Gå til innhold

Venninne som tar med hunden på stranda nå i denne heten..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne skulle på stranden i går og tok med seg hunden. Jeg mener at det ikke hører hjemme noen plass å dra med seg en hund på stranda i denne heten. Hunden skulle vist bade den også (den liker ikke vann) og deretter være i et uv-telt. 

Jeg syns det er litt uforsvarlig, men det er jo ikke noe jeg kan gjøre noe med. Er det uforsvarlig, eller er det jeg som mener feil? Min hund er så vidt ute nå i denne heten, kun på morgenen + en kjapp tissetur på dagtid og en tur på kvelden når sola har gått ned.

Anonymkode: 56583...c80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange som tar med hundene på stranda slik at de får kjølt seg ned i vannet. 

Ser ikke noe problem med det, så lenge man ser at bikkja ikke har det vondt.

Anonymkode: 6fdd6...d85

• Liker 4
Gjest Stella Rose
Skrevet

Så lenge hunden får nok drikke, og skygge ser jeg ikke problemet.

Gjest -Willow
Skrevet

Har den drikke, skygge og i tillegg mulighetene til å kjøle ned i hvert fall potene om den ikke liker å bade, så er det jo bare positivt å ta seg en tur på stranda. Det er varmere inne hos meg enn ute i skyggen nå! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Så lenge hunden får nok drikke, og skygge ser jeg ikke problemet.

Hunden ligger nok å peser..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ute 2 mnd av sommeren med våre hunder. Kan jo ikke levne dem i teltet i varmen, så her er vi på fjellet, på strender og generelt utendørs hele dagen i sola. Hundene liker ikke å svømme men de kjøler seg ned i vann eller i havet. 

Hvordan skulle vi ellers gjort det? 🤔

Anonymkode: 08102...abf

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er bedre for hunden å kunne være ute med eier på stranda, enn innestengt i en varm leilighet/hus. Så lenge hunden har tilgang på vann og litt skygge, så er det ikke noe problem. Men fint å lese at noen bryr seg. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Norge bor dere?

Hvilken type hund er det?

Anonymkode: c8ba3...2d3

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Kaffefrøken skrev:

Jeg tror det er bedre for hunden å kunne være ute med eier på stranda, enn innestengt i en varm leilighet/hus. Så lenge hunden har tilgang på vann og litt skygge, så er det ikke noe problem. Men fint å lese at noen bryr seg. 😊

Jeg syns det er bedre å ha hunden inndendørs med viftepumpa på så det blir sval og deilig luft inne!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har polarhunder og de er ikke så mye ute på dagtid nå, annet enn at de graver seg ned i skyggen i hagen. Turer går vi enten grytidlig eller sent og alltid i nærheten av ferskvann så de kan drikke og kjøle seg ned.

Anonymkode: e0e69...53b

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Kaffefrøken skrev:

Min leilighet er sval og nesten kaldt. Selv med 30 grader ute og vindstilt. Min hund er minimalt ute nå i varmen. Vi går langt tur sent på kvelden. Ellers så er vi bare inne.

Anonymkode: 28e77...7d4

Skrevet

Rettelse: For de med sval og kald leilighet grunnet aircondition la hunden være hjemme om dere skal en kort tur ut. Avhenger også selvfølgelig av rase. Sier seg selv at man ikke tar med seg en polarhund med tre lag pels på stranden!

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er bedre å ha hunden inndendørs med viftepumpa på så det blir sval og deilig luft inne!

Nå har langt fra alle aircondition eller viftepumpe. Hos oss er det nok varmere innendørs enn utendørs. 

Anonymkode: 08102...abf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...