Gå til innhold

Noen som spiser kylling og ris hver dag her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sunt å spise lik mat hver dag? Ser jo flere av disse bodybuilderne som bare spiser det.

Anonymkode: b92bc...cda

AnonymBruker
Skrevet

Da må du nok ha noe kosttilskudd i tillegg. Det der er bare karbohydrater og proteiner. 

Anonymkode: 07be8...067

• Liker 1
Skrevet

Det høres ufattelig kjedelig og ensformig ut...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spør om det er sunt å spise lik mat hver dag. Det ringer ingen bjelle langt baki hodet ditt om "sunt og variert"? 

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/kostrad-fra-helsedirektoratet

Les råd 1. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du nok ha noe kosttilskudd i tillegg. Det der er bare karbohydrater og proteiner. 

Anonymkode: 07be8...067

Jeg slår hodet i veggen av alle som velger et kosthold der de må ta kosttilskudd for å ikke få mangler, som om at de tror det er greit så lenge man dekker opp det man trenger via tabletter. 

Anonymkode: 7d6a5...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en oppskrift for næringsmangel. En variert kost er uten tvil sunnest.

Anonymkode: ac74b...d94

Skrevet

Kommer an på hvor i dietten de er. Kylling, ris og litt grønt er ypperlig når man skal ned i fettprosent før en konkurranse.

Legg dog merke til at de fleste spiser mye større mengder og mer variert når de bulker.

AnonymBruker
Skrevet

De spiser vel det når de er på diett mot en konkurranse? Tror ikke det er det de lever på sånn ellers. :) 

Anonymkode: ad052...040

Skrevet

Dette er problemet med at folk deler sin diett i sosiale medier. Noen tror jo faktisk man kun kan leve på ris, kylling og brokkoli for å få gode resultater. Jeg kjente en fyr som spiste det hver eneste dag over flere år, han hadde for all del en fin kropp, men det er det mange av de som spiser variert som har også. I tillegg slipper de å poppe piller for å få i seg vitaminer. 

Skrevet (endret)

Jeg spiste det i 12 uker. Ikke bare kylling og ris, men også grønnsaker(fikk bare lov å spise tomat,agurk,salatblad,brokkoli). Hver kveld spiste jeg 100g laks med grønnsaker. Mellommåltider som ikke besto av kylling og ris var ofte proteinshake + et eple eller proteinshake + 12 stk mandler. Til frokost spiste jeg enten hjemmelaget proteinpannekaker eller 30g havregryn+20g protein 

Utrolig kjedelig diett, men kombinert med mye trening syns jeg at fremgangen på 12 uker var ganske bra!

Dietten min ble tilpasse meg og jeg var på «kontroll» hos treneren 1 gang i uken. Dersom ting stagnerte underveis gjorde det endringer i dietten min som alltid funket for videre fremgang:)

Endret av trachea
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spør om det er sunt å spise lik mat hver dag. Det ringer ingen bjelle langt baki hodet ditt om "sunt og variert"? 

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/kostrad-fra-helsedirektoratet

Les råd 1. 

Jeg slår hodet i veggen av alle som velger et kosthold der de må ta kosttilskudd for å ikke få mangler, som om at de tror det er greit så lenge man dekker opp det man trenger via tabletter. 

Anonymkode: 7d6a5...6c3

Å jeg slår hodet i veggen av den type svar du kommer med. Det har ikke slått deg at ikke alle har kunnskap på dette området, og at det er derfor de spør her? Du kunne ikke bare svart uten å komme med den spydige kommentaren i andre setning, men neida, trykk ts ned å gi h*n inntrykk av at h*n er en idiot.  

Anonymkode: aaf66...48c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...