AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 Jeg har veldig vondt i ryggen og nakken som er veldig stive, og jeg har en jobb der jeg står veldig mye bøyd, noe som både er vondt og gjør situasjonen enda verre. Er det innafor å bruke egenmelding i dag og komme meg til kiropraktor eller noe? Anonymkode: 88d1f...198
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 Flere innspill? Sliter enormt med skyldfølelse de gangene jeg bruker egenmelding og ikke er bokstavelig talt døden nær. Anonymkode: 88d1f...198
Skiftenøkkel Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 Kan du ikke be din leder om alternativt arbeid når du har vondt? Regner med de fleste arbeidsgivere er med på det, gitt at de har muligheten.
ilga Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 Du må tenke sånn at hvis du tar deg en dag fri og kommer til kiropraktor - muligens blir du bra ila dagen eller to. Far du på jobb - resikerer du å være syk lenge. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Jeg syns ikke det er innafor, da bevegelse og aktivitet pleier å være bra for den slags. Da er det bedre å be om fri et par timer for å gå til kiropraktoren. Smør deg med Voltaren og beveg deg. Anonymkode: de37c...715 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 4 minutter siden, Skiftenøkkel skrev: Kan du ikke be din leder om alternativt arbeid når du har vondt? Regner med de fleste arbeidsgivere er med på det, gitt at de har muligheten. Det lar seg nok ikke gjøre så lett, spesielt ikke nå i ferien når begge lederne på avdelingen har ferie. Må forholde meg til en fra Polen nå, som så vidt kan engelsk, og siden jeg er lærling er det begrenset hva jeg kan gjøre. 4 minutter siden, ilga skrev: Du må tenke sånn at hvis du tar deg en dag fri og kommer til kiropraktor - muligens blir du bra ila dagen eller to. Far du på jobb - resikerer du å være syk lenge. Ja, jeg kjenner på hele kroppen at jeg trenger å ha fri i dag for å i det hele tatt ha sjans til å klare jobb i morgen. Håper jeg kjenner bedring etter behandling fra kiropraktor i hvert fall. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke det er innafor, da bevegelse og aktivitet pleier å være bra for den slags. Da er det bedre å be om fri et par timer for å gå til kiropraktoren. Smør deg med Voltaren og beveg deg. Anonymkode: de37c...715 Tungt arbeid og å stå bøyd(som er det jeg gjør) gjør situasjonen verre. Må stoppe opp og ta pauser hvert tredje minutt fordi det gjør så vondt, så jeg klarer ikke å jobbe effektivt heller. Har slitt med stiv nakke i flere måneder men likevel gått på jobb og ignorert det, men nå kjenner jeg at det ikke går lenger fordi det har blitt så mye verre. Før var nakkesmertene over innen noen timer etter jeg kom hjem fra jobb, men nå er de konstante. Kan alltids gå en liten tur for å se om det hjelper, da. Anonymkode: 88d1f...198
Afernando Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 Skjønner ikke hvorfor du skal føle at du har dårlig samvittighet, hvis du har så vondt som du sier du har, og «vet» at sit vil bli vondt verre. Man skal ikke gå rundt og ha det vondt på jobb...og det hadde de fleste vært enig i. Hvis du ikke kan få alternative arbeidsoppgaver, er det nok ikke lurt å belaste ryggen og nakke synes jeg. Du bør absolutt holde deg i aktivitet, og ikke vær så mye statisk, da du trener kroppen din. Hvis du føler at du egentlig kan jobbe, og bare har fått en knekk i motivasjonenen er det jo en annen sak. Uansett hva du velger å gjør, så burde du slå opp løfteteknikk, og hvordan det utføres. Samtidig skal de fleste jobber tilrettelegge det slik for de fleste kan være i arbeid uten å påføre seg skader. Hvis det ikke er tilfelle, så må du ta forbindelse med HMS- ansvarlig/tillitsvalgt/nestass hvis det ikke er tilfelle. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #10 Skrevet 26. juli 2018 21 minutter siden, Afernando skrev: Skjønner ikke hvorfor du skal føle at du har dårlig samvittighet, hvis du har så vondt som du sier du har, og «vet» at sit vil bli vondt verre. Man skal ikke gå rundt og ha det vondt på jobb...og det hadde de fleste vært enig i. Hvis du ikke kan få alternative arbeidsoppgaver, er det nok ikke lurt å belaste ryggen og nakke synes jeg. Du bør absolutt holde deg i aktivitet, og ikke vær så mye statisk, da du trener kroppen din. Hvis du føler at du egentlig kan jobbe, og bare har fått en knekk i motivasjonenen er det jo en annen sak. Uansett hva du velger å gjør, så burde du slå opp løfteteknikk, og hvordan det utføres. Samtidig skal de fleste jobber tilrettelegge det slik for de fleste kan være i arbeid uten å påføre seg skader. Hvis det ikke er tilfelle, så må du ta forbindelse med HMS- ansvarlig/tillitsvalgt/nestass hvis det ikke er tilfelle. Lykke til. Aner ikke hvor denne dårlige samvittigheten kommer fra jeg heller, og selv om jeg vet godt at jobben gjør vondt verre så klarer jeg ikke å riste av meg skyldfølelsen. Fikk heldigvis kiropraktortime nå i dag og klarer forhåpentligvis å riste av meg litt dårlig samvittighet når jeg får høre hva han har å si om saken Har faktisk kurs i løfteteknikk, men det hjelper lite når det er annet arbeid som er problemet. Problemet er alt arbeidet med vinkelsliper som må gjøres, der jeg i mitt tilfelle har stått i dager i strekk og ikke gjort annet enn å slipe, som jeg tror nok var det som utløste problemet i mitt tilfelle. Jeg er også dårlig til å sette grenser for meg selv og til å ta pauser, fordi jeg vil gjøre en bra jobb men også fullføre den så effektivt som mulig, så sånn sett ligger jo mye av skylden på meg selv. Man står bøyd lenge i strekk(når man har mye å slipe) og bruker også en del håndmakt for at det skal gå raskere. Det er selve oppskriften på nakkeproblemer og det er dessverre utbredt i bedriften jeg jobber for(sikkert i hele bransjen også), men dessverre så er sånt arbeid noe man rett og slett ikke kommer unna. Anonymkode: 88d1f...198
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 Ta deg en egenmelding i morgen og hvis du fortsatt er stiv og støl Anonymkode: 60315...c3d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta deg en egenmelding i morgen og hvis du fortsatt er stiv og støl Anonymkode: 60315...c3d Tror jeg kommer til å gjøre det, ja er nok lurt å bruke helga på å komme meg! Anonymkode: 88d1f...198
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå