Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har begynt å trene flere ganger i uken. Fordelen er at jeg blir sprekere og sunnere, ulempen er at jeg blir enda mer sulten. Og jeg har liksom tenkt å gå ned i vekt og ikke opp og vil derfor ikke dytte innpå med for mange kalorier.... Er det noe som vil stabilisere seg etter en tid, og en sultperiode jeg bare må gjennom. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. For meg var det en periode, men det spørs jo helt på hvor lite du spiser og hvor hardt du trener. Du bør spise litt ekstra de dagene du trener. 

Skrevet (endret)

Spiser du nok før trening da? Jeg blir kjempesulten etter trening om jeg ikke har spist nok før.

Endret av Doge
Skrevet
Akkurat nå, Doge skrev:

Spiser du nok før trening da? Jeg blir kjempesulten etter trening om jeg ikke har spist nok før.

Jeg spiser et lite måltid før trening og ordentlig middag etterpå. 

Skrevet

Det kan jo gå på hva du spiser, er det store nok posjoner eller er du sulten etter et måltid.
Spiser du riktig?

Trener du tungt?

Skrevet
2 minutter siden, Inwe skrev:

Nja. For meg var det en periode, men det spørs jo helt på hvor lite du spiser og hvor hardt du trener. Du bør spise litt ekstra de dagene du trener. 

Ja, jeg spiser nok mer de dagene jeg trener, men blir jammen fort sulten igjen likevel. Jeg trener løping, sykling og går fjellturer. 

Skrevet
Akkurat nå, jaggemor skrev:

Det kan jo gå på hva du spiser, er det store nok posjoner eller er du sulten etter et måltid.
Spiser du riktig?

Trener du tungt?

Hmmm. Spiser vanlig mat. kjøtt, fisk, grønnsaker, poteter, ris, quinoa osv til middag. Brød, knekkebrød med ost, kjøttpålegg, massevis av makrell i tomat. Granola med biola. Spiser til jeg blir passe mett, men så blir jeg fort sulten igjen de dagene jeg trener. Kanskje jeg må øke på proteinmengden? Jeg trener ikke kjempetungt, ikke som med vekter eller lange raske løpeturer.

Skrevet
6 minutter siden, parmanoia skrev:

Ja, jeg spiser nok mer de dagene jeg trener, men blir jammen fort sulten igjen likevel. Jeg trener løping, sykling og går fjellturer. 

Hvor lenge og hvor mye du trener er veldig vesentlig. Forbrenner du feks 800 kalorier i løpet av en økt hjelper det ikke mye for energien og kun spise 200 kalorier mer. Jeg tror du spiser for lite. Spis litt når du blir sulten, ikke et helt måltid hver gang, men kanskje en frukt, noen nøtter eller noe slikt. 

Når det er sagt blir vi alle mer sultne av å trene. Jeg trente før jobb i dag og angrer litt på at jeg ikke tok med meg mer mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Blir ekstra sulten av å trene. Har trent i 20 år, og for meg har ikke dette "stabilisert seg". Men jeg mister fullstendig appetitten når jeg ikke trener, så det jevner seg ut vektmessig. 

Anonymkode: 68e6a...641

Skrevet
2 minutter siden, Inwe skrev:

Hvor lenge og hvor mye du trener er veldig vesentlig. Forbrenner du feks 800 kalorier i løpet av en økt hjelper det ikke mye for energien og kun spise 200 kalorier mer. Jeg tror du spiser for lite. Spis litt når du blir sulten, ikke et helt måltid hver gang, men kanskje en frukt, noen nøtter eller noe slikt. 

Når det er sagt blir vi alle mer sultne av å trene. Jeg trente før jobb i dag og angrer litt på at jeg ikke tok med meg mer mat. 

Tusen takk! Jeg tror du er inne på noe. :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Blir ekstra sulten av å trene. Har trent i 20 år, og for meg har ikke dette "stabilisert seg". Men jeg mister fullstendig appetitten når jeg ikke trener, så det jevner seg ut vektmessig. 

Anonymkode: 68e6a...641

Da jeg trente langrenn i vinter, holdt jeg på å "dø av sult" de dagene jeg trente. Men så er det også en idrett hvor man forbrenner mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også veldig sulten av å trene. Om jeg slipper meg fri på kjøkkenet etter trening kan jeg godt spise samme antall kalorier som jeg har trent bort (ifølge pulsklokke el.l.), og mye mer også.

Har delvis løst problemet gjennom å trene så sent at jeg kun dusjer og går til sengs etterpå. Mange sliter meg å få sovne hvis de er sulte eller nettopp har trent, men jeg har heldigvis ikke det problemet...

Anonymkode: d1e32...bc6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, parmanoia skrev:

Hei! Jeg har begynt å trene flere ganger i uken. Fordelen er at jeg blir sprekere og sunnere, ulempen er at jeg blir enda mer sulten. Og jeg har liksom tenkt å gå ned i vekt og ikke opp og vil derfor ikke dytte innpå med for mange kalorier.... Er det noe som vil stabilisere seg etter en tid, og en sultperiode jeg bare må gjennom. Erfaringer?

Det er ikke unormalt at man får en større matlyst av å trene, musklene dine jobber hardt og trenger proteiner og karbohydrater. 

Alle som trener en del, får en mye større matlyst. Så da er det jo bare å være bevisst på hva du putter i deg :) 

Anonymkode: 52a24...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...