Gjest woman in black Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Etter et svangerskap med mye av og på forhold er det nå Endret 26. juli 2018 av woman in black
MLy92 Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 Var jeg deg, ville jeg tenkt på barnet oppi dette. Og det er å ha kontakt med besteforeldre også på barnefaren side, selvom barnefar ikke vil ha kontakt. Jeg ville invitert de syv ekstra personene i hans familie, og betalt for det selv med tanke på at barnet i fremtiden skal ha ett godt forhold til den siden av familien også. 24
Daria Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 Ønsker du at besteforeldrene på farssiden skal være en del av barnets liv framover og at dere skal ha et godt forhold, inviterer du dem selvfølgelig i dåpen. Ikke hevn deg på dem fordi du føler barnefar har sviktet - det vil bare gå ut over barnet. 4
Arkana Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 Jeg er enig med de to andre. Hvis du ønsker at hans besteforeldre skal være en del av livet hans (og det er jo utelukkende et gode) så inviterer du dem. Jeg skjønner den økonomiske biten, men det går jo an å senke kostnadene for dåpen også for å kunne inkludere dem. Jeg tror de ville satt uendelig pris på å bli inkludert og få være besteforeldre selv om sønnen deres ikke tar ansvar. 2
Gjest woman in black Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 4 minutter siden, Arkana skrev: Jeg er enig med de to andre. Hvis du ønsker at hans besteforeldre skal være en del av livet hans (og det er jo utelukkende et gode) så inviterer du dem. Jeg skjønner den økonomiske biten, men det går jo an å senke kostnadene for dåpen også for å kunne inkludere dem. Jeg tror de ville satt uendelig pris på å bli inkludert og få være besteforeldre selv om sønnen deres ikke tar ansvar. Kostnadene for dåpen er det vanskelig å senke da den skal holdes hjemme hos min tante (slipper lokale) og den billigste maten som kan bestilles. Kaker bakes selv. Ønsker for barnets del å inkludere hans besteforeldre, men til nå har det bare vært «meg, meg , meg» fra han og hans side av familien, noe som blir forferdelig slitsomt for meg som må ta meg av en nyfødt i tillegg til den store påkjenningen med bruddet. Det var ikke spørsmål om vi orket besøk på sykehuset, vi fikk bare melding om at de kom, noe som var tøft etter en lang fødsel. Føler at det hele tiden er jeg som må «ofre» meg fordi bf tar dårlige valg, og at jeg må svi for dette. Håper det oppklarte litt😊
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 3 minutter siden, woman in black skrev: Kostnadene for dåpen er det vanskelig å senke da den skal holdes hjemme hos min tante (slipper lokale) og den billigste maten som kan bestilles. Kaker bakes selv. Ønsker for barnets del å inkludere hans besteforeldre, men til nå har det bare vært «meg, meg , meg» fra han og hans side av familien, noe som blir forferdelig slitsomt for meg som må ta meg av en nyfødt i tillegg til den store påkjenningen med bruddet. Det var ikke spørsmål om vi orket besøk på sykehuset, vi fikk bare melding om at de kom, noe som var tøft etter en lang fødsel. Føler at det hele tiden er jeg som må «ofre» meg fordi bf tar dårlige valg, og at jeg må svi for dette. Håper det oppklarte litt😊 Så da skal du også kjøre "meg, meg, meg"? Hvem skal i så fall si "stopp, hva med barnet?" Jeg forstår frustrasjonen din innmari godt, men hadde jeg vært deg, hadde jeg bitt i meg dette for den ene gangen, for barnet. Anonymkode: 8d503...079 12
Gjest woman in black Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 16 minutter siden, MLy92 skrev: Var jeg deg, ville jeg tenkt på barnet oppi dette. Og det er å ha kontakt med besteforeldre også på barnefaren side, selvom barnefar ikke vil ha kontakt. Jeg ville invitert de syv ekstra personene i hans familie, og betalt for det selv med tanke på at barnet i fremtiden skal ha ett godt forhold til den siden av familien også. For å sette det litt på spissen; er det til barnets beste at man må spinke og spare i lang tid for at hans familie skal få delta i dåpen? Som jeg svarte en annen her også vil vi måtte ha dåpen i et leid lokale hvis hans familie skal inviteres, med kun min familie skal den holdes hjemme hos min tante. Å ta opp kreditt for at hans familie skal komme er uaktuelt. Besteforeldrene er også uforskyldt i denne situasjonen, det forstår jeg. Men jeg ser ikke helt hvordan dette skader barnet på lang sikt å la vær å invitere hans familie.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, woman in black skrev: For å sette det litt på spissen; er det til barnets beste at man må spinke og spare i lang tid for at hans familie skal få delta i dåpen? Som jeg svarte en annen her også vil vi måtte ha dåpen i et leid lokale hvis hans familie skal inviteres, med kun min familie skal den holdes hjemme hos min tante. Å ta opp kreditt for at hans familie skal komme er uaktuelt. Besteforeldrene er også uforskyldt i denne situasjonen, det forstår jeg. Men jeg ser ikke helt hvordan dette skader barnet på lang sikt å la vær å invitere hans familie. Fordi at det kan være starten på et dårlig forhold. At de velger å ta avstand fra barnet, er nå en ting, men hvis det starter med at de "ikke er ønsket" i dåpen, kan der fort gå utover barnet. At de da ikke ønsker å møte deg, eller barnet, hverken i bursdager, jul, andre høytider osv osv. Anonymkode: 8d503...079 7
Gjest woman in black Skrevet 26. juli 2018 #9 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så da skal du også kjøre "meg, meg, meg"? Hvem skal i så fall si "stopp, hva med barnet?" Jeg forstår frustrasjonen din innmari godt, men hadde jeg vært deg, hadde jeg bitt i meg dette for den ene gangen, for barnet. Anonymkode: 8d503...079 Til nå har besteforeldrene kommet på besøk på sykehuset, og kommet/fått besøk når de har ønsket av meg og baby til tross for sykdom på oss begge, så å si at jeg er bare «meg, meg, meg» føler jeg blir feil. Det er heller ikke snakk om at de ikke skal inviteres i bursdager senere, det er kun snakk om dåpen pga min økonomiske situasjon. De tar heller ikke hensyn til baby når vi er på besøk og gir han ikke tilbake til meg når han er sulten, fordi de selv konkluderer med at han har vondt i magen og at det er derfor han gråter. Derfor føler jeg også at jeg setter babys behov først, mens de setter sitt eget behov for å holde baby først. Ufattelig vanskelig situasjon, og etter dette bruddet er det også vanskelig for min del å forholde seg til hans familie, når jeg egentlig vil legge meg ned og gi opp. Holder det selvfølgelig gående pga baby
Gjest woman in black Skrevet 26. juli 2018 #10 Skrevet 26. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi at det kan være starten på et dårlig forhold. At de velger å ta avstand fra barnet, er nå en ting, men hvis det starter med at de "ikke er ønsket" i dåpen, kan der fort gå utover barnet. At de da ikke ønsker å møte deg, eller barnet, hverken i bursdager, jul, andre høytider osv osv. Anonymkode: 8d503...079 Som sagt, de er ønsket! Hadde ikke penger vært en faktor hadde de vært invitert uten et blunk! Planen er å ikke fortelle om dåpen hvis de ikke skal inviteres. Hvis de ikke ønsker å se meg eller barnet i bursdag, jul osv får da være deres valg og tap.
Minlillesky Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, woman in black skrev: Etter et svangerskap med mye av og på forhold er det nå helt slutt og jeg har ikke lenger noe med bf å gjøre. Han har heller ikke samvær med mini. Før vi gikk hvert til vårt snakket vi om både navnefest og dåp, og endte på dåp. Det vil ikke være aktuelt at bf deltar i dåpen da han hverken stiller opp økonomisk eller på andre plan. Dilemmaet er derimot om jeg skal invitere bf familie? Hans far og mor er skilt og har ny partnere og barn, så det ville blitt syv ekstra personer. Jeg er veldig delt da jeg ønsker å ha de i dåpen, men samtidig så føler jeg ikke at jeg kjenner disse folkene da vi kun har møttes tre ganger (inkludert besøket på sykehuset når mini kom til). Økonomi er også en faktor her da jeg ikke har mye penger og mat til syv ekstra koster en del, men også synes det er «urettferdig» at jeg skal sitte med ekstra kostnader for mat for hans familie fordi han ikke stiller opp (hadde vi vært sammen ville vi betalt for hver vår familie+venner). Føler heller ikke jeg kan invitere hans familie og be om at de betaler for seg. Familien hans er utrolig hyggelig, og jeg tipper at de ønsker å komme dersom de blir invitert, dilemmaet er bare om jeg skal «svi» ved å ha ekstra kostnader med å invitere hans familie, eller om de skal måtte «svi» ved å ikke få delta. Noen tanker om dette? Hva ville du gjort? Jeg ønsker ikke å være vanskelig ovenfor hans familie men synes heller ikke at hans familie er mitt ansvar så lenge han har valgt å forlate meg og baby. At barnefar ikke stiller opp/deltar/hjelper har ingenting å si. For BARNETS BESTE, inviterer du både pappaen, og besteforeldrene til den lille. Hvis de trenger seg på og ikke vil gi tilbake den lille når den lille er sulten, så trenger du deg på og tar den lille til deg uten å nøle og si klart og tydelig ifra om at h*n er sulten og skal ha mat nå. Sett beina ned, vær litt tøff.. Bit i det sure eplet, svelg noen kameler og ha en hyggelig dag for den lille sin skyld! 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 Jeg hadde uten videre invitert de. Noe annet hadde jeg sett på som at man aktivt gikk inn for å ikke ha et forhold med dem. Anonymkode: bf235...6d3 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 26 minutter siden, woman in black skrev: For å sette det litt på spissen; er det til barnets beste at man må spinke og spare i lang tid for at hans familie skal få delta i dåpen? Som jeg svarte en annen her også vil vi måtte ha dåpen i et leid lokale hvis hans familie skal inviteres, med kun min familie skal den holdes hjemme hos min tante. Å ta opp kreditt for at hans familie skal komme er uaktuelt. Besteforeldrene er også uforskyldt i denne situasjonen, det forstår jeg. Men jeg ser ikke helt hvordan dette skader barnet på lang sikt å la vær å invitere hans familie. Hvis du hele tiden skal ta opp økonomi, så vil vel barnet tjene mest på dette. Barnet vil få flere gaver i bursdager og høytider, samt noe arv.... Om du inviterer, kanskje vil dem invitere til middag de neste årene, og da går dere vel i 0 på et tidspunkt? alle har råd til å invitere 7 ekstra, for ellers hadde du vel ikke fått barn? Anonymkode: 2bb70...21a 6
Gjest woman in black Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 16 minutter siden, Minlillesky skrev: At barnefar ikke stiller opp/deltar/hjelper har ingenting å si. For BARNETS BESTE, inviterer du både pappaen, og besteforeldrene til den lille. Hvis de trenger seg på og ikke vil gi tilbake den lille når den lille er sulten, så trenger du deg på og tar den lille til deg uten å nøle og si klart og tydelig ifra om at h*n er sulten og skal ha mat nå. Sett beina ned, vær litt tøff.. Bit i det sure eplet, svelg noen kameler og ha en hyggelig dag for den lille sin skyld! Å invitere bf er overhodet ikke aktuelt, da han har fått besøksforbud mot meg og ikke har samvær pga rus. Har selvfølgelig ikke skrevet hele historien for at noen skal kunne kjenne seg igjen, og skjønner at på bakgrunn av hva jeg har skrevet kommer til å få «hele» kg etter meg...
Gjest woman in black Skrevet 26. juli 2018 #15 Skrevet 26. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde uten videre invitert de. Noe annet hadde jeg sett på som at man aktivt gikk inn for å ikke ha et forhold med dem. Anonymkode: bf235...6d3 Kanskje du har rett, at det vil bli sett på som at jeg gikk aktivt inn for at de ikke skal ha noe forhold. Som sagt er bruddet nytt og baby fortsatt veldig liten. Og akkurat nå har jeg nok med å ta vare på baby og meg selv i tillegg til alle som skal ha sin «del» av babyen. Helt ærlig føler jeg at det forventes alt for mye av mødre for at barnet skal ha kontakt med fars familie hvor fedre aktivt har valgt vekk barnet
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #16 Skrevet 26. juli 2018 Hva med å invitere dem og spørre om de kan bidra med for eksempel kaker? Jeg føler kaker er en "ufarlig" ting å spørre om. Samtidig som det også koster penger. Anonymkode: 383d5...71f 4
EvaLena Skrevet 26. juli 2018 #17 Skrevet 26. juli 2018 10 minutter siden, woman in black skrev: Å invitere bf er overhodet ikke aktuelt, da han har fått besøksforbud mot meg og ikke har samvær pga rus. Har selvfølgelig ikke skrevet hele historien for at noen skal kunne kjenne seg igjen, og skjønner at på bakgrunn av hva jeg har skrevet kommer til å få «hele» kg etter meg... Hadde vært mye enklere om all tilleggsinformasjon kom i HI og ikke i små drypp etterhvert. Jeg synes du skal be de. 7 personer fra eller til utgjør ikke så mye, det er alltid mat til overs uansett 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #18 Skrevet 26. juli 2018 Inviter familien hans. Det er bare rett og rimelig. Det er for barnet sin skyld. Server enkel mat. Koldtbord kan gjøres veldig billig med snitter, kjør på med kaffe og kanskje bak et par kaker. Dette fikser du! Anonymkode: 21e88...f49 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #19 Skrevet 26. juli 2018 Du velger jo selv om du vil involvere fars familie i barnet. Du kan ikke forvente av de at de stiller opp framover om de blir sett på som et utgiftspost, som f.eks at de stiller med gaver til jul, bursdag, konfirmasjon osv. De er jo ingen gavemaskin. Har selv et barn der far aldri har stilt opp, etter hans eget ønske. Foreldrene hans er døde. Jeg har derfor i alle år følt for å kompensere når det gjelder gaver sånn at ikke mitt barn alltid har så mye mindre gaver enn resten av familien til jul, konfirmasjon osv. Og det koster - selv om jeg har gjort det så billig som mulig. Jeg har også alltid måtte kjøpe alt av klær, utstyr, fritidsaktiviteter, reiser osv. Har ikke vært snakk om noe hjelp til noe av dette. Anonymkode: c5663...1c7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #20 Skrevet 26. juli 2018 Selvsagt bør du invitere besteforeldrene. Anonymkode: 6c05b...cb6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå