AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 Jeg tror jeg sliter litt sosialt. Ikke att det plager meg noe veldig . Jeg bare ikke skjønner det. To damer på jobb. På face skrive de i veldig voldsomme og stor ord om hverandre. Sånn verdens beste (det de er ansatt som) og skal bli godt å møtes etter helgen. Men når de er på jobb sitter de ikke sammen i pauser eller noe. De snakker litt sammen da. Og når de er ikke sammen snakker de hverandre ned. Jeg blir så sliten av dette opp og ned måten å være på. Er dette normalt? Er det jeg som er overfølsom .? Forklar meg . Hvorfor jeg legger merke til dette er fordi jeg jobber tett med begge to. Anonymkode: 09530...ca5
penny_ Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Si det rett ut. "Dette må du ta direkte med X. Jeg syns ikke noe om baksnakking"
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Jeg kan ikke fordra slike ting selv og skjønner ikke hvorfor enkelte er slik. Ikke tenk at det er noe feil ved deg. Håper det kommer noen svar, for lurer følt på dette selv, hva dette «skuespillet» dreier seg om. Anonymkode: 0fa04...fd9
Nyttig Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Falsk fasade, veldig vanlig. Spesielt blant kvinner. Skal fremstå som hyggelig og godt likt. Dette finner du ut av etter noen år i arbeidslivet. Godt tips: man snakker TIL andre, ikke OM.
Alvario Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 (endret) Er noen slike damer på jobben min. I tillegg er det noen som er store i ord på media, men en helt annen personlighetstype i RL. Enig med deg ts om at det er slitsomt. Jeg gidder rett og slett ikke å forholde meg til det, men er aldri med på dritsnakking. Endret 28. juli 2018 av Mariell77
Gjest andysowhat Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 Kan du fortelle meg hvilke følelser disse "plager meg litt." tankene innebærer?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 5 minutter siden, andysowhat skrev: Kan du fortelle meg hvilke følelser disse "plager meg litt." tankene innebærer? At jeg ikke skjønner det. Hadde de vært så nærme på jobb som viser på some. Da hadde jeg forstått det. Dette blir så falsk. Er vanskelig å forholde meg til sånt? Hva er ekte og hvor har jeg de. Blir ikke lett å stole på de. Anonymkode: 09530...ca5
Gjest andysowhat Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 (endret) 51 minutter siden, AnonymBruker said: At jeg ikke skjønner det. Hadde de vært så nærme på jobb som viser på some. Da hadde jeg forstått det. Dette blir så falsk. Er vanskelig å forholde meg til sånt? Hva er ekte og hvor har jeg de. Blir ikke lett å stole på de. Anonymkode: 09530...ca5 Så du er nysgjerrig/plaget? og du lurer på hvorfor de oppfører seg dobbelmoralskt? Så dobbelt moraler oppstår ofte når man har totalitære, eller veldig idealetanker om hvordan ting skal foregå. Slike tanker er svært vanlig å ha forhold til om man ikke vet hvordan man skal oppføre seg, eller om man ikke har mye erfaring til situasjonen man står i. Et personlig eksempel fra mitt liv, er at første gangen jeg hadde kjæreste. Så ønsket jeg å gjøre det aller aller beste for min kjæreste, jeg ønsket å ta henne verden rundt, vise henne verden, jeg hadde lyst at vi skulle dele en lang fremtid sammen, og mange andre slike ideale, totalitære, drømmende tanker. Dette var noe jeg fortalte høyt for kjæresten min, slik at alle kunne høre det. Jeg fortalte henne hva jeg ønsket å få til, og hva hun betydde for meg. Men problemet mitt var at: jeg hadde ikke penger, jeg hadde ikke utdanning, jeg hadde alt for lite selvtillit, og jeg hadde ikke nok kunnskap om hva det vil si å vise kjæresten min hele verden. Så det jeg endte opp med å gjøre var å sitte på skolen 8timer dagen, sitte med lekser 2 timer til, så pleide jeg å vaske og lage middag i 1 time eller 2, så satt jeg på dataen i 4timer og så la jeg meg og gjentok det samme dagen etterpå. Det kan også være at de utfører et kulturelt "rituale." Det kan være at de begge er veldig kjent med kvinner som kan være veldig vanskelige å ha noe med å gjøre, og er redd for at andre skal være slik. Som kniver om sosial status, og er veldig egoistiske og tenker ikke på andre enn seg selv. Det kan være at begge ønsker å oppnå en arbeidsplass hvor det ikke er så mye drama, krangling og andre ekle situasjoner som "drama personer" kan finne på å gjøre. Så for å nedbekjempe en trussel av at andre skal komme å gjøre livet ditt vanskelig, så tenker jeg det er vanlig at man forteller hverandre hyggelige ting på feks sosiale medier, for å unngå tunge konfrontasjoner på jobb, som omhandler at de ikke oppfører seg helt 100% ideelt. De ønsker bare å ha en rolig problemfri arbeidsdag, hvor ingen egentlig plager de noe særlig. Så ritualet er, vær hyggelig nok slik at de lar deg være i fred. Siste ting jeg kan tenke meg er at de ønsker å bli venner. Men er for sosialt inkompetent for å få det til, eller at de begge ser arbeidsplassen som et sted der det ikke er plass for morro. Endret 28. juli 2018 av andysowhat
Gjest andysowhat Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 (endret) 42 minutter siden, andysowhat said: Så du er nysgjerrig/plaget? og du lurer på hvorfor de oppfører seg dobbelmoralskt? Så dobbelt moraler oppstår ofte når man har totalitære, eller veldig idealetanker om hvordan ting skal foregå. Slike tanker er svært vanlig å ha forhold til om man ikke vet hvordan man skal oppføre seg, eller om man ikke har mye erfaring til situasjonen man står i. Et personlig eksempel fra mitt liv, er at første gangen jeg hadde kjæreste. Så ønsket jeg å gjøre det aller aller beste for min kjæreste, jeg ønsket å ta henne verden rundt, vise henne verden, jeg hadde lyst at vi skulle dele en lang fremtid sammen, og mange andre slike ideale, totalitære, drømmende tanker. Dette var noe jeg fortalte høyt for kjæresten min, slik at alle kunne høre det. Jeg fortalte henne hva jeg ønsket å få til, og hva hun betydde for meg. Men problemet mitt var at: jeg hadde ikke penger, jeg hadde ikke utdanning, jeg hadde alt for lite selvtillit, og jeg hadde ikke nok kunnskap om hva det vil si å vise kjæresten min hele verden. Så det jeg endte opp med å gjøre var å sitte på skolen 8timer dagen, sitte med lekser 2 timer til, så pleide jeg å vaske og lage middag i 1 time eller 2, så satt jeg på dataen i 4timer og så la jeg meg og gjentok det samme dagen etterpå. Det kan også være at de utfører et kulturelt "rituale." Det kan være at de begge er veldig kjent med kvinner som kan være veldig vanskelige å ha noe med å gjøre, og er redd for at andre skal være slik. Som kniver om sosial status, og er veldig egoistiske og tenker ikke på andre enn seg selv. Det kan være at begge ønsker å oppnå en arbeidsplass hvor det ikke er så mye drama, krangling og andre ekle situasjoner som "drama personer" kan finne på å gjøre. Så for å nedbekjempe en trussel av at andre skal komme å gjøre livet ditt vanskelig, så tenker jeg det er vanlig at man forteller hverandre hyggelige ting på feks sosiale medier, for å unngå tunge konfrontasjoner på jobb, som omhandler at de ikke oppfører seg helt 100% ideelt. De ønsker bare å ha en rolig problemfri arbeidsdag, hvor ingen egentlig plager de noe særlig. Så ritualet er, vær hyggelig nok slik at de lar deg være i fred. Siste ting jeg kan tenke meg er at de ønsker å bli venner. Men har for mange sosiale begrensninger for å få det til, eller at de begge ser arbeidsplassen som et sted der det ikke er plass for morro. Beklager, det var en rotette analyse. I første situasjon, er idealet å ha en arbeidsplass hvor det ikke oppstår drama. Så oppnår man det ved å gjøre segselv til en mindre fare ved å gi komplimenter til den andre. I situasjon to er idealet å være venner. Men det å bli venner med folk som du formelt (altså de velger ikke selv hvem de jobber med.) blir plassert sammen med, trenger man ofte veldig høy sosial kompetanse for å få til, det er noe den vanlige mannen i gaten har problemer med. Endret 28. juli 2018 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 Det er jo selvfølgelig disse damene det er noe galt med. Synes det blir merkelig at du tror det er noe galt med deg selv. Litt sånn "unnskyld at jeg er til". Anonymkode: 69a63...ef8
Gjest andysowhat Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 Vel, for alt vi vet så har Ts Aspergers, og vil virkelig forstå disse tingene og gjøre det beste han kan. Men det hjelper jo ikke om man skal gå rundt å føle seg plaget. og vist det er sant så kommer han faktisk med en utrolig god holding og spør faktisk.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 22 minutter siden, andysowhat skrev: Vel, for alt vi vet så har Ts Aspergers, og vil virkelig forstå disse tingene og gjøre det beste han kan. Men det hjelper jo ikke om man skal gå rundt å føle seg plaget. og vist det er sant så kommer han faktisk med en utrolig god holding og spør faktisk. En ting jeg har lagt merke til at det er flere menn på KG som automatisk antar at TS er mann når det ikke er opplyst kjønn. Jeg tenker at det er størst sjanse for at det er en dame, siden vi er på Kvinneguiden. Men det er selvfølgelig en liten sjanse for at det kan være en mann. Anonymkode: 69a63...ef8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Skrevet 28. juli 2018 Nei har ikke autisme og er ikke mann. Jeg bare rett å slett ikke skjønner meg på denne type oppførsel og hvordan forholde meg til det . Anonymkode: 09530...ca5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå