AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 Vurderer å ta med min 4-åring på helgetur. Bor i Oslo, kan gjerne fly innen Europa, men Norge er også fint. Noen som har forslag til et passende sted med aktiviteter som passer både mor og en aktiv 4-åring? Anonymkode: 31af9...81f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 Passer dere begge er vel vanskelig om ikke dine interesser sammenfaller med barnets. Barn på fire synes dyrehagen og basseng/badeland i Norge er vel så spennende som shopping i London med London zoo og basseng på hotellet. Jeg ville tatt min med til hunderfossen, dyreparken I Kristiansand eller kanskje kombinert fjellturer på Gol med badeland på Pers Hotell. Min fireåring hadde hatt mest gøy av en weekend i Norge, lettere å komme i lek med barn på en lekeplass, mestre ting (betale for egen is, prate med folk). Med mindre barnet er tospråklig, så blir barnet sosialt litt isolert en helg med en forelder på tur til utlandet. Så sant det ikke er til et sted med bamseklubb og nordmenn. Anonymkode: 8984f...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 Jeg liker godt Bergen. Føyen, Vil-vite- senteret og akvariet holder energibomba i gang. Anonymkode: f5c4d...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å ta med min 4-åring på helgetur. Bor i Oslo, kan gjerne fly innen Europa, men Norge er også fint. Noen som har forslag til et passende sted med aktiviteter som passer både mor og en aktiv 4-åring? Anonymkode: 31af9...81f København er jo fint, kan ta båten også, med Tivoli, båttur på kanalene, dyrepark for de som liker det. Gøteborg med Liseberg, ellers i Norge har du Sommerland i Bø som er fantastisk med barn som liker å bade, Hunderfossen er jo fin men blir kanskje kjedelig med helg. Ville absolutt valgt København (er der hver sommer med mine) Anonymkode: 6b32b...e7a 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg liker godt Bergen. Føyen, Vil-vite- senteret og akvariet holder energibomba i gang. Anonymkode: f5c4d...7ef Fløyen* Anonymkode: f5c4d...7ef
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Passer dere begge er vel vanskelig om ikke dine interesser sammenfaller med barnets. Anonymkode: 8984f...1c8 Helt sant. La meg modifisere: Så lenge 4-åringen har det bra har jeg det bra TS Anonymkode: 31af9...81f 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt sant. La meg modifisere: Så lenge 4-åringen har det bra har jeg det bra TS Anonymkode: 31af9...81f Du bør unngå Hunderfossen, tivoli og div lekeland. En 4- åring er stort sett for liten til det meste og det ender bare i frustrasjon og sinne. Anonymkode: f5c4d...7ef
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 Foldvik familepark utenfor Stavern. Danmark, for eksempel Sæby. De fleste campingplasser har tilbud til barn der. Men tror det er vanskelig å få hytteplass der nå i fellesferien. Anonymkode: c8317...872 1
Arkana Skrevet 26. juli 2018 #9 Skrevet 26. juli 2018 Tog til Gøteborg. Der kan dere dra på bl.a. Liseberg, Universeum, Albert Åbergs Kulturhus, ta en tur innom Trädgårdsföreningen for å traske i parken og leke på lekeplassen og mye annet. Veldig fin by for ferie med barn. 2
Diamant20 Skrevet 26. juli 2018 #10 Skrevet 26. juli 2018 Langedrag Naturpark der er det nesten ikke aldersgrenser/høydebegrensinger og du kan bla mate elg og fjellrev fra hånda. Ellers er det veldig gøy i Foldvik familie park. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 Jeg tok en langhelg i Paris med datteren min for noen år siden da hun var fire. Vi storkoste oss begge to med å gå i parker, ta metro, leke i lekeparkene, gå på kafe, overnatte på et koselig boutiquehotell, se Eiffeltårnet, dra på akvarium,besøke Disneybutikken...hun snakker om turen fortsatt og yndlingsfrokosten er fortsatt croissanter og jus🤗 Når hun var to år tok vi barnetoget til Bergen, overnattet på flott hotell (for min skyld) og besøkte Akvariet. Veldig hyggelig det og. Anonymkode: 1e741...882
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 Hvis det er snakk om denne helgen ville jeg nok dratt dit været var finest. Skal vel regne her sørpå både lørdag og søndag. Dyreparken i Kristiansand er veldig ålreit. Anonymkode: e09d1...473
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 København: zoo, Den blå planet, tivoli, metro, strand, supre lekeplasser, leie sykler Anonymkode: 92d70...d8e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 Både Kielfergen og Dfds( da med oppgradert lugar, de vanlige på dfds er ikke fine) har fine aktiviteter på båten for barna. Deds går jo til Købehavn og der er det en fin dyrepark og tivoli. Er jo da i københavn i 7 timer. I Kiel er det ikke stort, men badeland på båten ernså og si tomt mellom 12 og 14. Anonymkode: 802b3...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #15 Skrevet 26. juli 2018 Hunderfossen er topp! Er der mye siden vi bor rett ved. Ikke noe problem ift høydegrenser. En normalt høy fireåring kan ta de aller fleste aktivitetene. Dere kan jo kombinere med Lilleputthammer som er tilpasset yngre barn. ☺️ Evnt ta en tur til maihaugen på Lillehammer som har mye fint som foregår for voksne og barn i sommer. Anonymkode: 86ffb...0f2
Stoltskeiv Skrevet 26. juli 2018 #16 Skrevet 26. juli 2018 Legoland er fint Eller så har du hunderfossen. Aldri vært der, men hører det er veldig fint der
Ulrikke Skrevet 26. juli 2018 #17 Skrevet 26. juli 2018 Ville reist til København, tror jeg. Enten båt eller fly, avhengig av hvordan man legger opp turen. Tivoli er koselig, det er zoo, man kan bade, danskene gjør det i det hele tatt veldig lett å ha med seg unger. I tillegg koser man seg som voksen der! Røde pølser, is med guf - det skal ikke så mye til, og man kan ha det kjempefint!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #18 Skrevet 26. juli 2018 Min 5 åring (2013 barn) likte Hunderfossen bedre enn Kristiansand dyrepark. I området der er det også fint å ta kabelbane opp på fjellet hvor de har en terrengsykkelbane for barn og man kan spise på Pellestova. Foldvik anbefales også herfra, vannområdet deres falt spesielt godt i smak! Eller hva med et hyggelig strandhotell på sørlandet, der det kanskje skjer noen aktiviteter? Anonymkode: 24bdd...486
atropos Skrevet 26. juli 2018 #19 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min 5 åring (2013 barn) likte Hunderfossen bedre enn Kristiansand dyrepark. I området der er det også fint å ta kabelbane opp på fjellet hvor de har en terrengsykkelbane for barn og man kan spise på Pellestova. Foldvik anbefales også herfra, vannområdet deres falt spesielt godt i smak! Eller hva med et hyggelig strandhotell på sørlandet, der det kanskje skjer noen aktiviteter? Anonymkode: 24bdd...486 Terrengsykkelbana er ikke der mer. De skal bygge doer der 😕 men gondolen er gøy å ta uansett
Aule Skrevet 26. juli 2018 #20 Skrevet 26. juli 2018 Oppe på Ekeberg er det en gårdsdyr-farm der man kan stikke innom med barn stort sett hele uka. Noe billigere og enklere enn å dra ungene med på flytur rundt i Mellom-Europa. Alternativer er turer ned til Sørlandet eller oppover i Nord-Norge. 4-åringer bryr seg ikke om prisen eller antall mil du reiser vekk, de er stort sett fornøyd med å se bra vær, fin natur og en mor som er glad og fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå