AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Jeg har lyst til å begynne å jobbe som frivillig da jeg har litt ekstra tid og overskudd. Men er veldig usikker på hvordan slike ting foregår, og jeg er redd for at det skal bli en dårlig opplevelse for begge parter. Kanskje de krever mer enn jeg kan gi, at jeg ender med å gå rundt med dårlig samvittighet fordi jeg ikke gjør nok, osv. Men slik er det forhåpentligvis ingen grunn til å tenke. Det hadde vært kjempefint å høre fra noen som har jobbet som frivillig selv; hva gjorde du, kunne du regulere hvor mye du ønsket å jobbe, og fikk du en grei attest? Anonymkode: 5496d...3bb
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Jeg har jobbet frivillig her på kg, det tok ca en time hver dag og jeg jobbet når det passet meg. Av og til ble det mere og av og til mindre. Attesten var veldig god!!! Anonymkode: b0d91...6fb 2
Melodrama Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Det finnes et hav av muligheter innenfor frivillig arbeid. Jeg har vært frivillig i flere år. Jobbet med mindre priviligerte grupper i samfunnet. Det forplikter, samtidig som jeg har kunnet styre mye av tidsbruken selv. Jeg synes det blir feil utgangspunkt å engasjere seg for å få en attest eller noe på CVen. Finn noe du tror kan engasjere deg, og uansett er det lov å hoppe av eller bytte til noe annet dersom det ikke passer. Min erfaring er utelukkende positiv. Den største overraskelsen er egentlig hvor mye jeg har fått tilbake selv - i form av ny kunnskap og ikke minst takknemlighet fra de jeg har forsøkt å hjelpe. Hvis du bor et sted med Røde Kors, kan det være en god start å sjekke der. I de store byene har de et omfattende aktivitetstilbud, med god kursing av frivillige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå