Gå til innhold

STØL! Trene styrke uansett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, jeg vet man helst bør ha en hviledag mellom hver økt, men noen ganger er jeg fremdeles dritstøl når jeg hadde planlagt en styrkeøkt, og har ikke turt å trene i frykt for å overtrene musklene. Hva gjør dere treningsentusiaster når dere fremdeles er støle tre dager etter forrige økt? Dette gjelder i hovedsak rumpemusklene mine. Vil så gjerne trene jevnt, men jeg får det sjelden til fordi jeg ofte er støl som f.

Anonymkode: 314ca...cd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe problem å trene når du er støl, bare varm opp skikkelig. Jeg trener aldri samme muskelgruppe to dager etter hverandre, men har ofte trent støl uten problem. Trener 5-6 dager etter hverandre og har helgen/søndag fri. 

Skrevet

Jeg unngår å trene de samme musklene flere ganger på rad - har minst en dag i mellom. Er jeg veldig støl og det enda gjør vondt å f.eks sitte på do eller gå så trener jeg enten:

1. Kondisjon (f.eks. intervall på tredemølle, jogging ute).

2. Tar en LETT styrkeøkt der jeg ikke pusher meg for hardt og bruker lette vekter. Man kan trene når man er støl, men unngå å trene hardt når du enda er veldig sår i musklene. 

3. Trener ANDRE muskelgrupper den dagen. F.eks. overkropp i stedet, og bein dagen etter så de såre musklene kan få en ekstra dag med ro, og så begynner jeg med den gamle rutina etter det.

4. Tar meg en fjelltur. Selv om jeg bruker de støle musklene ved både jogging og fjellturer, så er det likevel ikke like tungt som å ta høy vekt i knebøy.

Det er det jeg personlig gjør og det fungerer for meg.Trener styrke 3 ganger i uka: Søndag, onsdag og fredag. Jogger innimellom, tar en HIIT-økt nå og da. Det bruker å redusere stølheten for min del i alle fall. Man kan alltids være aktiv selv om man er støl, men kjenn på kroppen og ikke tren FOR hardt når du er veldig støl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...