Gå til innhold

Hvordan si til ny arbeidsgiver på en ordentlig og pen måte grunnen til at man ønsker å skifte firma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei Jeg lurer på hvordan jeg kan formulere grunnen, hvis jeg får spørsmål, til nåværende og ny arbeidsgiver (spesielt ny arbeidsgiver) grunnen til at jeg vil skifte til tilsvarende firma uten å skade noen?

Jeg holder ikke ut i det firma jeg er i nå...

Anonymkode: 3fd27...68a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tips mottas med stor takk:)

Anonymkode: 3fd27...68a

Skrevet

Til din nåværende arbeidsgiver; Bare vær ærlig. Jeg tror enhver arbeidsgiver hadde satt pris på ærlighet. De fleste hadde nok tatt tilbakemeldinger på en god måte. 

Til din nye arbeidsgiver: Hvis arbeidsoppgavene er samme og miljø er samme, så burde du nok vær smart med hvordan du formulerer deg.

Du velger selv å være åpen om det. Hvis ikke så for du bare smøre litt på, men uansett hva, så anbefaler jeg deg å ikke baksnakke/ utløp for manglende ting - det kan komme tilbake å bite deg i ræva.

1. Ønsker nytt miljø, vil utforske nye arbeidsplasser pga det du liker å jobbe med.

2. For lite arbeid, og ønsker å jobbe mer.

3. Ønsker å jobbe ett sted der det eventuelt er bedre betingelser i form av fasiliteter, omfang, rykte, arbeidsmuligheter osv

4. Bedre alternativer ift til og fra. Kanskje litt tynn i noen sammenhenger men kan gå.

5. Ønsker å jobbe ett sted hvor du handler ofte (butikk)

Også vil bare minne deg på at ærlighet kommer man lengst med. Siden det ikke står konkret hvorfor du vil bytte arbeidsplass, så er dette det eneste jeg kommer på i farten. :)

Lykke til.

Skrevet
1 minutt siden, Afernando skrev:

Til din nåværende arbeidsgiver; Bare vær ærlig. Jeg tror enhver arbeidsgiver hadde satt pris på ærlighet. De fleste hadde nok tatt tilbakemeldinger på en god måte. 

Til din nye arbeidsgiver: Hvis arbeidsoppgavene er samme og miljø er samme, så burde du nok vær smart med hvordan du formulerer deg.

Du velger selv å være åpen om det. Hvis ikke så for du bare smøre litt på, men uansett hva, så anbefaler jeg deg å ikke baksnakke/ utløp for manglende ting - det kan komme tilbake å bite deg i ræva.

1. Ønsker nytt miljø, vil utforske nye arbeidsplasser pga det du liker å jobbe med.

2. For lite arbeid, og ønsker å jobbe mer.

3. Ønsker å jobbe ett sted der det eventuelt er bedre betingelser i form av fasiliteter, omfang, rykte, arbeidsmuligheter osv

4. Bedre alternativer ift til og fra. Kanskje litt tynn i noen sammenhenger men kan gå.

5. Ønsker å jobbe ett sted hvor du handler ofte (butikk)

Også vil bare minne deg på at ærlighet kommer man lengst med. Siden det ikke står konkret hvorfor du vil bytte arbeidsplass, så er dette det eneste jeg kommer på i farten. :)

Lykke til.

Ærlighet kommer du lengst med, men ikke overdriv, ellers vil du framstå deg selv dårlig (hvis du gir utløp for alt du ikke liker). Vær ydmyk. Og vær positiv

AnonymBruker
Skrevet

Baer si du vil utforske nye muligheter, og at du bytter miljø fordi du føler at det er lurt å bytte arbeidsplass i blant, utfordre seg selv, for å gjøre en bedre jobb. Så slipper du kanskje straff og sanksjoner fra gammel arbeidsgiver. 

Anonymkode: d115f...755

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...