Gå til innhold

Farmen 2018

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Valget Kjetil tok i går var helt riktig. Irene lovet å ikke si noen til de andre og det første hun gjør er å slarve til Sølvi.

Irene kan takk seg selv for p bli førstekjempe og jeg håper hun taper.

Jeg håper Kjetil sitter igjen som vinneren til sist.

Kunne ikke vært mer enig! :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjetil er vel den eneste som har sabotert ukesoppdrag og latt en annen deltaker ta støyten. Null samvittighet. Kynisk. Ingen verdig vinner. Overseksualisert tulling :ler: 

Anonymkode: 0ef30...0ae

Kjetil er en trivelig kar, samt en konkurransemann. Veldig bra med litt action. Hvem skulle han liksom ellers valgt? Kanskje tidenes mest opplagte valg.

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Sølvi kan derimot ryke og reise. Sølvi var iskald og frydet seg over at Irenes lojalitet ødelag for henne.  Og hva er greia med å lyve på alderen? Suspekt person.

Jeg håper verken Sølvi eller Irene ryker. Vi kan ikke ha bare dikkedarier på gården, da sovner vi :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Winza skrev:

Irene brøt selvtilliten hans og da mistet Kjetil tilliten til henne og valgte henne, modig og flott gjort av han! 👏🏻

Du er sikker på at det er selvtilliten hans som ble brutt..? 

Valget var feigt. 

Jeg håper Irene kommer tilbake. Jeg har ikke hatt så veldig sansen for henne, men jeg synes hun er blitt behandlet dårlig den siste tiden og fortjener å få ta igjen litt! 

Anonymkode: 42471...e92

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Valget var feigt. 

Jeg håper Irene kommer tilbake. Jeg har ikke hatt så veldig sansen for henne, men jeg synes hun er blitt behandlet dårlig den siste tiden og fortjener å få ta igjen litt! 

Mente å si tilliten, dumme autokorrekt..

Valget var modig, håper hun ryker 👏🏻

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valget var feigt. 

Feigt? På hvilken måte? Det var selvsagt ikke noe feigt valg, men et fornuftig valg.

Anonymkode: 64831...0bf

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feigt? På hvilken måte? Det var selvsagt ikke noe feigt valg, men et fornuftig valg.

Anonymkode: 64831...0bf

Jeg tror ikke Kjetil har det i seg å innrømme at ei dame kan være en trussel i en eventuell finale. Ved å drive med dette spillet før valget så setter han to sterke konkurrenter opp mot hverandre og har han riktig flaks så velger den ene den andre og vips er han garantert å få ut en av de. Det er feigt. Og det er stakkarslig å skylde på at det er fordi hun svek han. Han svek ditt løfte han også. Sølvi svek sitt løfte. Men igjen må Irene ta støyten. Enda intensjonene hennes var gode. Hva gjorde det for spillet at hun sa det til Sølvi? Det har ingen praktiske betydninger, og den avtalen burde aldri vært så hemmelig da den ikke trengte å være det. Dette er kun en maktdemonstrasjon og en feig måte å psyke ut noen på. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke Kjetil har det i seg å innrømme at ei dame kan være en trussel i en eventuell finale. Ved å drive med dette spillet før valget så setter han to sterke konkurrenter opp mot hverandre og har han riktig flaks så velger den ene den andre og vips er han garantert å få ut en av de. Det er feigt. Og det er stakkarslig å skylde på at det er fordi hun svek han. Han svek ditt løfte han også. Sølvi svek sitt løfte. Men igjen må Irene ta støyten. Enda intensjonene hennes var gode. Hva gjorde det for spillet at hun sa det til Sølvi? Det har ingen praktiske betydninger, og den avtalen burde aldri vært så hemmelig da den ikke trengte å være det. Dette er kun en maktdemonstrasjon og en feig måte å psyke ut noen på. 

Jeg er litt enig med deg. Det er et spill, og Kjetil må ha mistenkt at Sølvi ikke ville holde betroelsen for seg selv hvis Irene sa noe til henne. Da fikk han en grei grunn til å velge en sterk motstander som førstekjempe. Velger Irene Sølvi, som også er sterk, står han bedre stilt selv. Sølvi er ikke en person jeg ville stolt på, det er noe falskt ved henne jeg hele tiden har reageret på.

Har hun løyet om alderen sin? Det har jeg ikke fått med meg.

Endret av Jytte
  • Liker 5
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her: https://www.tv2.no/v/1388679/

Anonymkode: 46d5f...3b4

Hva var meningen med det annet enn å få litt oppmerksomhet? Hun ser ikke yngre ut enn hun er. Ville tippet nærmere seksti enn femti.

Endret av Jytte
  • Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, Jytte skrev:

Hva var meningen med det annet enn å få litt oppmerksomhet? Hun ser ikke yngre ut enn hun er. Ville tippet nærmere seksti enn femti.

Men det er vel ikke noe å gjette i det hele tatt, for hennes riktige alder har da stått på skjermen hele tiden. Det er kun de der inne som har blitt løyet til :)

Anonymkode: 1a0c3...aca

• Liker 2
Skrevet

Irene dreit seg kraftig ut igår, men Sølvi er faen meg enda verre som gikk rett til Kjetil og sladret. Da har ihvertfall Irene lært at Sølvi ikke er til å stole på. Og hva er vitsen med å lyve på alderen med 9 år? Kleint å være over 50 som hun sa?! Hvorfor er det kleint? For ei patetisk kjerring. Men jeg håper likevel både Sølvi og Irene blir siden de kan skape litt leven og nå håper jeg det blir isfront og uvennskap mellom dem. Vi trenger mer action, syns denne sesongen har vært tidenes kjedeligste til nå. Håper Irene velger Andrea og at Irene vinner kampen. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ikke noe å gjette i det hele tatt, for hennes riktige alder har da stått på skjermen hele tiden. Det er kun de der inne som har blitt løyet til :)

Anonymkode: 1a0c3...aca

Det har jeg fått med meg. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Irene dreit seg kraftig ut igår, men Sølvi er faen meg enda verre som gikk rett til Kjetil og sladret. Da har ihvertfall Irene lært at Sølvi ikke er til å stole på. Og hva er vitsen med å lyve på alderen med 9 år? Kleint å være over 50 som hun sa?! Hvorfor er det kleint? For ei patetisk kjerring. Men jeg håper likevel både Sølvi og Irene blir siden de kan skape litt leven og nå håper jeg det blir isfront og uvennskap mellom dem. Vi trenger mer action, syns denne sesongen har vært tidenes kjedeligste til nå. Håper Irene velger Andrea og at Irene vinner kampen. 

Håper også det samme. Andrea har lite å bidra med, begynner å bli lei av å se den samme shortsen. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Jytte skrev:

Håper også det samme. Andrea har lite å bidra med, begynner å bli lei av å se den samme shortsen. 

Drittlei den shortsen jeg og. Så så dumt ut når Gaute kom på tirsdag, det regnet og alle andre hadde på seg arbeidsbukse unntatt Andrea, hun hadde på den tacky shortsen sin. :fnise: 

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Kjetil hadde én oppgave han også. Han skulle frede Irene. Selvfølgelig visste han at det kom til å bli kakling i hønseflokkken da han sa det han sa til Irene. Dette var bevisst og med vilje, garantert. Dette er bare en måte å psyke ut en sterk konkurrent på. Aldri i verden om Kjetil vil innrømme at ei dame kan være en farlig motstander, så kjekt å ha noe å gjemme seg bak. Kjetil kunne fredet Irene uten å si noe til henne før etter tvekamp en på søndag.

Irene virker som legger mye i det å være rettferdig og ærlig. Ekstra virkningsfullt at nettopp ei med den type integritet blir huggestabbe når noe blir sabotert eller sladra om. 

Jeg håper ikke hun velger Sølvi. For jeg tror nemlig det kan være det Kjetil håper på, for da er han garantert å få ut en av de sterkeste damene uansett. Jeg håper hun velger et lett bytte og kommer tilbake på gården. 

YES! :) Man blir dessverre mer utsatt for kyniske mennesker jo mer rettferdig man selv er. Kyniske folk som Kjetil og Sølvi har vist seg å være, angriper ofte sin rake motsats. Dessuten går det jo mer inn på en å bli lurt og brukt jo mer rettferdig man selv er. Ja det er et spill og TV og kampen for tilværelsen, men når man sitter ved et langbord og nærmest får orgasme fordi man har makten og fremstiller det som at førestekjempen har seg selv å takke for at hun blir valgt fordi hun brøt en avtale, når det er OPPLAGT at storbonden velger henne fordi han ser henne som en stor konkurrent, blir det noe machiavellisk over det. Særlig når man kombinerer dette med forrige uke hvor Kjetil lot Irene ta støyten for noe han selv hadde gjort. 

Synes også det var veldig teit hvordan primært Kjetil hele tiden skal påpeke at jentene ikke får til det som "gutta får til". Han er 28 år og som andre har påpekt i tråden sannsynligvis har han ikke vært i noen langvarig forhold når han uttrykker slike holdninger. Hvorfor caster de alltid mannlige deltakere med nedlatende holdninger mot kvinner? Ser jo ingen av kvinnene som latterliggjør mennenes innsats. Tvert imot, hvis gutta gjør det bra på kjøkkenet får de skryt av jentene. Når jentene gjør det bra med å frakte og bære tømmer blir de mistrodd av guttene. Ikke rart at Kjetil har pønska ut en alternativ løsning på å få valgt Irene som førstekjempe, annet enn å tørre innrømme at han velger henne fordi hun selvsagt er en sterkere vinnerkandidat enn han selv!

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Hamhamham skrev:

Kjetil er en trivelig kar, samt en konkurransemann. Veldig bra med litt action. Hvem skulle han liksom ellers valgt? Kanskje tidenes mest opplagte valg.

Synes ikke det er trivelig med en som overseksualiserer relasjoner til det motsatte kjønn, rakker ned på kvinners prestasjoner, skylder på andre, saboterer for fellesskapet og ha integritet nok til å velge førstekjemper basert på hvem han selv anser som en stor konkurrent. De fleste på dette tidspunktet i spillet velger jo nettopp førstekjempe basert på hvem de frykter at vil vanskeliggjøre egen seier. Kjetil klarte ikke erkjenne at han frykter Irene. Opplagt valg, opplagt hva som lå bak, men absolutt ingenting av disse opplagthetene fremkom i Kjetils egen argumentasjon for valget han tok. Hvor feig er det mulig å bli :ler: 

• Liker 9
Skrevet
14 timer siden, Apis skrev:
Nei, hvorfor kunne du ikke sittet stille i båten Irene, har egentlig sansen for Irene men der dummet hun seg ut, samtidig som det var meget utspekulert av Sølvi, liker ikke Sølvi nå..

Jeg synes i grunn Sølvi var smart. Det hun gjorde var kanskje usympatisk, og jeg tror ikke hun gjorde det fordi hun håpet at de ødela for Irene, men jeg skjønner veldig godt at hun ville vite fra Kjetil om dette var sant. Jeg tror ikke hun reflekterte over konsekvensen det ville ha for Irene, men at hun istedet for å være lei seg tenker at til syvende og sist så er dette ett spill og hun vil vinne. Hun sa jo sjøl at det var vondt å svike Irene på den måten, og om de prater sammen så får de nok skværa opp, men virker for meg som om Irene har bestemt seg for at dette er Sølvi sin skyld, ikke hennes egen.. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
Irene da.. Huff, hun gjorde jo akkurat det samme som Sølvi gjorde. Enda mer idiotisk er det at hun ikke ser det selv. 

Skal ikke se bort i fra at dette var en form for test fra Kjetil sin side. Han hadde kanskje en mistanke om hvordan hun er, og nå fikk han se hvem som kan stoles på og ikke. I tillegg fikk han et påskudd for å velge en sterk konkurrent som førstekjempe uten å måtte innrømme at ei dame også kan være en trussel i en finale. 

Kjetil hadde ikke trengt å si noe til Irene før etter at valget var tatt.

Det mistenker jeg også, som du sier, han trang jo ikke å si noe før etter at valget var tatt, men jeg tror han valgte å bruke den informasjonen for å se hvor han hadde Irene. 

3 timer siden, Winza skrev:
Han testet tilliten hennes, og den brøt hun. Jeg er stolt av Kjetil, en verdig vinner :tommel:

Kjetil er kanskje til tider usympatisk og litt klein i forhold til damer, men jeg mener at han har god kontroll på det som skjer inne på gården og fortjener å vinne.

Det virker for meg som om Kjetil, Sølvi og kanskje Nicolai har sluttspillet i siktet, og fokuserer på å spille lange spill, mens de andre virker mer opptatt av hva som skjer her og nå, med ukesoppdrag og mat og litt sånn ymse. 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Winza skrev:

Det er ikke noe normalt eller unormalt, folk velger selv om de vil være seksuelt aktiv

Jeg tror ikke de som er jomfru ved fylte 30 er det frivillig. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg tror ikke de som er jomfru ved fylte 30 er det frivillig. 

Mange er nok det, finnes viktigere ting i livet enn sex vettu ;) 

Anonymkode: 4d854...bc7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...