AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men etter bidraget skulle utbetales «skatteetaten?» så har det blitt mye surr ift utbetaling av bidrag. Flere måneder det ikke har blitt utbetalt, fått veldig mange ulike beskjeder og noen er rett og slett ufine i tlf når jeg ringer for å høre ang bidraget. Jeg vet ikke hva det er, men jeg stusser litt ift når nav innkreves bidrag og hvordan dette foregår egentlig. Er det bare meg? Anonymkode: 0bbae...35d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 Jeg får ikke/betaler ikke bidrag, men samboer gjør. Han fikk en irritert sms her om dagen om hvorfor han ikke hadde betalt bidraget. Han betalte det før forfallsdato i juni, men mor hadde enda ikke fått det.. og hun har flere ganger fått beskjed fra innkrevningssentralen om at min samboer ikke har betalt selv om han har betalt. Så det må være noe som ikke er kommet helt i orden i systemet dems. Anonymkode: 4ee21...564
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke/betaler ikke bidrag, men samboer gjør. Han fikk en irritert sms her om dagen om hvorfor han ikke hadde betalt bidraget. Han betalte det før forfallsdato i juni, men mor hadde enda ikke fått det.. og hun har flere ganger fått beskjed fra innkrevningssentralen om at min samboer ikke har betalt selv om han har betalt. Så det må være noe som ikke er kommet helt i orden i systemet dems. Anonymkode: 4ee21...564 Det er det jeg tror. Det er noe hakkende gale med systemet deres. Ex vil jo ikke betale bidrag frivillig, så derfor blir det tvangsinnkrevet. Så jeg tenker ikke at det er noe han gjør eller ikke gjør ift det. Men jeg får så forskjellige opplysninger fra Nav innkreving, at jeg lirer på hva som egentlig skjer i grunnen. Var mye lettere før når jeg kunne se ting skriftlig og få en viss forklaring når jeg kunne se utbetalingen på min side på nav.no. No vet jeg ingenting. Det eneste jeg kan følge med på er kontoen min. Jeg syns rett og slett ikke det er bra nok. Syns det er unødvendig at jeg må skulle ringe de hver måned for å høre ang. bidraget. Vi er såklart avhengig av de pengene da jeg har 100% omsorg, men det er noe drit å hele tiden måtte sjekke opp i det og ikke vitende sikkert fordi de jeg har snakket med på innkreving gir meg helt forskjellige opplysninger.. Anonymkode: 0bbae...35d
Nie Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 Her kommer det aldri på samme dato lenger, vet aldri når det kommer inn! Irriterer meg så grønn jæv., at jeg ikke lenger kan se om det overhode er innbetalt fra far, om som du sier så er man jo avhengig av de pengene. Forje mnd fikk jeg inn den 19, hittil i juli har det ikke kommet 1 krone... Hvor ringer dere for å høre? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 17 minutter siden, Nie skrev: Her kommer det aldri på samme dato lenger, vet aldri når det kommer inn! Irriterer meg så grønn jæv., at jeg ikke lenger kan se om det overhode er innbetalt fra far, om som du sier så er man jo avhengig av de pengene. Forje mnd fikk jeg inn den 19, hittil i juli har det ikke kommet 1 krone... Hvor ringer dere for å høre? Slik jeg har forstått det så skjer overføringene manuelt. Er ikke bare én gang de har sakt « Åja se her ja, der kom det en innbetaling i går. da skal jeg ta også overføre de til deg, så da har du de sikkert på mandag» Så hadde jeg vi trengt de pengene i helgen. De fikk pengene inn på onsdagen (kanskje tirsdagen) og jeg får de inn på konto uken etter.. Det har også vært flere måneder der det ikke har komt noe som helst og jeg har fått opplyst flere forskjellige grunner og forskjellige datoer for når jeg kan forvente at bidraget kommer på konto. Så skjer det ingenting ( trekk i lønn ev. trekk i sykepenger) og jeg får forskudd. Og er det trekk av sykepenger så skjer dette også manuelt. Også hvis trekker skal deretter trekkes i lønn igjen. Så skal det være en felles dato for de bidragspliktige som blir trukket i ytelser (sykepenger o.l) men så er det visst ikke det likevell! Og det kan visst variere en hel uke fikk jeg vite av én, mens en annen sier noe annet.. Man må virkelig henge på tlf og følge med, men så kommer man i grunnen like langt, fordi alle sier og bekrefter forskjellige ting..Jeg mener at det er helt feil å unnlate å opplyse vedrørende bidraget fra min side på nav.no. Man har jo ingen oversikt over noe..! (Tlf 21 05 11 00) Anonymkode: 0bbae...35d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Hva gjør dere når barna er 18 og det er slutt på bidrag? Tjener dere mer da? Virker som dere ikke tjener nok. Bidrag er ikke for alltid. Skaff dere utdanning og en bedre jobb. Anonymkode: adaa6...93f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere når barna er 18 og det er slutt på bidrag? Tjener dere mer da? Virker som dere ikke tjener nok. Bidrag er ikke for alltid. Skaff dere utdanning og en bedre jobb. Anonymkode: adaa6...93f TRO meg. Jeg har jobb og utdanning og søker jobber som bare det for å prøve å få en bedre betalt jobb og tar kurs. Har aleneansvar for en 14 åring. Det kommer det utgifter med, det kan jeg love deg. So jo takk, takk for opplysningen! Anonymkode: 0bbae...35d 1
Nie Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere når barna er 18 og det er slutt på bidrag? Tjener dere mer da? Virker som dere ikke tjener nok. Bidrag er ikke for alltid. Skaff dere utdanning og en bedre jobb. Anonymkode: adaa6...93f Men kjære vene, hva feiler det deg da? Jeg er alene med fire barn, så JA bidrag kommer godt med. Hva vet du om min utdanning og jobb? Sånne spydigheter burde du holde deg for god til!! 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #9 Skrevet 26. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere når barna er 18 og det er slutt på bidrag? Tjener dere mer da? Virker som dere ikke tjener nok. Bidrag er ikke for alltid. Skaff dere utdanning og en bedre jobb. Anonymkode: adaa6...93f Når ungdommen blir 18 og kanskje er i jobb, så vil jeg tjene på det. Tror ikke du helt vet hvor mye penger det går pr mnd med en tenåring. De siste 3 årene er det nye sko minst 4 ganger pr mnd pga beina vokser. Samme med klær. Må byttes ut veldig ofte. Briller, regulering og konfirmasjon. Det koster å ha barn. Bidraget dekker ikke halvaparten av kostnadene. Her er det så lite at barnet får de som lommepenger. Når det nå ikke kommer noen penger inn ( vet far har trekk i lønnen, så det går automatisk) så merker tenåringen det her, da hans konto forblir tom. Og når det er penger som jo skal komme inn og de ikke kommer, så er det klart man lurer på hvor f de blir av. Men om vi sulter av den grunn? Nei, har så vi klarer oss og vel så det. Anonymkode: 54986...55e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #10 Skrevet 26. juli 2018 (pr år i sko, ikke pr mnd) Anonymkode: 54986...55e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men etter bidraget skulle utbetales «skatteetaten?» så har det blitt mye surr ift utbetaling av bidrag. Flere måneder det ikke har blitt utbetalt, fått veldig mange ulike beskjeder og noen er rett og slett ufine i tlf når jeg ringer for å høre ang bidraget. Jeg vet ikke hva det er, men jeg stusser litt ift når nav innkreves bidrag og hvordan dette foregår egentlig. Er det bare meg? Anonymkode: 0bbae...35d Nå er det vel ikke mer enn to -tre måneder siden skatteetaten tok over , så flere måneder stemmer nok ikke. Jeg opplever at det fungerer mye bedre og raskere med utbetaling fra skatte etaten, pengene kommer alltid rundt 21.i ,måneden, tidligere var det mellom 23-26. Tok flere dager fra nAV innkreving fikk de til jeg hadde det på min kontor Anonymkode: 8de51...c85
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel ikke mer enn to -tre måneder siden skatteetaten tok over , så flere måneder stemmer nok ikke. Jeg opplever at det fungerer mye bedre og raskere med utbetaling fra skatte etaten, pengene kommer alltid rundt 21.i ,måneden, tidligere var det mellom 23-26. Tok flere dager fra nAV innkreving fikk de til jeg hadde det på min kontor Anonymkode: 8de51...c85 de ble en del av skatteetaten 01.april, så det stemmer ikke at det er mange måneder, men som sagt hos meg funker det knall. Far trekkes, jobber i staten da så går sikkert raskere, de er jo avhengig av at arbeidsgiver om han trekkes via jobb betaler inn på tid og denne fristen er 25.hver måned, så skal det utbetales umiddelbart til mottaker. Det er jo ikke skatteteaten sin feil om det drøyer med innbetaling Anonymkode: 8de51...c85
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: de ble en del av skatteetaten 01.april, så det stemmer ikke at det er mange måneder, men som sagt hos meg funker det knall. Far trekkes, jobber i staten da så går sikkert raskere, de er jo avhengig av at arbeidsgiver om han trekkes via jobb betaler inn på tid og denne fristen er 25.hver måned, så skal det utbetales umiddelbart til mottaker. Det er jo ikke skatteteaten sin feil om det drøyer med innbetaling Anonymkode: 8de51...c85 For meg er april- juli snakk om flere mnd jo. Og det var det jeg skrev. Jeg er fullt klar over at det også avhenger når arbeidsgiver innbetaler. Hvis du leser tråden så ser du hva jeg har hengt meg opp i. Anonymkode: 0bbae...35d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er april- juli snakk om flere mnd jo. Og det var det jeg skrev. Jeg er fullt klar over at det også avhenger når arbeidsgiver innbetaler. Hvis du leser tråden så ser du hva jeg har hengt meg opp i. Anonymkode: 0bbae...35d Om det er flere måneder det ikke er utbetalt betyr at du ikke har fått i løpet av disse månedene siden 01.april? da må arbeids giver til din x begynne betale inn på forfall, eller din x , det er det som avgjør når du får pengene, ingen penger inn til NAV innkreving, det er de som fortsatt får inn pengene, men de ligger under skatteetaten og ikke NAV, Min eks.mann jobber som sagt i staten og der funker det ihvertfall som det skal, og pengene kommer inn til NAV i god tid før den 25.hver måned . Men kan jo ikke skylde på utbetaler når det ikke er der feilen ligger Anonymkode: 8de51...c85
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #15 Skrevet 26. juli 2018 Før april fikk vi alltid inn to dager etter trekk fra far. Nå er det 12 dager siden trekket skjedde og ikke noe inn enda. Vet arbeidsgvier til far trekker beløpet og sender inn. Ikke opplevd for sen betaling på ti år, etter arbeidsgiver begynte å trekke i lønn. Ser jeg på kontotransaksjonene mine så kom det inn 19 de to siste mnd, mot den 16 før. Og nå ingenting den 26 juli. Anonymkode: 54986...55e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #16 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Før april fikk vi alltid inn to dager etter trekk fra far. Nå er det 12 dager siden trekket skjedde og ikke noe inn enda. Vet arbeidsgvier til far trekker beløpet og sender inn. Ikke opplevd for sen betaling på ti år, etter arbeidsgiver begynte å trekke i lønn. Ser jeg på kontotransaksjonene mine så kom det inn 19 de to siste mnd, mot den 16 før. Og nå ingenting den 26 juli. Anonymkode: 54986...55e Da kan du ringe NAV innkreving, de kan se hvor i løypa det ligger, de har sikkert stengt nå siden klokken er 1530 snart, er nok sommertid, men ring mandag og forklar saken og spør hvor det stopper i systemet Anonymkode: 8de51...c85
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #17 Skrevet 26. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er flere måneder det ikke er utbetalt betyr at du ikke har fått i løpet av disse månedene siden 01.april? da må arbeids giver til din x begynne betale inn på forfall, eller din x , det er det som avgjør når du får pengene, ingen penger inn til NAV innkreving, det er de som fortsatt får inn pengene, men de ligger under skatteetaten og ikke NAV, Min eks.mann jobber som sagt i staten og der funker det ihvertfall som det skal, og pengene kommer inn til NAV i god tid før den 25.hver måned . Men kan jo ikke skylde på utbetaler når det ikke er der feilen ligger Anonymkode: 8de51...c85 Du har fremdeles ikke lest alle innleggene ser jeg. Overføringene har jeg fått beskjed om skjer manuelt etter bidraget er innbetalt til nav innkreving. Jeg selvfølgelig st det avhenger sv om nav for innbetalt av arbeidsgiver, men det gjelder -ikke- når det blir trukket fra ytelser hos nav. Les gjerne innleggene og ikke kun dette svaret så forstår du sikkert bedre hva problemet er. Anonymkode: 0bbae...35d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #18 Skrevet 26. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan du ringe NAV innkreving, de kan se hvor i løypa det ligger, de har sikkert stengt nå siden klokken er 1530 snart, er nok sommertid, men ring mandag og forklar saken og spør hvor det stopper i systemet Anonymkode: 8de51...c85 De kan jo kun svare på om arbeidsgiver har betalt inn eller ikke. De kan ikke finne ut hvor det «stopper» i systemet utenom hvis de har fått inn, men ikke overført de videre selv. Anonymkode: 0bbae...35d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #19 Skrevet 26. juli 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan du ringe NAV innkreving, de kan se hvor i løypa det ligger, de har sikkert stengt nå siden klokken er 1530 snart, er nok sommertid, men ring mandag og forklar saken og spør hvor det stopper i systemet Anonymkode: 8de51...c85 Gjør det vist de ikke er inne innen 1 august. Synes bare det er merkelig at et system som fungerte skal forandres slik det ikke virker? Anonymkode: 54986...55e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #20 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gjør det vist de ikke er inne innen 1 august. Synes bare det er merkelig at et system som fungerte skal forandres slik det ikke virker? Anonymkode: 54986...55e Helt enig. Og at vi ikke får noen opplysninger for kommende innbetalinger av bidrag, annet enn å følge med på konto, i tillegg til at det er så veldig forskjellig info man få av de forskjellige som svarer når man tar kontakt med dem syns jeg ikke er holdbart. Og alt skjer manuelt tydeligvis, men selv om alt foregår manuelt så er det vel noen som må ha kontroll på det også? Helt siden april har det bare vært rot her hvertfall. Anonymkode: 0bbae...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå