Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helseangst, sprøyteskrekk, legeskrekk.

Flaut å være en snorker.

Anonymkode: a4cfb...165

Han har ikke lege/sprøyteskrekk, men han er skeptisk til narkose. Jeg tror du er inne på noe når du sier det er flaut. Jeg tror han har en forestilling om at det bare er overvektige gamle menn som snorker, har hørt noen syrlige kommentarer om noe sånt. 

Han er ikke overvektig, men kan nok gå ned 5-10 kg før han blir for tynn. Han har snorket så lenge jeg har kjent han, men det er først det siste året det har eskalert og blitt virkelig plagsomt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ligge på siden (stabilt sideleie) er det beste for snorking. Da åpnes luftveiene og ryggsøylen får hvilt max. Kanskje lurt å gå ned i vekt og slutte å røyke, få bedre kondisjon og pust.  Bli enige om å ligge på siden og rulle over på siden hvis man blir liggende på ryggen iløpet av natta. Og en tur til lege helst..

Anonymkode: cb061...df4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ligge på siden (stabilt sideleie) er det beste for snorking. Da åpnes luftveiene og ryggsøylen får hvilt max. Kanskje lurt å gå ned i vekt og slutte å røyke, få bedre kondisjon og pust.  Bli enige om å ligge på siden og rulle over på siden hvis man blir liggende på ryggen iløpet av natta. Og en tur til lege helst..

Anonymkode: cb061...df4

Det fungerte å få han til å legge seg på siden tidligere, men nå snorker han høyt og intenst på siden også. Han lager også fryktelig mye lyd når han puster når han sover, som ikke er snorking. Klarer ikke beskrive lydene, men det er helt vanvittig. Dette klager jeg ikke på, da. Han er slank og røyker ikke, men kunne nok fått bedre kondisjon, ja. Skal prøve å snakke med han igjen. ☺️

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Leo said:

Redd for narkose? Han vet at selv små dyr kan legges i narkose nærmest risikofritt i våre dager? Og å ta hensyn til deg er bare helt utenkelig? 

Jeg har hørt om et marsvin som døde i narkose altså! 

Anonymkode: 08402...31c

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke forstår er at det alltid er den som er plaget av snorking som må rømme rommet. Det er jo snorkeren som er problemet og da bør den  ta seg inn på gjesterom eller ta sofa. Nå er jeg singel men når jeg får kjæreste og han snorker kommer jeg til å kreve seperate rom. Jeg har vært sammen med en storsnorker før og jeg klikket. Jeg sa til meg selv: ALDRI IGJEN! Du har min store sympati, men samtidig må du stille krav. Han blir sur? Idiot.

Anonymkode: 57642...c02

Hvorfor er det den som snorker som skal «rømme rommet» mener du? De aller fleste har ingen mulighet til å påvirke snorkingen selv. 

Anonymkode: 21d49...343

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har levd med en som virkelig snorket. Han måtte starte med cpap. Det var et helvete for meg den tiden før han fikk maskinen. Jeg synes egentlig det er lite respektfullt at han blir sur når du påpeker problemet og ikke vil få undersøkt seg. Å kunne sove godt er nødvendig for å klare dagen. 

Ta opp snorkingen hans på mobil slik at han selv hører.

Anonymkode: ab139...293

Akkurat det skjedde her også. Jeg tok opp snorking på mobilen, sendte ham til lege og han fikk cpap. Han har kanskje pustestopp også? Det kan være direkte farlig. Han må komme seg over seg selv. Det finnes hjelp der ute. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest alt, men... sover han på magen? Prøv det hvis ikke. Mannen min snorker veldig høyt i alle stillinger bortsett fra når han sover på magen. Da hører jeg ingenting!

Anonymkode: 85efe...a64

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, FantasDick skrev:

Jeg kan være enig i at han er litt egoistisk akkurat når det gjelder denne snorkinga, men han er helt magisk på alle andre måter! Jeg er sammen med han fordi han er mitt livs kjærlighet, vi har tre fantastiske barn sammen, og jeg lar ikke snorking alene være grunn nok til dumping. 

Jeg prøver vel egentlig å finne ut hvorfor han blir så snurt? Hvorfor han tar det som kritikk? Og hvorfor han IKKE vil gjøre noe med det (oppsøke lege etc). Jeg klarer ikke skjønne hvorfor. Han har sagt at han ikke synes det er noe morsomt at han vet han ødelegger nattesøvnen min og at jeg ikke må tro at han er helt upåvirket av snorkingen (sover dårlig selv, vondt i halsen etc) - og jeg forstår det veldig godt, men hvorfor ikke prøve å gjøre noe med det, da? :klo:

Han er for øvrig hensynsfull nok til at han blir aldri sur om jeg vekker han om natten, ber han gå på stua osv. Bare smiler og beklager. Han har tilogmed stått opp om natta og holdt seg våken til jeg har sovnet før han legger seg igjen, når vi er på f.eks hytta og jeg hører han uansett hvilket rom jeg er i. 

Da får du bare tvinge han til legen uansett. Det er ikke sikkert at han trenger narkose en gang. Du kan jo si til han at han kan dø for hver natt som går når han ikke gjør noe med problemet så da er jo dødsangsten for narkose ikke så farlig likevel. Har du telt hvor lenge pustestoppene hans varer og hvor ofte?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det den som snorker som skal «rømme rommet» mener du? De aller fleste har ingen mulighet til å påvirke snorkingen selv. 

Fordi de får i alle fall sove, det får ikke den som blir plaget av partners snorking. Min erfaring er at snorkere kan sovne hvor som helst, når som helst og ofte veldig raskt. Derfor er den løsningen ganske fair synes jeg. Ellers så ser man jo ofte at snorkere ikke gidder å ta tak i problemet som for eksempel å dra til lege. I ts sitt tilfellet har nok mannen kraftig søvnapne og selv om det er livsfarlig for ham gidder han ikke å dra til legen... Det kan være så enkelt som å fjerne mandler liksom, og så er hele problemet borte 🙄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har snorket noe inn i h i det siste. Sendte ham til legen med symptomene jeg hadde samlet, og nå er han til utredning for søvnapne (legen er 99% sikner). Veldig viktig å finne ut av sånt.

Og jeg bruker forresten ørepropper hver natt, men han snorker for høyt for dem også. 

Holder kjæresten din pusten i perioder, eller er det bare snorking? Bør uansett til legen. 

Anonymkode: 6d226...c85

AnonymBruker
Skrevet

Legg deg et annet sted. Det er det eneste som fungerer hvis han ikke vil gjøre noe med det. Så får du si at du kommer tilbake til soverommet når han har vært hos legen for å finne en løsning

Anonymkode: ef6e8...d92

Skrevet
På 26.7.2018 den 1.59, FantasDick skrev:

Enda ei natt hvor klokka har blitt 02 og jeg har fremdeles ikke fått et sekund på øyet. Mannen snorker så utrolig intenst, høyt og grusomt at jeg har ikke sjans til å sovne -og om jeg er heldig og sovner, så våkner jeg x antall ganger av snorkinga likevel.. Blir gal snart! 

Vi har hatt litt alternativ sove-arrangering det siste året pga baby, men nå er det oss to på soverommet alene igjen, og jeg føler bare at jeg angrer.. Lutlei av å høre på det sagbruket. I natt toppet seg med surkling og fresing i tillegg! 

Denne sommeren er jeg sykemeldt og hjemme med alle tre barna mens han jobber. Jeg er sykmeldt i påvente av en operasjon og har mye vondt - og nå får jeg ikke sove heller! Sorry utbrudd, men jeg måtte få det ut. Tok med meg dyna og la meg på sofaen. Han står egentlig opp med minstemann en stund før jobb, men nå ligger jo jeg her.. 

Har tatt det opp med mannen flere ganger, men han blir bare sur og tar det som kritikk. Har forsøkt å spøke litt med det, be han seriøst om å dra til lege og tatt det opp helt hverdagslig, men han blir fryktelig snurt og vil ikke snakke om det. 

Jeg tok opp samboeren min sin snorking så da forstod hun hva jeg mente. Vi venter på operasjon nå. Tydelivis veldig følsomt tema snorking

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du sammen med han? Han tar ikke hensyn til dine grunnleggende behov og oppfører seg som en superegoist :( Hvis du absolutt skal være sammen med han bør han sove på stua permanent inntil han drar til legen for å prøve å fikse problemet... 

Disse forholdsknusende hobbypsykologene på KG slutter aldri å overraske:hoho:

Anonymkode: 3410f...96c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2018 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Er jo farlig å snorke så mye! Få mannen til legen!!

Anonymkode: 3716e...6bd

På 26.7.2018 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Ta opp mobilen og film det. Vis han det og spør om han er klar over hvor lite oksygen han får og hva det gjør med hjertet hans...

Anonymkode: b5088...1c3

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo si til han at han kan dø for hver natt som går når han ikke gjør noe med problemet så da er jo dødsangsten for narkose ikke så farlig likevel. Har du telt hvor lenge pustestoppene hans varer og hvor ofte?

Dere uttaler dere ganske bastant her, for det er faktisk ikke alle snorkere som har pustestopp om natta, og uten pustestopp er faktisk ikke snorking farlig. Da er det bare farlig for forholdet + at det går ut over begges søvn (den ene på grunn av bråket og den andre fordi søvnkvaliteten blir dårligere av å snorke).

Jeg er så innmari heldig å være dame og snorke. Ikke så ille at mannen må sove med ørepropper eller ligge på et annet rom, og han pleier heller ikke våkne av at jeg snorker. De eneste gangene han sliter er når jeg er veldig forkjøla eller dersom han sliter med å sove i utgangspunktet og jeg sovner før ham og begynner å snorke.

Det er mange utbrudd om egoisme og dårlig kjæreste her men ha gjerne litt forståelse for at det ikke er gøy for oss snorkere heller! Jeg vil tørre å påstå at det kanskje er enda verre for snorkende damer. Det er vel lite som er så lite feminint som snorking :P FantasDick er absolutt inne på noe når hun nevner at det at kjæresten reagerer på at temaet blir tatt opp, kan henge sammen med forestillingen om at det kun er overvektige gamle menn som snorker. Jeg kjenner på den selv og hater at jeg snorker. Man føler seg veldig dum og kjenner veldig på at man plager andre med noe man ikke styrer selv. Derfor blir det et veldig sårt punkt og man reagerer kanskje litt sterkt når det blir tatt opp.

Jeg har vært hos lege og blitt grundig undersøkt men det ble ikke funnet noe galt i mitt tilfelle, ikke noe som kan gjøres særlig med i hvertfall. Ingen polypper, store mandler, skjev neseskillevegg e.l. Bare kronisk tett nese som tydeligvis er immun i mot alt av sprayer på markedet, noe ØNH-legen mente kom av kronisk tørre og såre slimhinner i nesen. Det eneste han sa kunne gjøres var å brenne vekk nesemuslingene, men det var en usikker og kortvarig løsning.

Jeg har prøvd diverse remedier som neseplaster, snorkespray og allergimedisin, og jeg prøver å venne meg til å sove mest mulig på siden. Jeg får litt mindre tett nese av neseplaster og allergispray men det har minimal innvirkning på snorkinga. Jeg er overvektig men snorket da jeg var normalvektig også, så i mitt tilfelle tror jeg kanskje at jeg rett og slett bare er arvelig belastet og har arvet et ugunstig svelg fra bestemødrene mine... (de begge har snorket siden de var ganske unge).

Jeg er enig i at snorkerne bør dra til legen, men vis litt forståelse for at det er ganske pyton å være snorkeren også.

Anonymkode: b610d...9b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere uttaler dere ganske bastant her, for det er faktisk ikke alle snorkere som har pustestopp om natta, og uten pustestopp er faktisk ikke snorking farlig. Da er det bare farlig for forholdet + at det går ut over begges søvn (den ene på grunn av bråket og den andre fordi søvnkvaliteten blir dårligere av å snorke).

Jeg er så innmari heldig å være dame og snorke. Ikke så ille at mannen må sove med ørepropper eller ligge på et annet rom, og han pleier heller ikke våkne av at jeg snorker. De eneste gangene han sliter er når jeg er veldig forkjøla eller dersom han sliter med å sove i utgangspunktet og jeg sovner før ham og begynner å snorke.

Det er mange utbrudd om egoisme og dårlig kjæreste her men ha gjerne litt forståelse for at det ikke er gøy for oss snorkere heller! Jeg vil tørre å påstå at det kanskje er enda verre for snorkende damer. Det er vel lite som er så lite feminint som snorking :P FantasDick er absolutt inne på noe når hun nevner at det at kjæresten reagerer på at temaet blir tatt opp, kan henge sammen med forestillingen om at det kun er overvektige gamle menn som snorker. Jeg kjenner på den selv og hater at jeg snorker. Man føler seg veldig dum og kjenner veldig på at man plager andre med noe man ikke styrer selv. Derfor blir det et veldig sårt punkt og man reagerer kanskje litt sterkt når det blir tatt opp.

Jeg har vært hos lege og blitt grundig undersøkt men det ble ikke funnet noe galt i mitt tilfelle, ikke noe som kan gjøres særlig med i hvertfall. Ingen polypper, store mandler, skjev neseskillevegg e.l. Bare kronisk tett nese som tydeligvis er immun i mot alt av sprayer på markedet, noe ØNH-legen mente kom av kronisk tørre og såre slimhinner i nesen. Det eneste han sa kunne gjøres var å brenne vekk nesemuslingene, men det var en usikker og kortvarig løsning.

Jeg har prøvd diverse remedier som neseplaster, snorkespray og allergimedisin, og jeg prøver å venne meg til å sove mest mulig på siden. Jeg får litt mindre tett nese av neseplaster og allergispray men det har minimal innvirkning på snorkinga. Jeg er overvektig men snorket da jeg var normalvektig også, så i mitt tilfelle tror jeg kanskje at jeg rett og slett bare er arvelig belastet og har arvet et ugunstig svelg fra bestemødrene mine... (de begge har snorket siden de var ganske unge).

Jeg er enig i at snorkerne bør dra til legen, men vis litt forståelse for at det er ganske pyton å være snorkeren også.

Bra skrevet! Jeg er SÅ enig, det er ikke noe kult å være dama som snorker. For meg har det medført at jeg gruer meg til alt som har med overnatting å gjøre, både med jobb og sosialt, for det er ikke alltid mulig å få enkeltrom. Og da får jeg ikke sove for jeg er så redd for å plage andre. 

• Liker 1
Gjest LiMaSK
Skrevet

Mannen her snorker og puffer slik jeg ikke får sove. Han sovner alltid først. Vi ligger alltid og ser tv før vi sovner, men jeg vekker han alltid og si at han kan legge seg i senga. Etter det ligger jeg der opptil 2 timer før jeg blir trett og går å legger meg. Da snorker han, og jeg vet han legge seg over på magen, da er han still. Jeg har søvnproblemer fra før og går på seroquel, holder på å trappe ned så det gjør det ikke bedre..

Han får dårlig samvittighet for dette og har foreslått ett gjesterom der jeg kan sove i stedet for å sove på sofaen. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra skrevet! Jeg er SÅ enig, det er ikke noe kult å være dama som snorker. For meg har det medført at jeg gruer meg til alt som har med overnatting å gjøre, både med jobb og sosialt, for det er ikke alltid mulig å få enkeltrom. Og da får jeg ikke sove for jeg er så redd for å plage andre. 

Samme her! Jeg hater å sove sammen med andre. Jeg ligger våken som ei ugle fordi jeg er livredd for å sovne og begynne å snorke og irritere de andre på rommet. Heldigvis har jeg funnet en mann med godt sovehjerte som jeg klarer å sove sammen med :)

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2018 den 10.15, AnonymBruker skrev:

På 27.7.2018 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Nei det vet jeg. Men når man snorker så kraftig som ts sin man gjør har man garantert pustestopp.

Det du sier er helt korrekt. Nå er jeg en heterofil kvinne da men snorking er lite feminint og flaut og det er nok derfor snorkende damer også oftere søker hjelp for å bli kvitt problemet. Først går de sikkert gjennom alt apotek kan tilby, og så drar de til legen om det ikke virker. Dette her gjør dessverre ikke mange menn og det er det som er så egoistisk! De gidder ikke å dra til legen, de gjør kanskje et halvhjertet forsøk på noe apotekgreier. De blir sure på parnteren fordi partneren blir plaget. De tar ikke hensyn til partner. Så det er ikke snorking som er egoistisk, det er hvordan man håndterer den som avgjør det. Ja jeg forstår det er et sårt punkt men det er ingen grunn til å reagere egoistisk for det om. Hvis ikke man klarer å få bort snorkingen er seperate soverom løsningen, uten sure miner fra den som snorker. Dessverre for meg har 98% av alle menn jeg har datet eller kjæreste med snorket i variende grad så jeg kommer til å være klar at jeg ikke ønsker å dele rom med en som snorker. Vet ikke om jeg har vært veldig uheldig eller om stort sett alle menn snorker... :vetikke:

På 27.7.2018 den 11.22, AnonymBruker skrev:

På 27.7.2018 den 11.40, AnonymBruker skrev:

Samme her! Jeg hater å sove sammen med andre. Jeg ligger våken som ei ugle fordi jeg er livredd for å sovne og begynne å snorke og irritere de andre på rommet. Heldigvis har jeg funnet en mann med godt sovehjerte som jeg klarer å sove sammen med :)

Hva om du fant en mann som sov lett og som lett ble forstyrret av din snorking? Hadde du tatt hensyn til det?

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2018 den 10.15, AnonymBruker skrev:

Deg glemte jeg visst å svare. Det trengs ingen hobbypsykolog for å forstå at kjæresten til ts ikke tar hensyn til hennes grunnleggende behov. Søvn, mat og vann er det man trenger for å overleve. Kjæresten frarøver ts søvn og oppfører seg som en idiot.

Skrevet

Update; samboer har faktisk vært hos legen og fått henvisning til ØNH. Han hadde bestilt time for flere uker siden, men sa ikke noe før i går. Sendte han ny snorkevideo i morges for det var helt ekstremt i natt. Lå våken til 06.00 fordi jeg hørte han i hele huset, med ørepropper! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2018 den 2.38, FantasDick skrev:

Han har sovet på sofaen i 7 mnd allerede, så tenkte han skulle få ha senga.. Vi har ingen ledige rom, med tre barn og min mor på besøk for å avlaste meg med hus og barn er det fullt bortsett fra sofaen. Jeg hører han godt fra sofaen også, så det er egentlig ingen varig løsning det heller. 

Jeg er litt forbauset over at han tar det så personlig og blir sur, det er jo ikke kritikk av han direkte, men nesa/halsen/whatever som lager lyden. Han nekter å gå til lege sier han. 

Edit; i perioder hjelper det å få han til å snu seg på siden og han er bare blid og koselig om natta når jeg vekker han for å få han til å snu seg - så han er veldig trivelig og forståelsesfull, da. Verre på dagtid, haha

Her er det på samme måte. Min mann har operert deg 3 ganger, men han snorker fremdeles.  2 ganger i halsen, og en gang i nesen for å stoppe snorkingen. Tror statistikken for varig bedring ved operasjon ikke er så god. Det jeg deriomot vil anbefale, er en snorkeskinne han kan få hos tannlege. Den fungerer veldig bra, og vi kan for første gang sove på samme rom uten at jeg ligger våken.
Snorkeskinnen fungerer slik at den løfter og åpner halsen slik at snorkingen opphører.

At han blir sur kan jeg forstå, du pirker på noe han ikke har mulighet til å forandre. Min mann blir ikke akkurat sur, eller jo det kan se slik ut, men sannheten er at han blir veldig sår. Dette har vært et problem for ham hele livet og han ønsker jo ikke å snorke.

Anonymkode: 7f3b8...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...