Gå til innhold

hva er din beste kokebok?

rutti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Internett :) beste som er syns jeg.

Har en tjukk kokebok vi kjøpte på skolen også Cappelens kokebok som det står mye bra i.

Ellers har jeg et par selvskrevne bøker der jeg slenger inn oppskrifter jeg har prøvd og som er bra. De kommer til å bli veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å svare på, for ulike kokebøker fyller ulike funksjoner for meg - og er best på hver sin måte. Jeg har mange... :oops:

Aschehougs store kokebok: Den beste grunnboka med svar på alt.

Epicurious (nettet): Diger oppskriftsdatabase med anmeldelser av oppskriftene fra brukere. Stedet å søke når man vil finne oppskrifter der man skal bruke en spesiell ingrediens - eller sammenligne 50 ulike oppskrifter på gulrotkake... :wink:

BBC Food (nettet): Best på oppdateringer av det siste nye.

Kokebøkene fra The River Café og Jamie Oliver: Inspirasjon til å lage god italiensk mat - som også er enkel nok til hverdags.

Og så har jeg ihvertfall minst seks bøker viet klassisk fransk mat - et must. :oops:

Men favoritten for øyeblikket er nok en bok som heter Moro, med oppskrifter fra restauranten med samme navn i London. Her finner man mat fra Spania og Midt-Østen, og det er sistnevnte kjøkken som appellerer mest til meg. Anbefales! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mange kokebøker, det er umulig å plukke bare én favoritt. Jeg liker svært godt Nigella's bøker, så det blir nok en av dem. Liker Gary Rhodes. Har en stor bok med lekre kaker/paier som også brukes flittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange kokebøker som jeg bruker etter behov. Men favoritten er nok en med indisk mat. Supre bilder, og oppskriftene er enkle å følge. Litt tidkrevende - men blir alltid godt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Folk og mat". Den er med over hundre folk fra norge som presenterer sin favoritt-hverdagsmat. Mange gode tips der! Vanlig mat som jeg kan lage.

Men jeg har kjempemange bøker. Bilder er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mange gode som jeg bruker mye, klarer ikke helt å velge en.

Grete Roede-bøkene har blitt flittig brukt det siste året, og den rødrutete er jo en sikker vinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest begeistret for Jamie Oliver sine, alle de fire som jeg har. Leservennlige, greie å få til , alltid lekkert resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Av basiskokebøker synes jeg at den svenske "Vår kokbok" i siste utgave er helt knall. Der står alt man trenger å vite om basic matlaging (fra hvordan å koke et egg til å stykke en gris korrekt omtrent), oppskriftene er foolproof og forholdsvis spenstige.

Mer avanserte oppskrifter henter jeg litt herfra og derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rødrutete er den som blir mest brukt.. Men vi er så kresne her i huset at det er vanskelig å finne noe nytt som begge liker.. (noen som har forslag på en rett om ikke inneholder løk, paprika, mais,annanas og andre citrus frukter, nøtter av alle skag, salater, agurk, purre.. og flere "sunne" ting? så rop ut!) Og i følge mannen så er ikke suppe mat...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...