Gå til innhold

Hvordan kjøle ned kattunger i varmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere med deres katter nå år det er så varmt? Mine er bare 5 mnd så jeg slipper de ikke ut, men jeg ser de drikker veldig mye vann når jeg er på jobb. Setter fram isbiter til de, og det liker de. 

Anonymkode: 4c192...359

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta en kald, våt klut og tørke tassene. Det pleide jeg å gjøre når de var små. Og kan også prøve å legge kluten over kroppen. 

Anonymkode: af53b...f4c

Skrevet

Kjøp noen vannballonger og lag sånne til dem:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frys ned vannbalonger, å legg dem i ildfast form (uten plast) 😛 

Anonymkode: b58b7...977

• Liker 1
Skrevet

Er ikke katter ørkendyr?

Skrevet
2 timer siden, visp skrev:

Er ikke katter ørkendyr?

Jo men løver gjemmer seg i skyggen og blir varm de og.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, visp said:

Er ikke katter ørkendyr?

Jo, og derfor trenger de våt mat, for de har visst en dårlig utviklet tørsfølelse. I ørkenen må de få alt vannet fra dyrene de spiser, så de har ikke behov for å drikke utenom.

Katter må ha fuktig mat. Det er veldig veldig viktig nå i denne varmen, man trenger ikke kjøle dem ned, men man trenger å gi dem mat som det er vann i.

Anonymkode: 69df4...498

• Liker 1
Skrevet

Ikke kjøl de ned med kalde, våte håndkle i alle fall. De regulerer det selv. Pass på at de får frisk luft og masse vann - resten klarer de å regulere selv.

Skrevet

Jeg har kjøpt kjølematte til pusen min - og den elsker hun å ligge på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke avspore tråden, men jeg så en katt igår ( som jeg har sett tidligere, nyyydelig pusekatt ), men den var blitt så tynn...Har en følelse av at eierne er på ferie. Burde jeg kontakte dyrebeskyttelsen?

Anonymkode: 71f77...c5d

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener ikke avspore tråden, men jeg så en katt igår ( som jeg har sett tidligere, nyyydelig pusekatt ), men den var blitt så tynn...Har en følelse av at eierne er på ferie. Burde jeg kontakte dyrebeskyttelsen?

Anonymkode: 71f77...c5d

Kontakt Mattilsynet og politi hvis du tror at de har reist fra katten uten at noen passer på. De vil da ta kontakt med eier og høre om noen tar vare på katten, hvis det viser seg at ingen er der å ser etter så vil eier få en bot som svir

Anonymkode: b58b7...977

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, og derfor trenger de våt mat, for de har visst en dårlig utviklet tørsfølelse. I ørkenen må de få alt vannet fra dyrene de spiser, så de har ikke behov for å drikke utenom.

Katter må ha fuktig mat. Det er veldig veldig viktig nå i denne varmen, man trenger ikke kjøle dem ned, men man trenger å gi dem mat som det er vann i.

Anonymkode: 69df4...498

Veldig enig i denne. :) 

Jeg kjøpte også sånn fonteneskål i år, i håp om at de skal drikke, og den funker fint. Nå i varmen brukes den både til drikking og vannlek. 

AnonymBruker
Skrevet

Vannfontene. Følg med på temperaturen på vannet, bytt jevnlig nå i varmen. 
Kattene min sluker i seg dobbelt så mye vann i varmen. Enda mer nå når jeg har vannfontene. 
Har også fjernet tørrfôret og fòrer utelukket på våtfôr nå i varmen. Alt for å få i dem ekstra vann.
Begge mine har fått et kick på disse. De går bananas om de ikke får det daglig. https://www.purina.co.uk/cat/gourmet/product-range/soup Selges i vanlig matvarebutikk også.  

Anonymkode: e5018...72d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vannfontene. Følg med på temperaturen på vannet, bytt jevnlig nå i varmen. 
Kattene min sluker i seg dobbelt så mye vann i varmen. Enda mer nå når jeg har vannfontene. 
Har også fjernet tørrfôret og fòrer utelukket på våtfôr nå i varmen. Alt for å få i dem ekstra vann.
Begge mine har fått et kick på disse. De går bananas om de ikke får det daglig. https://www.purina.co.uk/cat/gourmået/product-range/soup Selges i vanlig matvarebutikk også.  

Mine er også helt spinneville etter de der. :jepp: Og jeg tenkte de var lure, siden de har så mye væske. Det irriterer meg at butikkene først og fremst selger dem i løse poser til nesten 10kr stk, jeg vil ha bokser med flere i. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Vampen skrev:

Mine er også helt spinneville etter de der. :jepp: Og jeg tenkte de var lure, siden de har så mye væske. Det irriterer meg at butikkene først og fremst selger dem i løse poser til nesten 10kr stk, jeg vil ha bokser med flere i. 

Også synd at det er så lite i hver pose! Veldig lite produkt for pengene. Men kattene elsker det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander ekstra vann i våtfóret på skåla, det er veldig populært :) Setter ut vannskåler flere steder i leiligheten, så de alltid har kort vei til vann. Og under senga har jeg håndkler som ligger oppå kjøleelementer (legger de i fryseren hver kveld, lager "seng" hver morgen, der ligger de ofte!

Anonymkode: cfb30...bea

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vannfontene på kjøkkenet ved matskålen, som fylles opp med iskaldt vann flere ganger om dagen. 
Har også vannskåler flere steder i leiligheten. 2 av mine bruker vannskålene mye til vannlek også (vannlek rett ved vegg med kalkmaling er ikke å anbefale, må male veggen til høsten 😂 )
Når jeg gir våtfor så blander jeg i litt ekstra vann også, og all mat er kjøleskap-temperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...