Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

omgivelsene om samlivsbrudd uten at folk skal bry seg så mye? Det er et halvt år siden bruddet. Flytting har gått smertefritt og barna har det bra hos begge foreldre. Det har ikke gått ut over jobben overhode. Ting har normalisert seg, men det er et fåtall som vet om det. (Familie og foreldre til venner av barn vet om det) Kollegaer og sjef er ikke informert. Jeg føler at det er vanskelig å finne rett anledning. Jeg er en som ikke ønsker så mye oppmerksomhet rundt min person. Vil folk "bry" seg egentlig? Vil de spørre hvorfor det skjedde? Jeg tror "alle" tror at jeg hadde det perfekte ekteskap... Jeg vil at kollegaer skal vite det, men jeg vil ikke ha noe mas rundt det. Skulle ønske jeg kunne sende ut en "pressemelding" og det var det...😂 Noen som har gode tips?

Anonymkode: 4439d...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På en arbeidsplass (som ellers i livet) er det gjerne slik at du slipper å sende ut noen "pressemelding". Noen kan man alltids stole på hvis man ber dem om ikke å si noe, men det store flertallet forteller gjerne en slik nyhet videre, spesielt hvis du er helt åpen om det og ikke gir inntrykk av at de skal holdt tett om nyheten. Da går det ikke mange dagene før "alle" vet, selv om du har fortalt det kun til et par stykker.

Når det er såpass lenge siden bruddet, tror jeg ikke du vil få så mange spørsmål omkring det. Skilsmisse er forholdsvis vanlig, og de fleste har fintfølelse nok til at de ikke spør etter detaljer du ikke vil inn på. Hvis noen skulle gjøre det, kan du bare si at du synes det er for tungt å prate om det ennå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare fortell,og si i samme setning at dere fortsatt er gode venner.og at familien har det bra 

Anonymkode: 7398c...c33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som regel bryr ikke folk seg så mye som en selv tror. Flesteparten spør bare for å være grei og "oppdatert", så tviler på at noen vil tviholde deg igjen for å spørre og grave. Ikke stress med det, bare hold det kort og godt. 😊

Anonymkode: 5d60f...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...