Gå til innhold

Farmen 2018

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper ihvertfall at Kjetil ikke vinner. Han er jo rik, og har både stort hus og gård.. hytte og bil for han ville ikke syntes nevneverdig på kontoen hans...

Anonymkode: 20df0...8c3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper ihvertfall at Kjetil ikke vinner. Han er jo rik, og har både stort hus og gård.. hytte og bil for han ville ikke syntes nevneverdig på kontoen hans...

Anonymkode: 20df0...8c3

Han har visst fått et tresifret antall frierbrev også :)

Anonymkode: 1a0c3...aca

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng, ser han faktisk følger Karianne. Da tror jeg kanskje Tonje vinner, håper i hvert fall det. Selv om det høres mistenkelig ut at noen skulle få full pott...

Anonymkode: 17e86...6bb

Å følge noen på instagram betyr ikke at de hr kontakt. Siden noen skrev at de har sett han på byen sammen med Tonje, og ikke Karianne, kan vel tyde på at Karianne vinner. 

Anonymkode: e364a...a60

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Sizz- skrev:

Følger han Karianne og Tonje på Instagram osv da? Jeg er ikke den største på sosiale medier selv så har ikke sjekket. 

Ja

Skrevet

Det skal bli interessant å se om de viser noe som helst av dramatikken i finalen. Jeg tipper at de ikke gjør det, men jeg ser for meg at vi får mye interessant lesestoff etterpå :)

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Jeg tror han mente det som ironisk. Man trenger ikke være så innmari hårsår for alt da, gjør man vel?

Jeg er alt annet enn hårsår. Men skjønner ikke hva som er vitsen med å snakke ned folk på den måten, som man ikke en gang har møtt. Oppfattes som veldig dømmende og umodne mennesker:/

Anonymkode: 63d14...d96

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og brukerangrep samt svar til dette.

Edie, adm.

• Liker 1
Skrevet

Det sjokkerer meg ikke dersom produksjonen faktisk har delt svarene med vinneren. Først og fremst har de jo favorisert Tonje og Lene hele sesongen, ikke minst har det jo tidligere kommer frem at flere deltagere har fått annen informasjon fra produksjonen om blant annet Torpet. Jeg er enig i at Kjetil er en dårlig taper, men tror faktisk ikke han ville tatt det videre med mindre han er sikker på at det var juks involvert. 

• Liker 11
Skrevet

Dersom en av deltakerne har kommet på veldig god fot med noen fra produksjonen, og de i produksjonen har ønsket at denne ene deltakeren skal vinne hele sullamitten.                               

Dette forklarer jo ikke hvorfor BEGGE deltakerne vissnok skal ha fått en liten pekepinn til hva slags spørsmål eller svar som ville dukke opp i løpet av selve finalen. 

Anonymkode: 58439...73e

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo Kjetil som er nr 2. Karianne, Tonje og Lene har nylig laget en musikkvideo sammen. Og personen som kommer på 2 plass har ikke kontakt med deltakerne på farmen. 

Anonymkode: e9878...fa9

Da er det bare å be til høyere makter om at det er Karianne, og ikke Tonje, som slår Kjetil.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, halvehimmelen skrev:

Det sjokkerer meg ikke dersom produksjonen faktisk har delt svarene med vinneren. Først og fremst har de jo favorisert Tonje og Lene hele sesongen, ikke minst har det jo tidligere kommer frem at flere deltagere har fått annen informasjon fra produksjonen om blant annet Torpet. Jeg er enig i at Kjetil er en dårlig taper, men tror faktisk ikke han ville tatt det videre med mindre han er sikker på at det var juks involvert. 

De har fått altfor mange fordeler.

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, halvehimmelen skrev:

1 time siden, æøå* skrev:

Faktisk helt uenig. Tonje og Lene har spilt spillet, men at de har blitt favorisert av produksjonen blir for dumt!

Anonymkode: 5b00d...492

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, æøå* said:

Hvilke fordeler har de fått, helt konkret?

Anonymkode: 46d5f...3b4

• Liker 5
Skrevet

Har fundert litt på dette med at jentene liksom har seilt gjennom oppholdet. Og bestemte meg for å lage ei oppsummering.

1. Tonje: 1.Vidar - 2. Nikolai
2. Nikolai: 1. Charlie - 2. Jørgen
3. Lene: 1.Jørgen - 2. Kjetil
4. Kjetil: 1. Pål - 2. Nikolai
5. Nikolai: 1. Håkan - 2. Kjetil
6. Kjetil: 1. Irene - 2. Sølvi
7. Nikolai: 1. Irene - Andrea
8. Dineke: 1. Irene - 2. Karianne
9. Tonje: 1. Nikolai -2. Kjetil
10. Kjetil: 1. Sølvi - 2. Lene

4 ganger har jentene vært storbonde. 4 av 4 ganger har de valgt guttekamp.
6 ganger har guttene vært storbonde. De har 3 ganger valgt guttekamp og 3 ganger jentekamp. Men den siste gangen kan jo ikke telles med siden det kun var mulig å velge jentekamp.

Fram til første jentekamp(uke 6), var gutta storbonde 3 ganger av 5, og valgte likevel guttekamp. En ser også at det er de samme som går igjen som storbonde hele tiden. Kjetil og Nikolai 3 ganger hver, Tonje 2 ganger og Lene og Dineke 1 gang.

• Liker 5
Skrevet

Jeg antar at finalisten det er snakk om er Kjetil. Kjetil fikk jo selv spørsmål og tema fra produksjonen. Han jukset altså selv. Det er det eneste vi har bevis for, at han har jukset, siden han selv innrømte det. At den andre finalisten fikk vite noe som helst før finalen vet vi ingenting om. Hvorfor reagerer alle da på at den andre finalisten visstnok fikk svarene (noe vi ikke har bevis for), og ikke på at Kjetil selv har innrømmet juks?

Anonymkode: 85a5f...236

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar at finalisten det er snakk om er Kjetil. Kjetil fikk jo selv spørsmål og tema fra produksjonen. Han jukset altså selv. Det er det eneste vi har bevis for, at han har jukset, siden han selv innrømte det. At den andre finalisten fikk vite noe som helst før finalen vet vi ingenting om. Hvorfor reagerer alle da på at den andre finalisten visstnok fikk svarene (noe vi ikke har bevis for), og ikke på at Kjetil selv har innrømmet juks?

Det har vel aldri tidligere skjedd at en finalist har hatt samtlige 10 svar riktig. Tyder på juks.

Anonymkode: 139a4...d3b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel aldri tidligere skjedd at en finalist har hatt samtlige 10 svar riktig. Tyder på juks.

Det endrer ikke at Kjetil har innrømmet juks. Oppgavene hentes fra boka slik jeg har skjønt, da er det mulig å få alt riktig så lenge man pugger mye og er litt heldig med spørsmåla. Ser flere sier at en person uten gårdserfaring ikke burde klare alle 10, men spørsmålene er for det meste ikke relevant til landbruk slik det foregår i dag, det er historisk kunnskap som gjelder.

• Liker 5
Skrevet

Kan det ikke være Karianne som taper? Hun reagerte jo veldig da hun ble valgt til andrekjempe..

virker som om tv2 bør bytte ut produksjonen til Farmen om de skal lage ny sesong.. De er tydeligvis ikke til å stole på! Lekasjer til deltagere skal ikke skje. Folk vil jo ikke se et program der produksjonen tydeligvis lar deltagere jukse.. mulig de har gjort det for å lage bedre tv??

Anonymkode: b14c2...ad6

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det endrer ikke at Kjetil har innrømmet juks. Oppgavene hentes fra boka slik jeg har skjønt, da er det mulig å få alt riktig så lenge man pugger mye og er litt heldig med spørsmåla. Ser flere sier at en person uten gårdserfaring ikke burde klare alle 10, men spørsmålene er for det meste ikke relevant til landbruk slik det foregår i dag, det er historisk kunnskap som gjelder.

Nei, det er sant. Men vinneren har nok fått vite mer enn taperen. Når taperen hyrer advokat så må det vel være noe i det.

• Liker 5
Skrevet

Hvor har folk lest at det er snakk om alle 10 rette? Det kan jo like så være at de har bommet på noen hver, og sitter med samme poengsum og derfor måtte fortsette helt til spørsmål 10? For det er vel bare den som har høyest sum etter 10 spørsmål som vinner? Eventuelle ekstraspørsmål om det er helt likt? 

Såvidt jeg husker så er jo spørsmålene veldig varierte. De kan handle om dyrehold, snekring, smiing, håndarbeid, slakting, historie osv. Ofte ligger der vel enkelte gjenstander de skal gjette på hva brukes til eller hvilke deler av et dyr som brukes til hva og lignende. De har vel også måtte spunnet garn(ifjor?). 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...