AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 Gjeldsbrevloven § 26 sier: Krav på avhendaren kann skyldnaren nytta til motrekning, når han vart eigar av kravet før han fekk veta om avhendinga eller fekk nokon tanke om henne. Var motkravet ikkje forfalle på den tid, lyt det dessutan vera forfalle seinast samstundes med hovudkravet. Hva betyr egentlig siste setning? Anonymkode: 3f750...fb7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 Nå kan jeg ikke jus, men jeg kan nynorsk. Om motkravet ikke var forfalt på den tid, må det være forfalt samtidig som hovedkravet. Anonymkode: 9383e...d09
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 Er det bare meg, eller var det veldig knotete nynorsk? Det høres ut for meg som det er oversatt fra bokmål til nynorsk av en som ikke er helt stødig. Eller er det bare typisk jusspråk? Anonymkode: 129eb...980
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Nå kan jeg ikke jus, men jeg kan nynorsk. Om motkravet ikke var forfalt på den tid, må det være forfalt samtidig som hovedkravet. Anonymkode: 9383e...d09 Tusen takk! 12 minutter siden, AnonymBruker said: Er det bare meg, eller var det veldig knotete nynorsk? Det høres ut for meg som det er oversatt fra bokmål til nynorsk av en som ikke er helt stødig. Eller er det bare typisk jusspråk? Anonymkode: 129eb...980 Gjeldsbrevloven er fra 1939. Tror det forklarer noe av hvorfor den for både deg og meg virker knotete. Synes språket ikke er representativt hvor hvordan lover blir skrevet på nynorsk i dag. TS Anonymkode: 3f750...fb7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå