Hu i Svingen Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 Nå er jeg lei av butikksjampoer som ikke passer håret mitt. Jeg har fint, nordisk, farget hår til toppen av BH'en. Det er oppklippet, men trenger fortsatt VOLUM og GLANS. Håret er ikke veldig tørt, men litt preget av fargingen selvsagt. Nå har jeg lest alle sjampotråder på forumet fra det siste året og sitter igjen med disse tipsene: * Redken Headstrong * Sebastian Body Double * Sebastian Volume Boost (Shaper) - men denne virker vanskelig å få fatt i... * Tigi Headbanger - finner ikke denne på nett? * Tigi Catwalk Sexed Up Bodybuilding - finner ikke denne heller * Kerastase Volumactive - har egentlig veldig lyst på denne serien * Har dessuten lest på makeupalley om Redken Fat Cat som inneholder mye silikon, men visstnok gir genialt volum - men denne finner jeg heller ikke noe sted, annet enn på E-bay. Noen som kan hjelpe meg å velge? Jeg er helt oppgitt, for det finnes ikke mye pålitelig info der ute... :-? Kan vel egentlig gjerne bruke en sjampo med mye silikon, og veksle med å bruke rensesjampo og en fuktsjampo innimellom? Og selvsagt en eller to gode kurer... Tar gjerne i mot tips her også. Tenkte på Joico K-Pak, men vet ikke hvilken fuktgivende kur jeg bør kombinere den med. Tror den mye omtalte All Soft er litt tung for meg? Blir veldig glad for hjelp og synspunkter! :-) Og hvorfor blir alle innleggene mine så lange? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2005 #2 Skrevet 8. mars 2005 Sebastian Shaper!!!! Ikke vanskelig å få tak i, det er bare LF som er litt dustete. Gir volum, men tørker ikke ut håret, og gir i tillegg glans. Frisøren min påstår den også gir nok næring til farget hår. Ellers anbefaler jeg Kerastase Resistance til farget hår. Hva slags kur trenger du? Hvis leave-in er OK, er Anti Snap fra Redken helt fabulous.
Hu i Svingen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2005 Takk for svar! Hvor på nett bør jeg kjøpe den, da? Litt usikker på produktene på E-bay - mistenker at det kanskje er noe juks med sminke- og hårproduktene der? Kanskje kjøpe Shaper, da og kombinere med Kerastase? Hmm... Trenger hårkur til å kombinere med Joico K-Pak - har forstått det slik at jeg bør ha en som gir fukt i tillegg... Så Anti-Snap er ikke så tung?
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2005 #4 Skrevet 8. mars 2005 Hvis du trenger flere ting fra Sebastian, kan du kjøpe hos www.healthandbeautydepot.com Sebastian er skambillig der, men portoen er relativt høy. Allikevel sparer jeg ca 50% i forhold til frisørpris her hjemme (=blodpris) når portoen er inkludert. Men de skriver ikke ned verdien (jeg bad dem en gang om det, men ble ignorert, så tar ikke sjansen mer). Anti Snap er en tyntflytende gele som forsvinner i håret. Hvis den var tung, ville jeg ikke likt den. Til å kombinere med K-Pak kan du bruke det meste, faktisk. Enten Joico Moisturizer (kjempebra), eller faktisk den normale hårkuren fra Dove i krukke (billig, og bra). Hvem er produktjunkie? :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2005 #5 Skrevet 8. mars 2005 Forresten: hvis du ikke allerede har kjøpt K-pak, vil jeg anbefale Kerastase Nutritive Masquintense, som er en alt-i-ett-kur, slik at du slipper annen kur i tillegg. Knallbra!
Hu i Svingen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2005 OK. Har ikke kjøpt noe enda, nei. Hvis det holder med bare en kur er jo det det aller beste... Var så vidt innom hos www.healthandbeautydepot.com, men syntes siden så ganske tacky ut (er visst designjunkie, jeg) . Hvis du har handlet der stoler jeg på at det er helt greit likevel
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 Jeg har handlet derfra 4-5 ganger, og har alltid vært fornøyd. Og jeg er like skeptisk til nye nettbutikker som en oldemor er til Visa-kort Less is more; go for Kerastase (men kjøp den like gjerne hos frisør, du sparer bare noen tiere på å shoppe Kerastase på nettet). Mitt forslag: Shaper shampo og balsam (balsamen kan brukes som leave-in i vått hår, funker bra) Kerastase Nutritive kur Nøff sedd :-)
Hu i Svingen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2005 Tror du har et bra forslag der Fant ut at healthandbeauty har Fat Cat også, så jeg kan ikke dy meg for å prøve den også hvis jeg først skal bestille derfra. Veldig billig da, selv om frakt og toll kommer i tillegg. Har du forresten tips om noen bra volumprodukter til mitt hår som IKKE trenger varmebehandling for å virke? Føner/glatter max et par ganger i året... Har Volume Mousse fra Björn Axen nå, som for så vidt gjør en god jobb, men den matter håret for mye, synes jeg... Tusen takk for hjelp, altså!
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2005 #9 Skrevet 8. mars 2005 Volumprodukter som helt funker, vet jeg dessverre ikke. Har skummet fra Body Double-serien selv, men det gir også matt hår.
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2005 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2005 Jepp, da har jeg bestilt sjampo og balsam: Shaper Volume Boost Shampoo Shaper Volume Boost Conditioner Fat Cat Body Shampoo 1 liter av hver, så nå håper jeg virkelig jeg blir fornøyd! Tipper det blir Kerastasekuren, + noen Tigi stylingprodukter også... Og muligens en rensesjampo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå