AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 Er det mulig å få kopi av røntgenbilder? Anonymkode: f1846...b34
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 Ja, det mener jeg at det er. Jeg fikk kopi av MR-bilder på en CD, måtte betale en hundrelapp eller to eller noe deromkring. Anonymkode: 995dd...746
Rinta90 Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 Ja, du kan få CD med bildene. Ring sykehuset/instituttet du tok bilder og spør. Kommer i posten etter noen dager
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Det er fra sykehuset forresten, etter sønnen min på 2 brakk foten i fjor 🙂 da ringer jeg neste uke:) Anonymkode: f1846...b34
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 På 26.7.2018 den 17.09, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få kopi av røntgenbilder? Anonymkode: f1846...b34 Røntgenbilder lagres nå elektronisk. Du får neppe selve bildene utlevert. Noen steder tar de ekstra betalt for å brenne CT/MR bilder på cd til pasietnen. Om dette gjøres med rtg bilder er jeg usikker på. Hva skal du med rtg bildene? Du er neppe i stand til å tolke bildene? Anonymkode: 84ac7...48b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Røntgenbilder lagres nå elektronisk. Du får neppe selve bildene utlevert. Noen steder tar de ekstra betalt for å brenne CT/MR bilder på cd til pasietnen. Om dette gjøres med rtg bilder er jeg usikker på. Hva skal du med rtg bildene? Du er neppe i stand til å tolke bildene? Anonymkode: 84ac7...48b Mulig du har rett, nå idag. Vet ikke. ☺ Men dette stemte IKKE for etpar tiår siden!! Da ba jeg spesifikt om, - og fikk -, selve røntgen-bildene utlevert, av ryggen ("om jeg kunne få lagre dem selv"). Har dem fortsatt! Digre originale rød/brune gjennomsiktige foiler. Ink medisinsk teknisk beskrivelse, bl.a "Scmorlske impresjoner" husker jeg det står... Og jo er man oppegående (og bruker de hjelpemidlene man har spesielt nettet), kommer man betydelig langt med å tolke selv!! (Er siv.ing, realist, fysiker og universitets-utdannet.) ☺ Anonymkode: c109b...657
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 ... tok en titt på rtg-bildene nå, de er visst snarere grå/svart/gjennomsiktige, og det står "R.I.T.avd. St.Elisabeth" på dem Anonymkode: c109b...657
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jo er man oppegående (og bruker de hjelpemidlene man har spesielt nettet), kommer man betydelig langt med å tolke selv!! (Er siv.ing, realist, fysiker og universitets-utdannet.) ☺ Anonymkode: c109b...657 Ja hvorfor bruke en spesialist i radiologi som tross alt er en flereårig spesialisering innen legeyrket når man kan bruke internettet håper du innser selv hvor idiotisk det høres ut.... Du kan sikkert klare å se om et bein er brukket, men du kan ikke se alt det andre man ser etter på bilder, ei heller tolke ct og mr. Du kjenner ikke normalen eller normalvariasjon, og kan derfor heller ikke finne tegn på sykdom eller stadier i heling. Anonymkode: ac89c...e02 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig du har rett, nå idag. Vet ikke. ☺ Men dette stemte IKKE for etpar tiår siden!! Da ba jeg spesifikt om, - og fikk -, selve røntgen-bildene utlevert, av ryggen ("om jeg kunne få lagre dem selv"). Har dem fortsatt! Digre originale rød/brune gjennomsiktige foiler. Ink medisinsk teknisk beskrivelse, bl.a "Scmorlske impresjoner" husker jeg det står... Og jo er man oppegående (og bruker de hjelpemidlene man har spesielt nettet), kommer man betydelig langt med å tolke selv!! (Er siv.ing, realist, fysiker og universitets-utdannet.) ☺ Anonymkode: c109b...657 Det er flere (ti)år siden man fikk røntgenbildene i hånden. Verden har gått fremover rent teknologis, selv om du mener å være godt kvalifisert for å tolke røngtenbilder med google. Alt er i dag samlet i en egen database for ct, mr og rtg bilder. Håper ikke tankegangen din er rådende for måten du ellers utfører yrket ditt på? Da trenger vi verken leger eller radiologer. Å være verdensmester innen anatomi og fysiologi ved hjelp av internett det kan vi alle, men de flrste av oss forstår at det ikke er noe å satse på. Anonymkode: 84ac7...48b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå