Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Refusjon for reiseutgifter i forbindelse med hjelpemidler, nav

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om denne skulle under forbruker og økonomi men siden den og går på hjelpemiddler til helse legger jeg den her.

Er det noen som må reise for å få laget hjelpemiddler og vet hvor lang behandlingstid det er på refusjonssøknaden? Dette gjelder hos nav, ikke pasientreiser.

Anonymkode: 1ed6d...784

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er ett tau? Spørsmålet ditt er like umulig å besvare dom lengden på et tau. 

Hjelpemidler sorterer under Hjelpemiddelsentralen. Søknader om reise for tilpasning/utprøving avgjøres av den aktuelle Hjm.sentralen. vi har vel 6 eller 10 ulike regionskontor? Alle med ulik saksbehandlingstid og i tillegg er det fellesferie. Send mail dit og spør!

Anonymkode: e1154...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du til hjelpemiddelsentralen for utprøving og sånt? Jeg fikk taxi og betalte ingenting, ergoteraputen fikset refusjon fra hjelpemiddelsentralen og leverte når taxien kom frem. Hun sa at alle får taxi om de ikke kan kjøre selv, dette var i Hordaland i fjor.

Anonymkode: 8d02f...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg måtte 1 1/2 time avgårde for å få tilpasset såle og sko hos ortoped fikk jeg dekket taxi. Dette får jeg så lenge jeg skal ha såle og sko hos ortoped. Ingen egenandel osv. 

Anonymkode: 7c814...15b

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du til hjelpemiddelsentralen for utprøving og sånt? Jeg fikk taxi og betalte ingenting, ergoteraputen fikset refusjon fra hjelpemiddelsentralen og leverte når taxien kom frem. Hun sa at alle får taxi om de ikke kan kjøre selv, dette var i Hordaland i fjor.

Anonymkode: 8d02f...eeb

Må til Sophies Minde i oslo. Bor en times flytur unna, så taxi er ikke et alternativ. Har reist kollektivt i oslo. 

Har sendt inn skjemaet for refusjon for reiser for ortopedisk tilpassing. 

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2018 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Usikker på om denne skulle under forbruker og økonomi men siden den og går på hjelpemiddler til helse legger jeg den her.

Er det noen som må reise for å få laget hjelpemiddler og vet hvor lang behandlingstid det er på refusjonssøknaden? Dette gjelder hos nav, ikke pasientreiser.

Jepp, ganske kort for selve hjelpemiddelet, men litt lenger for reisen. 

Anonymkode: 5b450...fd1

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, ganske kort for selve hjelpemiddelet, men litt lenger for reisen. 

Hvor mange uker/måneder har du måttet vente? 

Pga flyet blir det jo en del tusen jeg må legge ut når vi må reise ned to ganger for støping og prøving, så det hadde vært å vite hvor lang tid jeg minst må regne med. Mye greiere å reise med pasientreiser hvor jeg bare må legge ut for kollektivtransporten. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker/måneder har du måttet vente? 

Pga flyet blir det jo en del tusen jeg må legge ut når vi må reise ned to ganger for støping og prøving, så det hadde vært å vite hvor lang tid jeg minst må regne med. Mye greiere å reise med pasientreiser hvor jeg bare må legge ut for kollektivtransporten. 

Jeg husker ikke eksakt. Men ikke mange måneder. Kanskje 1 måned 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke eksakt. Men ikke mange måneder. Kanskje 1 måned 

Ok. Da satser jeg på tilbakebetaling i oktober så blir det heller bonus om de kommer før.

Takk for svar 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...