Gå til innhold

fjerne mandler

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Var hos legevakta i dag med min 2 halsbetennelse på to uker hurra for meg, og de sa je burde vurdere å fjerne mandlene. Synes det høres så skummelt ut, kusina mi gjorde det for noen år siden og hun hadde det helt grusomt i halsen :( Noen erfaringer med det dere her?

Også om det kommer noe positivt å gjøre dette: Snorker man mindre av det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjerna selv mandlene som 14 åring. Hadde mye problemer med halsbetennelse/øreverk. Har siden ikke vert plaget i det hele tatt. Angående snorking er jeg kanskje ikke den rette å svare, men de som har sove i samme seng kanskje????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg var også sterkt plaget med halsbetennelse for noen år tilbake og fikk fjernet mandlene.

Har bare positivt å si om dette. Har ikke vært plaget siden og har ikke opplevd noen bivirkninger.

Mange klager over at det er ganske smertefullt den første tiden etter operasjonen men det er jo bare å kompansere med smertestillende. Jeg for min del sov meg gjennom den værste perioden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet mandlene for et par år siden, pga at jeg var mye plaget med halsbetennelser.

Jeg var veldig dårlig samme dagen jeg ble operert, pga at jeg fikk så mye blod i magen under operasjonen, så jeg kastet opp mye etterpå. Det var ikke så behagelig.. :-?

Dagen etter var jeg i fin form, fikk i meg litt is og drikke. Husker faktisk at jeg var oppe og støvsugde den dagen så jeg kan ikke ha hatt såå vondt.. :wink:

Mannen min derimot lå rett ut i tre uker uten å få i seg annet enn vann da han fjernet sine...

...men så er jo han mann da.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

huff ble nesten enda mer redd nå, jeg... :P Men men, skulle prate med fastlegen i overimorra eller noe og høre. Utrolig flaks jeg skulle ha for tiden :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totten

Jeg var nylig hos spesialist og skal ta en annen operasjon av mandlene, siden de er littt striktere på å fjerne de nå for tiden. Jeg hadde selv fem halsbetendelser på 3 måneder for et år siden, men fikk likevel ikke ta mandlene. Nå startet det igjen og jeg gikk til en annen spesialist. Så altså; jeg skal laser-operere mandlene, da brenner de vekk den delen av mandlene som er ødelagt og som ligger å suger til seg bakterier. Man slipper narkose og får ingen åpne sår i halsen slik som vede vanlig fjerning. Dette er en nyere metode som har fått mye positive reaksjoner. Jeg er glad jeg skal prøve dette, da jeg ikke har særlg lyst til å fjærne mandlene igrunn. De er jo tross alt en del av imunforsvaret... så jeg fosøker dette for så å eventuellt ta mandlene helt dersom ikke dette skulle fungere. Du kan jo forhøre deg litt med en spesialist om dette dersom du som meg ikke har særlig lyst til å fjærne mandlene helt. Operasjonen foretas med lokalbedøvelse og man er rett inn og ut igjen. Det skulle kjennes ut som en liten halsbetendelse etterpå sa legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

næmmen, stakkar deg!!! :o hvorfor har jeg ikek fått med meg dette!!:(

Kan du ikke snakke heller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
næmmen, stakkar deg!!! :o hvorfor har jeg ikek fått med meg dette!!:(

Kan du ikke snakke heller??

Jeg orker ikke sytesytesyte så ALTFOR mye huff føler jeg bare gnåler hele tiden jo ;O

Klarer ikke snakke ennå nei, men legen sa jeg ble kanskje frisk til helga. Asosialt og kjedelig. Skulle snakke med han der pedofile fastlegen din i morra tror jeg om fjerning, håper ikke de må gjøre det, er livredd for sykehus :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...