Gå til innhold

Farmen 2018

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Mkigjen skrev:

Her kan du se hva norsk cøliakiforening svarer om glutenintoleranse. Legg spesieltmerke til at de skriver at dette ikke er en allergi som i tradisjonell forstand som gir anafylaktisk sjokk. Håper du har lært noe mer om Cøliaki og reaksjoner enn det du kunne fra før, for det var skremmende lite!

https://www.ncf.no/tips-rad/nettprat/arkiv/ronny_-04.oct-2016-22-29

Hvis man har cøliaki og glutenALLERGI!

Anonymkode: fd744...d44

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Veit du hva anafylaktisk sjokk er egentlig? Det er klart man kan få det dersom man er allergisk mot hvete. Alvorlig talt...

rest my case! Du får tro det da! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du vite enda mer idag, man kan nemlig få anafylaktisk sjokk som en reaksjon ved cøliaki og glutenallergi. Da trenger man øyeblikkelig hjelp.

Trenger du å få det inn med t-skje? Cøliaki og glutenallergi er IKKE det samme! 

Anonymkode: c4b6c...9a6

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Mkigjen skrev:

Hveteallergi er noe annet enn Cøliaki! Anneli informerte om at hun hadde Cøliaki så vidt jeg husker. Gud,for en gjeng brødhuer det er på dette forumet!

Trivelig. Jeg synes det blir helt feil i å spekulere i om hun hadde behov for ambulanse eller ei og om symptomene hennes var reelle. Cøliaki eller allergi. Derfor har jeg konsekvent skrevet begge deler.

Til deg over her som lurte på om jeg "må ha det inn med teskje". Hun sier selv i media at hun var på vei inn i et anafylaktisk sjokk. Det samsvarer godt med alvorlig hveteallergi. Og jeg kan avkrefte at jeg må ha noe som helst inn med teskje. Men takk for omtanken og jeg ser at jeg kunne formulert meg annerledes og tydeligere på et tidligere tidspunkt.

• Liker 4
Skrevet

Det samsvarer godt med alvorlig hveteallergi.

Hun opplyser selv at hun har Cøliaki,regner med at hun vet hva slags sykdom hun selv har. Men i farmenhverdagen skal alt gjøres så dramatisk, et lite sår blir hauset opp som om det skulle vært en amputasjon, en glutenreaksjon,og ambulanse kommer, og helst skulle man hatt krisepsykolog også. Alt er bare tatt ut av vanlige proposjoner

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Mkigjen skrev:

Hun opplyser selv at hun har Cøliaki,regner med at hun vet hva slags sykdom hun selv har. Men i farmenhverdagen skal alt gjøres så dramatisk, et lite sår blir hauset opp som om det skulle vært en amputasjon, en glutenreaksjon,og ambulanse kommer, og helst skulle man hatt krisepsykolog også. Alt er bare tatt ut av vanlige proposjoner

Det er godt mulig det, men jeg tenker bare på med dette som hun også selv, og andre har forklart at hun var inn og ut av bevissthet osv. Ikke veit jeg. Jeg bare synes ikke vi skal lage en sannhet om at opptrinnet var fake liksom. Klart det blir fremstilt ekstra dramatisk på TV. Men en ambulanse i tjeneste hadde jo ikke vært der på gøy? Eller at hun var innlagt på sykehus i fire dager etter episoden.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bare synes ikke vi skal lage en sannhet om at opptrinnet var fake liksom.

Ikke fake, men sterkt overdramatisert og usant, hun hadde aldri anafylaktisk sjokk, og å fremstille det på den måten blir bare tull

• Liker 1
Skrevet

Jeg heter Håkon og har ett forbanna temperament! 

Jeg heter Hva-Det-Nå-Var og har cøliaki. 

Disse folkene er tydeligvis veldig flinke til å introdusere seg selv. :erter: Og så får man ett "klarsynt medium" i tillegg. Litt av en gjeng...

Anonymkode: 58439...73e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Winza skrev:

Er utforderne immune den første uken?

Er det ikke du som er Farmen-eksperten? 😉 Mener å huske at utfordrerne var immune den første uka en gang i tiden, men det har ikke vært praksis på mange sesonger. Jeg tror også TV2 prøver å avlede oss ved å vise at klipp der Nikolai sier at han har tenkt det er på tide med jentekamp, for han har jo en gylden mulighet til å bli kvitt sin største konkurrent (Kjetil) nå. 

Anonymkode: 1772d...972

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke du som er Farmen-eksperten? 😉 Mener å huske at utfordrerne var immune den første uka en gang i tiden, men det har ikke vært praksis på mange sesonger. Jeg tror også TV2 prøver å avlede oss ved å vise at klipp der Nikolai sier at han har tenkt det er på tide med jentekamp, for han har jo en gylden mulighet til å bli kvitt sin største konkurrent (Kjetil) nå. 

Er nok ingen ekspert hehe

Blir en nedtur hvis Håkon forsvinner raskt ut av farmen, sesongen kan bli bedre med han der

Skrevet

Håper at de venter med brev hjemmefra til en fra torpet kommer inn, blir urettferdig for den på torpet som har vært vekke like lenge å ikke få brev hjemmefra

Skrevet

Kan utfordrerne bli 1.kjemper allerede denne uka?

Skrevet
3 minutter siden, æøå* skrev:

Kan utfordrerne bli 1.kjemper allerede denne uka?

Burde være slik som på torpet at de er immun mot å havne i tvekamp første uken

Skrevet

Kan ikke være særlig smart å melde seg på på slike TV-programmer, dersom man virkelig har så til de grader intoleranse / allergi. Dette kan sannsynligvis være vanskelig nok i dagens moderne samfunn...

Kanskje TV 2 valgte å ha med en sånn person for å "sprite opp" stemningen, og gjøre episoden mest mulig dramatisk? Det var jo flere nye deltakere som dukket opp nå, så TV 2 gir vel blanke pokker i om EN enkelt deltaker forsvinner i ekspress-fart så kort tid etter ankomst. 

Anonymkode: 58439...73e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Winza skrev:

Burde være slik som på torpet at de er immun mot å havne i tvekamp første uken

Hva mener du, at den som kommer inn igjen fra Torpet til Farmen er immun første uka? For på selve Torpet er de jo ikke immune første uka, de er immune i én uke hvis de vinner en tvekamp. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du, at den som kommer inn igjen fra Torpet til Farmen er immun første uka? For på selve Torpet er de jo ikke immune første uka, de er immune i én uke hvis de vinner en tvekamp. 

Tror han mente at det bør være slik at utfordrerne som er der inne nå skal være immune første uka de er der (dvs. denne uka).

Anonymkode: 17e86...6bb

Skrevet

Det jeg syntes ble kleint og litt overdrevet da hun Anneli ble så dårlig var da hun Karianne begynte å synge for henne, og Sølvi satt og gråt og fortalte om hvor «trist og urettferdig» det var, «den kjekke jenta» osv.. Fint at de trøstet henne og fikk vondt av henne liksom, men syngingen og gråtinga ble litt vel mye..

Anonymkode: 55139...e3a

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...