Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste blitt mer oppmerksom på hvordan jeg oppfører meg rundt andre. Jeg føler jeg er en helt annen person så fort jeg er med andre mennesker, på en negativ måte. Har faktisk forhørt meg med venner å sagt de må være ærlig. Føler jeg blir mye mer frekk, tøff, veldig «gal», mye energi og gir egentlig mer faen. Og de sier det selv, at de føler at jeg er veldig høy på meg selv, at jeg tror jeg er mye bedre enn andre. Noe som ikke er sant, da jeg egentlig har veldig dårlig selvtillit. Vil ikke at andre skal oppfatte meg slik som det, for jeg er veldig snill å bryr meg veldig mye om andre. Så er veldig kjipt at andre ikke ser den ekte meg. 

Hvordan kan jeg forandre dette her? 

Anonymkode: fe0c5...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har i det siste blitt mer oppmerksom på hvordan jeg oppfører meg rundt andre. Jeg føler jeg er en helt annen person så fort jeg er med andre mennesker, på en negativ måte. Har faktisk forhørt meg med venner å sagt de må være ærlig. Føler jeg blir mye mer frekk, tøff, veldig «gal», mye energi og gir egentlig mer faen. Og de sier det selv, at de føler at jeg er veldig høy på meg selv, at jeg tror jeg er mye bedre enn andre. Noe som ikke er sant, da jeg egentlig har veldig dårlig selvtillit. Vil ikke at andre skal oppfatte meg slik som det, for jeg er veldig snill å bryr meg veldig mye om andre. Så er veldig kjipt at andre ikke ser den ekte meg. 

Du har nok en del diagnoser ...få dem dokumentert slik at du kan få hjelp for dem. 

Når det er sagt...så kan du ikke endre personlighet. Du kan undertrykke den ...samme greia som med legning. Du er født som du er født...

Skrevet

Du må jobbe med selvtilliten din først og fremst. 

Men det er jo supert at du er bevisst på dette. Da kan du jo gå inn og endre det du ønsker å endre. Tør å vise mer av den personen som bryr seg om andre og som er i deg, men som ikke blir vist frem.

Skrevet
1 minutt siden, Xcase33 skrev:

Du har nok en del diagnoser ...få dem dokumentert slik at du kan få hjelp for dem. 

Når det er sagt...så kan du ikke endre personlighet. Du kan undertrykke den ...samme greia som med legning. Du er født som du er født...

Hvordan kan du komme til den konklusjonen med så lite info?

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske sikker på at jeg ikke har noe diagnoser. Sykt å bare si slike ting uten videre

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn kan jeg også bli. Og for meg så er det pga dårlig selvtillit og at jeg sjelden blir sett (og sånn har det vært bestandig). Så for å bli sett og hørt så har jeg blitt småfrekk, litt høylytt til tider ol. Ikke noe bra personlighetstrekk akkurat. Men det bunner i dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. 

Men det er bra at du er blitt oppmerksom på det. Da kan du jo gjøre noe med det. Du kan tone det ned når du kommer i slike situasjoner og du bør også prøve å øke selvtilliten din. Selv om det ikke er gjort på 123, og ikke er det lett heller. 

Anonymkode: 5a00f...888

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ganske sikker på at jeg ikke har noe diagnoser. Sykt å bare si slike ting uten videre

Høres ut som en personlighetsforstyrrelse da ...ikke det en diagnose? 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 minutter siden, Xcase33 skrev:

Dette høres ikke ut som personlighetsforstyrrelse, nei.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Xcase33 skrev:

Du kan ikke bare si at folk har slike ting uten å ha en utdannelse i det. Sykt hva folk lirer av deg 😂 

ts

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet

Du kan kanskje sjekke ut meditasjon? Eller sjekke ut konseptet. Kanskje du klarer å være mer rolig, og ikke ta helt av med den høye energien du får. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen ganger slik at når man har dårlig selvtillit, så prøver man å kompensere og virker i stedet tøff og høy på seg selv. Det viktigste er at du nå har innsikt i at du vil forandre seg, du kan tenke mer konkret over nettopp hva du vil forandre. :) Prøv å "jekke ned" atferden din, tillat deg selv å være mindre frekk og tøff osv. Prøv på en måte å fake it till you make it og øv deg på å oppføre deg slik du vil være og slik du mener vennene dine vil sette pris på. Og så kan du utforske den dårlige selvtilliten din. Hvorfor har du det? Hva kan du gjøre for å få bedre selvtillit? 

Anonymkode: c162b...e24

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som at du inntar rollen som «klovn». Kan det stemme? Alle har ulike roller i en sosial gruppe/sammenheng. Om man er litt usikker er rollen som «klovn» ganske trygg; man forsøker å å få andre til å le, være underholdende og tøyse (noen gang kanskje på andre sin bekostning, «frekk»)

kan dette stemme? 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve meditasjon f.eks eller ting som forandrer psyken. Kanskje en litt dum ting å si, men dersom du blir utsatt for noe skremmende f.eks eller traumatiserende mens du er i en fase der psyken din blir i større grad forvirret eller ikke-eksisterende, så kan du lett finne andre måter å se ting på og se verden fra et helt annet synspunkt. Et du ikke trodde fantes.

Anonymkode: 76a44...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...