Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger inspirasjon til jobb og utdanning.

Hva jobber dere som? 

Hvordan var utdanningen?

Beste og verste med jobben?

Evt lønn?

Fortell i veii 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oki, ikke vær redd for å ombestemme deg er mitt tips. 

Hva jobber dere som; Kundesenter økonomi

Hvordan var utdanningen; Er utdannet hjelpepleier, fikk ikke fast jobb, byttet beite.

Beste og verste med jobben; Mye å gjøre og kan bli byttet ut på minuttet.

Jobben har IA-avtale. Er miljøfyrtårnsertifikert.

Evt lønn; ca 450K

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet

CNC-operatør

Utdannelsen var ett år grunnkurs, og 2 år VKII med fagbrev. (Dette er i dag endret fullstendig på)

Utdanningen i seg selv kunne være litt kjedelig, men du får inn det grunnleggende.

Værste med jobbe er om det er skiftarbeid. Det beste er at du lærer noe nytt hele tida. 

Lønna kan som i alle yrker være bedre. Ligger på fra overkant av 200,-timen og oppover. Det varierer.

Anonymkode: ad560...487

Gjest Cwtch
Skrevet

Hva jobber dere som? 

Programvareutvikler (SQL, PLSQL, og Python for det meste)

Hvordan var utdanningen?

Jeg har ikke relevant utdanning, tok backelor i kommunikasjon.

Best: det er kreativt, jeg jobber selvstendig, dynamisk og utfordrende. Jeg har ingen sjef som dikterer hvordan jeg legger opp dagen min.

Verst: Mange programvareutviklere kommer nok til å bli overflødige med all automatiseringen som skjer, men det er vel det samme nesten uansett bransje.

Evt lønn?

£38000

Skrevet

Jobber som befrakter. Er utdannet innen logistikk og har lang erfaring på området.

Det beste med jobben er at den er utfordrende. Ingen dag er lik. Du må takle stress, ha gjennomføringsevne og se løsninger. Plutselig som nå nylig er f.eks. jernbanen stengt pga skogbrann, flom eller ras, og da må du kaste deg rundt på kort tid å finne alternative transportløsninger. 

Det jeg liker minst er at det er skiftjobbing, og av og til vanskelig å kombinere med familielivet. Ellers elsker jeg jobben min 😊

Tjener ca. 550 000 i året.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Kalmie skrev:

Trenger inspirasjon til jobb og utdanning.

Hva jobber dere som? 

Hvordan var utdanningen?

Evt lønn?

Fortell i veii 😊

Jobber som: optiker

Utdanningen: nok å gjøre, men tror de fleste kan klare det

Lønn: startlønn ligger på 420k-470k avhengig av hvor du får jobb

Anonymkode: 1a3b2...719

Skrevet

PS denne fjotten som legger inn reklame er rapportert.

Skrevet
Akkurat nå, Wonders skrev:

PS denne fjotten som legger inn reklame er rapportert.

Har rapportert jeg også...

takk for fine svar! Ser frem til flere!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kalmie skrev:

Har rapportert jeg også...

takk for fine svar! Ser frem til flere!

Miljøterapeut i bolig.

Bachelor.

Positivt; ALT kan skje mens du er på vakt

Negativt; Turnus, å jobbe på julaften i stedet for å være med barna dine suger

Lønn; ca 410K

Anonymkode: af1e8...12a

• 1 måned senere...
Skrevet

Kontaktperson i barneverntjenesten

Bachelor med videreutdanning

Positivt med jobben: *har engasjerte medarbeidere som brenner for å hjelpe. *Når ting går bra og man opplever at tiltakene faktisk hjelper.

Negativt med jobben: *alt hatet over alt, tør nesten ikke si noe om at jeg jobber i bv på fest e.l. for enten så er folk ganske avmålte og kjipe etterpå, eller så skal de ha råd om hvordan de skal gå frem for å hjelpe noen barn de er bekymret for.  *Tar jobben med hjem. Bekymrer meg stadig forferdelig for noen av disse barna, og skulle ofte ønske jeg kunne hatt både barn og foreldre i kjellerleiligheten min så jeg kunne hjulpet og passet på dem alle sammen. 

Anonymkode: b5800...a30

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Positivt med jobben: *har engasjerte medarbeidere som brenner for å hjelpe. *Når ting går bra og man opplever at tiltakene faktisk hjelper.

Negativt med jobben: *alt hatet over alt, tør nesten ikke si noe om at jeg jobber i bv på fest e.l. for enten så er folk ganske avmålte og kjipe etterpå, eller så skal de ha råd om hvordan de skal gå frem for å hjelpe noen barn de er bekymret for.  *Tar jobben med hjem. Bekymrer meg stadig forferdelig for noen av disse barna, og skulle ofte ønske jeg kunne hatt både barn og foreldre i kjellerleiligheten min så jeg kunne hjulpet og passet på dem alle sammen. 

❤️❤️❤️

Anonymkode: 922b7...2b9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne, elsker jobben min, men den er vanskelig å legge helt fra seg hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...