Gå til innhold

Bryllupsgave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger skal jeg gi i gave til god venninne? Hun ønsket seg penger. 

Penger har jeg nesten ikke men hun må jo få det ho ønsker seg også. Hun selv har veldig mye penger, men veldig sparsom, så ønska seg penger for å betale bryllupet. 

Hva er normal sum å gi når det er veldig god venninne? Skal man putte kontanter i en konvolutt liksom?

Anonymkode: 5578e...bfc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Putt kontanter i en konvolutt. Gi det du har råd til å gi :) hun er en god venninne, så hun vet at du ikke har så god råd. ❤️

Anonymkode: de050...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Er 1500 lite? Det er mye for meg ettersom jeg ikke har så mye å leve på. Jeg må låne de pengene et sted for å gi dem :) 

Skrevet

Da ei god venninne giftet seg for noen år siden, gikk vi flere sammen om en gave til brudeparet. Da la vi i 1000kr hver. Tror ikke jeg ville gitt noe mer med mindre jeg var forlover (forloveren til bruden var forøvrig med på gaven, og ga samme beløp som vi andre venninnene i gjengen). Vi er alle i begynnelsen av voksenlivet.

Hvis du ikke har god råd, ville jeg kanskje gitt 500kr hvis jeg var deg 😊 Synes ikke noe om å låne penger for å gi gave.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger skal jeg gi i gave til god venninne? Hun ønsket seg penger. 

Penger har jeg nesten ikke men hun må jo få det ho ønsker seg også. Hun selv har veldig mye penger, men veldig sparsom, så ønska seg penger for å betale bryllupet. 

Hva er normal sum å gi når det er veldig god venninne? Skal man putte kontanter i en konvolutt liksom?

Når skal du i bryllupet?

Anonymkode: bea15...2cf

AnonymBruker
Skrevet

500 holder lenge, ts. 

Anonymkode: c1a38...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

500 kr. Det må da være nok når man egentlig ikke har råd til å gi noe

Anonymkode: 3ead1...eb6

AnonymBruker
Skrevet

1000 kroner er en veldig raus gave. 500 er også veldig bra. 

Anonymkode: fd789...d6f

Skrevet

500 er mer enn nok når man har dårlig økonomi. 1000 er veldig generøst! Ser du spør om 1500 er lite. Jeg syntes det er er veldig mye penger å gi til en venninne når man har dårlig økonomi. 1500 er en sum et par med grei økonomi ville gitt i et bryllup tenker jeg. I de bryllupene jeg har vært i, har par ofte gitt 1000-1500. Du trenger absolutt ikke gi så mye. 

Skrevet

500.- holder i massevis

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange svar :) bryllupet er dagen etter lønning så da tror jeg at jeg lander på 500kr av egen lomme så jeg slipper å låne hos noen :) 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar :) bryllupet er dagen etter lønning så da tror jeg at jeg lander på 500kr av egen lomme så jeg slipper å låne hos noen :) 

Det høres veldig fornuftig ut! Kos deg og gå i bryllup med god samvittighet! 500kr er mer enn nok å gi! 

AnonymBruker
Skrevet

1500kr!!!  Ja ga ikke dette til min egen bror! 

Anonymkode: 4b97a...fc5

AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev:

1500kr!!!  Ja ga ikke dette til min egen bror! 

Anonymkode: 4b97a...fc5

Jeg visste ikke hva som er normalt å gi 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...