Gå til innhold

Farmen 2018

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt at Kim ikke var ærlig om fortiden sin i castingprosessen, men det å gå til produksjonen for å sladre, det syns jeg er lavmål.. 

Dessuten, dersom han har sonet en eventuell straff, skal ikke mannen få lov til å gå videre? Slik jeg forsto det var dette mange år siden, og ikke noe som var oppe i dag. 

Anonymkode: e0717...55e

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt at Kim ikke var ærlig om fortiden sin i castingprosessen, men det å gå til produksjonen for å sladre, det syns jeg er lavmål.. 

Dessuten, dersom han har sonet en eventuell straff, skal ikke mannen få lov til å gå videre? Slik jeg forsto det var dette mange år siden, og ikke noe som var oppe i dag. 

Ja blir for dumt

Skrevet
56 minutter siden, Winza skrev:

Ja blir for dumt

Her er det nok noen som har fått en mulighet til å få ut en stor konkurrent servert på sølvfat. Synd, likte det lille jeg så av han.

• Liker 10
Skrevet

Øh.. vet de ikke hva de melder seg på? 
Etter en uke har jeg fått for lite mat, så som toppidrtettsutøver går jo ikke det i lengden liksom. 
:rolleyes:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fy søren! Jeg oppfordrer til klagestorm til Tv2 for at Kim ikke fikk lov til å bli med videre! Her i landet får (...), voldelige politimenn fortsette i jobben som skal trygge oss, alle retningslinjene til både stat og kriminalomsorg er at så lenge dommen er ferdig sonet skal den ikke brukes mot deg og straffe deg ytterligere så lenge den ikke har sammenheng med det ditt nye liv består av (for eksempel pedofil som vil jobbe i barnehage). 

I Norge har drapsdømte som Veronica Orderud blitt tatt i mot med åpne armer av samfunnet og tv etter endt soning fordi hun er jo et "nytt menneske" som fortjener nye sjanser,  og Kim var helt tydelig transformert til et balansert og kjærlighetsfullt vesen med helt endret livsstil nå enn før! Meditasjon som er lidenskapen hans gir dyp respekt og kjærlighet for medmennesker og dommen tilhører fortiden, en han ikke er lenger. Det kan også hende han er dømt uaktsomt, for eksempel ved legemsbeskadeligelse for å forsvare seg selv, og å henge han ut som en voldsmann er faktisk helt forjævlig at han skal dømmes og ekskluderes for dette. Hvor skal linja gå? Skal straffedømte bli utestengt fra alle nye sjanser? Skal en ferdig sonet dom forfølge en resten av livet, så de ikke blir akseptert i samfunnet og ikke har noe annet valg enn å henge med kriminelle og gjøre kriminelle ting fordi ingen andre har tro på de? Dette er ikke greit og jeg kommer til å boikotte farmen desverre, av prinsipp for rettferdigheten, menneskeverdet og likestillingen i norge. Dette er grov diskriminering og uthenging, dommen var ikke relevant for deltakelsen! 

Hvis tv 2 hadde vært et godt forbilde hadde de tatt med den fortrolige samtalen med kim og de to andre deltakerne på tv og gitt hundre tusenvis av andre her i landet med problemer inspirasjon og håp fra unikt godt forbilde på skjermen,  og vist det norske folk at vi er medmenneskelige og at det ikke trengs å gi opp livet å være stuck i kriminalitet for man er velkommen til normal deltakelse i samfunnet om man vil. Grunnen til at mange kriminelle fortsetter å være det er nettopp fordi de blir dømt og ekskludert, kriminalomsorgen og etterverns organisasjoner jobber mot dette for normalisering av mennesker som gjør feil er det viktigste steget for endring og rehabilitering. 

Fy søren så skuffa jeg er over tv2 og de deltakerne som i stedet for å støtte han og anerkjenne hans styrke som har vært gjennom fengsel og allikevel klart å forandre seg og behandle medmennesker med kjærlighet og respekt  (få eks fanger klarer det for man blir behandla stikk motsatt i fengsel) men i stedet dømmer han og nedverdiger han det er så ufattelig trist, sårende og urettferdig. 

Håper fler enn meg kan ta seg tid til å klage til tv 2! Dette er ikke en sak som bare handler om Kim men om alle de kriminelle og eks kriminelle i landet, ungdommer og voksne på skråplanet, rusmisbrukere og om menneskeverdet! Denne ekskluderingen avler bare mer problemer! 

Anonymkode: 1bc37...bce

Ryddet for spekulasjoner. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 17
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy søren! Jeg oppfordrer til klagestorm til Tv2 for at Kim ikke fikk lov til å bli med videre! Her i landet får (...) voldelige politimenn fortsette i jobben som skal trygge oss, alle retningslinjene til både stat og kriminalomsorg er at så lenge dommen er ferdig sonet skal den ikke brukes mot deg og straffe deg ytterligere så lenge den ikke har sammenheng med det ditt nye liv består av (for eksempel pedofil som vil jobbe i barnehage). 

I Norge har drapsdømte som Veronica Orderud blitt tatt i mot med åpne armer av samfunnet og tv etter endt soning fordi hun er jo et "nytt menneske" som fortjener nye sjanser,  og Kim var helt tydelig transformert til et balansert og kjærlighetsfullt vesen med helt endret livsstil nå enn før! Meditasjon som er lidenskapen hans gir dyp respekt og kjærlighet for medmennesker og dommen tilhører fortiden, en han ikke er lenger. Det kan også hende han er dømt uaktsomt, for eksempel ved legemsbeskadeligelse for å forsvare seg selv, og å henge han ut som en voldsmann er faktisk helt forjævlig at han skal dømmes og ekskluderes for dette. Hvor skal linja gå? Skal straffedømte bli utestengt fra alle nye sjanser? Skal en ferdig sonet dom forfølge en resten av livet, så de ikke blir akseptert i samfunnet og ikke har noe annet valg enn å henge med kriminelle og gjøre kriminelle ting fordi ingen andre har tro på de? Dette er ikke greit og jeg kommer til å boikotte farmen desverre, av prinsipp for rettferdigheten, menneskeverdet og likestillingen i norge. Dette er grov diskriminering og uthenging, dommen var ikke relevant for deltakelsen! 

Hvis tv 2 hadde vært et godt forbilde hadde de tatt med den fortrolige samtalen med kim og de to andre deltakerne på tv og gitt hundre tusenvis av andre her i landet med problemer inspirasjon og håp fra unikt godt forbilde på skjermen,  og vist det norske folk at vi er medmenneskelige og at det ikke trengs å gi opp livet å være stuck i kriminalitet for man er velkommen til normal deltakelse i samfunnet om man vil. Grunnen til at mange kriminelle fortsetter å være det er nettopp fordi de blir dømt og ekskludert, kriminalomsorgen og etterverns organisasjoner jobber mot dette for normalisering av mennesker som gjør feil er det viktigste steget for endring og rehabilitering. 

Fy søren så skuffa jeg er over tv2 og de deltakerne som i stedet for å støtte han og anerkjenne hans styrke som har vært gjennom fengsel og allikevel klart å forandre seg og behandle medmennesker med kjærlighet og respekt  (få eks fanger klarer det for man blir behandla stikk motsatt i fengsel) men i stedet dømmer han og nedverdiger han det er så ufattelig trist, sårende og urettferdig. 

Håper fler enn meg kan ta seg tid til å klage til tv 2! Dette er ikke en sak som bare handler om Kim men om alle de kriminelle og eks kriminelle i landet, ungdommer og voksne på skråplanet, rusmisbrukere og om menneskeverdet! Denne ekskluderingen avler bare mer problemer! 

Anonymkode: 1bc37...bce

Nå kan jo selve hovedgrunnen være at tv 2 fikk rede på dette fra andre enn ham selv også. Det vet vi ikke: Saken kunne kanskje vært annerledes hvis han hadde vært ærlig i castinga. De sier jo det at de forventer at folk er ærlige. Utover det, hvis det er selve policyen de har, at folk med diverse på rullebladet IKKE får delta i noen form for reality, da blir det et problem. Sett at det er mange år siden ugjerningen fant sted, den er betalt/sonet/ute av verden, og at man har klart å være lovlydig siden.  Men vi vet jo ikke om tv2 kjører en slik policy? Det kan være de reagerte såpass sterkt på å bli løyet til om en slik hendelse?  Jeg bare tenker høyt

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 5
Skrevet
10 timer siden, æøå* skrev:

3 pauser i løpet av en times program.. Jeg blir overgitt.

Derfor jeg ser på TV2 sumo. Slipper reklamen

Anonymkode: 6932d...b4e

• Liker 8
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet

Hvem håper dere blir førstekjempe ?

Anonymkode: a4049...d75

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også😎

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipset! 👍

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem håper dere blir førstekjempe ?

Sølvi

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel reklame der med? De viser jo tv2 kanalen direkte

Skrevet
20 minutter siden, Winza skrev:

Sølvi

Er vel reklame der med? De viser jo tv2 kanalen direkte

Nei er ikke det

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei er ikke det

Da får jeg begynne å se på der

Skrevet
18 minutter siden, Winza skrev:

Da får jeg begynne å se på der

Er jo en grunn til man må betale for Sumo. For å slippe reklame 🙂

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo en grunn til man må betale for Sumo. For å slippe reklame 🙂

Jeg har sumo slik at jeg kan se serier når jeg vil :)

Skrevet

Skjønner ikke at flere av dere vil ha Sølvi ut. Hun ser ut til å kunne bidra til at det blir litt fart i årets sesong :klappe:

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, vintage skrev:

Skjønner ikke at flere av dere vil ha Sølvi ut. Hun ser ut til å kunne bidra til at det blir litt fart i årets sesong :klappe:

Hun er nedlatende

Skrevet
5 minutter siden, vintage skrev:

Ikke sant, vi må ha med noen som lager litt liv på gården.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...