Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LiMaSK
Skrevet

Jeg har lest rundt om kring her og der at eggløsningtesten er positiv om man er gravid. Men i så fall tok jeg en i dag, negativ, tror jeg. Sterk C og svak T. A1 sine. I følge appen flo skulle jeg ha eggløsning i går, men glemte helt å teste. Vi hadde sex på mandagskveld/natt til tirsdag, men ikke i går da han måtte reise bort.

Slutta på ppillene i mai, fikk mensen 38 dager senere.. har ikke helt kontroll på dette syklusgreiene, derfor bruker jeg appen, vet at den ikke er helt "rett". 

Kan jeg fortsatt bli gravid selv om vi ikke hadde sex akkurat på dagen? Og kan jeg ha hatt eggløsning dagen før en negativ test?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En eggløsningstest slår ut på hcg, da hormonene ligner hverandre. Dette er jo da ikke før en graviditetstest og er positiv,altså rundt IKM. 

Eggløsning skjer opp til 72 timer etter positiv test. Når den blir negativ er helt individuelt, men det er helt vanlig at den er negativ når EL skjer. 

Sædceller lever opp til 5 døgn, så du kan fint ha blitt gravid selv om du ikke har sex på dagen. Som regel er det best med sex i forkant av EL. 

Gjest LiMaSK
Skrevet
13 minutter siden, bondekone skrev:

En eggløsningstest slår ut på hcg, da hormonene ligner hverandre. Dette er jo da ikke før en graviditetstest og er positiv,altså rundt IKM. 

Eggløsning skjer opp til 72 timer etter positiv test. Når den blir negativ er helt individuelt, men det er helt vanlig at den er negativ når EL skjer. 

Sædceller lever opp til 5 døgn, så du kan fint ha blitt gravid selv om du ikke har sex på dagen. Som regel er det best med sex i forkant av EL. 

Hadde også sex noen ganger i forrige uke. Så om de lever opptil 5 dager, så er jo det vel en liten sjanse. 

Takk for svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...