har alltid sagt jeg ikke skal bli sånn, og har ikke blitt det eller. Prioriterer venner, tenker fornuftig og hadde aldri slutta studiet pga. han liksom...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som en forelskelse da. 

Det er helt klart en fordel å bli forelsket når man går inn i ett forhold men det viktigste er kjærligheten og den kommer senere når man har etablert tillit...

Det er det venner også sier, men jeg hadde forventa en mer magisk følelse...

Kjærligheten min for han kom med tiden, ble ikke hodestups bettatt, men sakte, men sikkert så kjente eg at helvete denne fyren her liker jeg utrolig godt.

AnonymBruker
Skrevet

Det å være forelska er ikke oppskrytt. Uten forelskelse er ikke et forhold liv laga. Da er man jo bare friends with benefits, ikke kjærester...

Anonymkode: de2e2...1c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det å være forelska er ikke oppskrytt. Uten forelskelse er ikke et forhold liv laga. Da er man jo bare friends with benefits, ikke kjærester...

Uten kjærlighet er ikke forholdet liv laga. Forelskelsen går over og kommer ikke kjærligheten dør det ut. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men forelskelsen går jo over etter en stund (er en grunn til at mange skiller seg - Forelskelsen blir borte). Det er kjærligheten du tenker på? Uten kjærlighet så er ikke et forhold liv laga. 

Vet ikke med deg, men jeg har ikke hatt mye kjærlighet med mine ff...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten kjærlighet er ikke forholdet liv laga. Forelskelsen går over og kommer ikke kjærligheten dør det ut. 

Men forelskelsen går jo over etter en stund (er en grunn til at mange skiller seg - Forelskelsen blir borte). Det er kjærligheten du tenker på? Uten kjærlighet så er ikke et forhold liv laga. 

Vet ikke med deg, men jeg har ikke hatt mye kjærlighet med mine ff...

Ikke nødvendigvis at forelskelsen går over. Men om man aldri har vært forelsket i partneren er det nok ikke kjærlighet som partnere man føler. Da er det nok mer vennskapelig kjærlighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært forelsket i samme mann i 10år jeg 😄

Anonymkode: 3d1fc...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg gått inn i et forhold med en jeg aldri var forelsket i hadde det aldri fungert. Mitt tiips er å satse på dating om du blir betatt, gå inn i et forhold ved forelskelse og leve sammen et par års tid for å se om det er noe mer der. Jeg trodde jeg hadde møtt mannen i mitt liv da jeg var 22 vi datet til jeg var 24..ble nesten kjærester men han begynte allerede å kjede meg og irritere meg med enkelte ting. I tillegg begynte andre menn å dukke opp i hodet mitt, så jeg lot han bare gå. 

Skal vi begynne lg gå for de vi ikke forelsker oss i og gifte oss med dem så blir det nok mye mer utroskap. Den dagen vi møter en vi begjærer eller får følelser. 

Alle blir ikke glad i hverandre ved arrangert ekteskap nei.

Anonymkode: b0c25...d68

Skrevet (endret)

Hei, hvis du blir forelska en gang synes jeg at du ikke burde gi opp på dine følelser. Selv om de etter 1-3 måneder er det bare å gi opp så er det ikke det fordi kanskje en gang han kommer til deg 💗

Jeg føler det samme som deg og. Selv vet jeg ikke den følelsen, men ikke vær lei deg over det. Husk å ta god tid med å forstå hvordan du har det.

Endret av Sweetstwater

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...