Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I januar tok jeg opp et stort forbrukslån for min tidligere samboer. Han hadde en rettsak han ikke kunne betale for, og jeg skulle være snill å hjelpe han. Vi har nå gjort det slutt, og han nekter å betale meg de mnd utgiftene lånet koster meg. Vi har et skriftlig gjeldsbrev, dog uten vitner, på at han skal betale meg tilbake månedlig. Lånet står i mitt navn, så jeg må jo betale på det uansett. Men kan han virkelig nekte å betale tilbake? Kommer jeg noen vei med å gå via forbruksråde/advokat?

Anonymkode: 3c287...0f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel noen papirer på at han hadde en rettsak gående og du kan vel klare å dokumentere at kostnadene han hadde da er samme belløp som  lånet? Dere har også ett skriftlig gjeldsbrev så her kan han faktisk ikke slippe unna til slutt. Ja det er dritt at du må betale renter på hans lån, men det må han betale tilbake.

Hvis belløpet ikke er for høy kan forliksrådet være løsningen, hvis du får medhold kan du kreve pengene tilbake, verstefall må man kjøre inkasso på han. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

For en feig fyr!

Endret av Diana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppretter jeg inkasso som privat person? Det er snakk om nesten 100 000kr

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppretter jeg inkasso som privat person? Det er snakk om nesten 100 000kr

Send han en faktura, og hvis han ikke betaler den er det forliksrådet neste, - dukker han ikke opp til forliksrådet kan du vinne på uteblivelse dom. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du se etter i nettbanken din, om det går der. Jeg vet jeg har sett den muligheten i min nettbank, men det er ei stund siden. Du kan og snakke med banken, om det er noe hjelp å få der. Får han et inkassokrav på seg er han merka om det ikke blir innfridd, så da får det bli opp til han.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjeldsbrevet,hvor fiksa dere det?

Anonymkode: dd281...4ca

• Liker 1
Skrevet

Send meg en PM, TS. Min eks ble pent nødt til å betale alt, og det var uten gjeldsbrev og nærmere 200 000 kroner. Alt er nedbetalt nå.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Endret av Diana
Skrevet
Akkurat nå, Diana skrev:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...