Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enda ei natt hvor klokka har blitt 02 og jeg har fremdeles ikke fått et sekund på øyet. Mannen snorker så utrolig intenst, høyt og grusomt at jeg har ikke sjans til å sovne -og om jeg er heldig og sovner, så våkner jeg x antall ganger av snorkinga likevel.. Blir gal snart! 

Vi har hatt litt alternativ sove-arrangering det siste året pga baby, men nå er det oss to på soverommet alene igjen, og jeg føler bare at jeg angrer.. Lutlei av å høre på det sagbruket. I natt toppet seg med surkling og fresing i tillegg! 

Denne sommeren er jeg sykemeldt og hjemme med alle tre barna mens han jobber. Jeg er sykmeldt i påvente av en operasjon og har mye vondt - og nå får jeg ikke sove heller! Sorry utbrudd, men jeg måtte få det ut. Tok med meg dyna og la meg på sofaen. Han står egentlig opp med minstemann en stund før jobb, men nå ligger jo jeg her.. 

Har tatt det opp med mannen flere ganger, men han blir bare sur og tar det som kritikk. Har forsøkt å spøke litt med det, be han seriøst om å dra til lege og tatt det opp helt hverdagslig, men han blir fryktelig snurt og vil ikke snakke om det. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har vi løst det ved at mannen sover fast på stua. Kjøp en sovesofa? Vi har det mye bedre etter at jeg fikk søvnen min :). 

Anonymkode: 2f283...3f3

• Liker 6
Skrevet

Å snorke slik du beskriver tyder på at det feiler ham noe som enten er, eller i løpet av et par år kan bli alvorlig. Fortell ham det! Han har vel, slik jeg forstår det, en del barn han skal forsørge???

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har samme problem i perioder. Han snorker nesten på inn og utpust, og når jeg sliter med smerter så er det å slite med søvn i tillegg utrolig frustrerende.

I vårt tilfelle dro mannen min til lege, han må opereres om han skal slutte å snorke. Men han er litt redd for narkose. Så jeg respekterer at han ikke vil ta operasjonen. Her har skikkelige ørepropper vært redningen, og forståelse fra han når jeg ber han å snu seg. Når han er forkjølet så må jeg rømme på gjesterommet. Det funger for oss, men vi har ikke barn enda.

Anonymkode: 1cf07...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Gjesterom🙄 jeg klarer ikke fungere i det daglige om jeg må sove sammen med han. Han blir sur, men det går bare ikke å sove sammen når han snorker så mye. 

Han har vært hos lege, så blir pustemaskin snart. Er jo farlig å snorke så mye! Få mannen til legen!!

Anonymkode: 3716e...6bd

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har samme problem i perioder. Han snorker nesten på inn og utpust, og når jeg sliter med smerter så er det å slite med søvn i tillegg utrolig frustrerende.

I vårt tilfelle dro mannen min til lege, han må opereres om han skal slutte å snorke. Men han er litt redd for narkose. Så jeg respekterer at han ikke vil ta operasjonen. Her har skikkelige ørepropper vært redningen, og forståelse fra han når jeg ber han å snu seg. Når han er forkjølet så må jeg rømme på gjesterommet. Det funger for oss, men vi har ikke barn enda.

Anonymkode: 1cf07...6eb

Redd for narkose? Han vet at selv små dyr kan legges i narkose nærmest risikofritt i våre dager? Og å ta hensyn til deg er bare helt utenkelig? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke forstår er at det alltid er den som er plaget av snorking som må rømme rommet. Det er jo snorkeren som er problemet og da bør den  ta seg inn på gjesterom eller ta sofa. Nå er jeg singel men når jeg får kjæreste og han snorker kommer jeg til å kreve seperate rom. Jeg har vært sammen med en storsnorker før og jeg klikket. Jeg sa til meg selv: ALDRI IGJEN! Du har min store sympati, men samtidig må du stille krav. Han blir sur? Idiot.

Anonymkode: 57642...c02

• Liker 13
Skrevet (endret)

Han har sovet på sofaen i 7 mnd allerede, så tenkte han skulle få ha senga.. Vi har ingen ledige rom, med tre barn og min mor på besøk for å avlaste meg med hus og barn er det fullt bortsett fra sofaen. Jeg hører han godt fra sofaen også, så det er egentlig ingen varig løsning det heller. 

Jeg er litt forbauset over at han tar det så personlig og blir sur, det er jo ikke kritikk av han direkte, men nesa/halsen/whatever som lager lyden. Han nekter å gå til lege sier han. 

Edit; i perioder hjelper det å få han til å snu seg på siden og han er bare blid og koselig om natta når jeg vekker han for å få han til å snu seg - så han er veldig trivelig og forståelsesfull, da. Verre på dagtid, haha

Endret av FantasDick
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å smatte litt.. gammalt triks mot snorking

Anonymkode: 93a54...72e

AnonymBruker
Skrevet

Leger anbefaler å sove på ulike rom i slike situasjoner, si det til mannen.

Anonymkode: 83299...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd med en som virkelig snorket. Han måtte starte med cpap. Det var et helvete for meg den tiden før han fikk maskinen. Jeg synes egentlig det er lite respektfullt at han blir sur når du påpeker problemet og ikke vil få undersøkt seg. Å kunne sove godt er nødvendig for å klare dagen. 

Ta opp snorkingen hans på mobil slik at han selv hører.

Anonymkode: ab139...293

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en stor-snorker. Og bare for å ha sagt det - det er ikke så gøy for oss heller å vite at vi ødelegger nattesøvnen til andre.Her er øreplugger løsningen og om jeg er forkjølet så skifter vi på hvem som legger seg på gjesterommet.

Å bli sur fordi den andre klager over at man snorker høres veldig spesielt ut. 

Anonymkode: dc6b3...df9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp mobilen og film det. Vis han det og spør om han er klar over hvor lite oksygen han får og hva det gjør med hjertet hans... Ikke la det handle om deg, men kun om han - kanskje det hjelper? Min mann fjernet mandlene og polypper, og vips så var det ikke mer snorking! 

Anonymkode: b5088...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her endte det med eget soverom. Det var enten det eller skilsmisse. Han er snorkeoperert, det hjalp ikke en dritt.

Anonymkode: 7b6ec...166

• Liker 1
Skrevet

Min mann fikk snorkeskinne av tannlegen. Funker som bare det 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg har faktisk filmet han og sendt det til han, men han blir bare snurt og vil ikke snakke om det. Når han tydelig blir irritert, slutter å svare eller fjerner seg fysisk om jeg nevner det så føler jeg at det blir litt vanskelig. 

Vi har dessverre ikke flere rom ledig. 

Tusen takk for gode tips og råd om både fjerning av mandler, skinner, operasjon og helseproblemer! ❤️

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg har faktisk filmet han og sendt det til han, men han blir bare snurt og vil ikke snakke om det. Når han tydelig blir irritert, slutter å svare eller fjerner seg fysisk om jeg nevner det så føler jeg at det blir litt vanskelig. 

Vi har dessverre ikke flere rom ledig. 

Tusen takk for gode tips og råd om både fjerning av mandler, skinner, operasjon og helseproblemer! ❤️

Hvorfor er du sammen med han? Han tar ikke hensyn til dine grunnleggende behov og oppfører seg som en superegoist :( Hvis du absolutt skal være sammen med han bør han sove på stua permanent inntil han drar til legen for å prøve å fikse problemet... 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du sammen med han? Han tar ikke hensyn til dine grunnleggende behov og oppfører seg som en superegoist :( Hvis du absolutt skal være sammen med han bør han sove på stua permanent inntil han drar til legen for å prøve å fikse problemet... 

Jeg kan være enig i at han er litt egoistisk akkurat når det gjelder denne snorkinga, men han er helt magisk på alle andre måter! Jeg er sammen med han fordi han er mitt livs kjærlighet, vi har tre fantastiske barn sammen, og jeg lar ikke snorking alene være grunn nok til dumping. 

Jeg prøver vel egentlig å finne ut hvorfor han blir så snurt? Hvorfor han tar det som kritikk? Og hvorfor han IKKE vil gjøre noe med det (oppsøke lege etc). Jeg klarer ikke skjønne hvorfor. Han har sagt at han ikke synes det er noe morsomt at han vet han ødelegger nattesøvnen min og at jeg ikke må tro at han er helt upåvirket av snorkingen (sover dårlig selv, vondt i halsen etc) - og jeg forstår det veldig godt, men hvorfor ikke prøve å gjøre noe med det, da? :klo:

Han er for øvrig hensynsfull nok til at han blir aldri sur om jeg vekker han om natten, ber han gå på stua osv. Bare smiler og beklager. Han har tilogmed stått opp om natta og holdt seg våken til jeg har sovnet før han legger seg igjen, når vi er på f.eks hytta og jeg hører han uansett hvilket rom jeg er i. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FantasDick skrev:

Jeg kan være enig i at han er litt egoistisk akkurat når det gjelder denne snorkinga, men han er helt magisk på alle andre måter! Jeg er sammen med han fordi han er mitt livs kjærlighet, vi har tre fantastiske barn sammen, og jeg lar ikke snorking alene være grunn nok til dumping. 

Jeg prøver vel egentlig å finne ut hvorfor han blir så snurt? Hvorfor han tar det som kritikk? Og hvorfor han IKKE vil gjøre noe med det (oppsøke lege etc). Jeg klarer ikke skjønne hvorfor. Han har sagt at han ikke synes det er noe morsomt at han vet han ødelegger nattesøvnen min og at jeg ikke må tro at han er helt upåvirket av snorkingen (sover dårlig selv, vondt i halsen etc) - og jeg forstår det veldig godt, men hvorfor ikke prøve å gjøre noe med det, da? :klo:

Han er for øvrig hensynsfull nok til at han blir aldri sur om jeg vekker han om natten, ber han gå på stua osv. Bare smiler og beklager. Han har tilogmed stått opp om natta og holdt seg våken til jeg har sovnet før han legger seg igjen, når vi er på f.eks hytta og jeg hører han uansett hvilket rom jeg er i. 

Helseangst, sprøyteskrekk, legeskrekk.

Flaut å være en snorker.

Anonymkode: a4cfb...165

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av dem som snorker relativt heftig. Som en over her påpeker, det er ikke gøy å være den som snorker. Ja, vi skal tåle å bli snakket til, og vi skal vise hensyn, men husk at vi ikke gjør dette med vilje.Så hensynet bør gå begge veier.  For egen del sover jeg svært dårlig i de periodene jeg snorker virkelig ille, for eksempel hvis jeg er sliten, så dette med søvnkvalitet gjelder ofte for begge.

Jeg har forsøkt de fleste remediene du får på apoteket og ingen av dem hjalp nevneverdig. I følge fastlegen gir ikke operasjon noen garanti heller, og tannlegen hadde lite positivt å si om disse skinnene en får tilpasset.

Å gå ned i vekt har hjulpet noe. Nå var jeg ikke nevneverdig overvektig i utgangspunktet så det var begrenset hva jeg fikk til der. Sunn livsstil med nok søvn har også en god effekt har jeg erfart.
Alkohol gjør at jeg snorker virkelig ille, selv når jeg ligger på magen(!) Om jeg er sliten snorker jeg også veldig høyt.

Løsningen for vår del har vært ørepropper, og etter en fest legger vi oss i hvert vårt rom. Som sagt, vi kan ikke noe for det så hensynet bør gå begge veier.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...