Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei som akkurat er fylt 2 år. Hun begynner å fatte interesse for lesing. Har lest for henne fra hun var bitte lita, men har frem til nå helst villet  bladd rakt og helst rive i stykker sidene;) 

har derfor hatt mest bøker med tykke sider, lite tekst og mye bilder.

men nå viser hun mer interesse for teksten. Har noen gode bok tips til 2 åring? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ludde er veldig poppis for min snart toåring. Jeg må lese de igjen og igjen 😅

Ellers har vi lest gruffalo, lillesøsterbøkene, Thomas og emmabøkene og Bø og bæ. 

AnonymBruker
Skrevet

Nora bøkene og Nilsen bøkene. Husker ikke hva forfatterne heter. Laban og labolina går seg vill (samt de andre i samme serie)

Anonymkode: 681e6...94d

Skrevet

Supert- takk begge to:)

Skrevet

Da er nye bøker bestilt:)

• Liker 1
Skrevet

Den lille muldvarpen ville vite hvem som hadde bæsjet på hdet hans 😎 og lille larven aldrimett ☺️ Vi leste også tidlig hakkebakkeskogen med sanger osv ☺️

• Liker 2
Gjest GiftMann38
Skrevet

Den lille larven OsloMet var veldig populær da førstemann begynte å lese her.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kvinne30 skrev:

Da er nye bøker bestilt:)

Tommel opp :)

Anonymkode: 681e6...94d

Skrevet

Takk for gode tips😊

Skrevet

Nora bøkene
Emma og Lillebror
Lillesøster
Ludde

• Liker 1
Skrevet

Tror det finnes en liten eventyr samling for barn, hadde det da jeg var liten.
Elsker bøker enda, så du kan jo se om de har de små eventyrbøkene for barn :) 
Mulig man ikke kan lese den stygge andeungen og keiserens nye klær, men det er gøy for barn, og når man blir eldre er det gøy å kunne lese det selv. ^_^

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Emma og Thomas-bøkene finnes i en samleutgave, hele serien i en bok til prisen av 2-3 av bøkene kjøpt enkeltvis. Vår elsket den fra 1,5 års alder. Ludde og Lillesøsterseriene har også vært veldig populære.

Anonymkode: e7715...b2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eventyrbøkene, gjerne tradisjonelle eventyr fra Asbjørnsen og Moe. Selv hadde jeg stor glede av disse når jeg var liten, og det er en bok som ofte er av interesse i flere år gjennom oppveksten.

Anonymkode: 1b523...3dc

• Liker 1
Skrevet

Her var Henrik And populær på den alderen. Utrolig fin bok. Snart sover du er også veldig fin, særlig når man synger teksten (søk på YouTube). Ellers har jo de tre bukkene bruse bøkene gått på repeat siden han var to år her (liiiiitt lei selv, men barn elsker å høre samme bok flere ganger).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Karius og Baktus kan man også begynne med ved den alderen. Der er det ikke mye tekst på hver side, boka er tynn så den er rask å lese ut, og det er sterke farger på illustrasjonene. Temaet er jo også klassisk, så den kan man ha lenge.

Anonymkode: 14c99...220

• Liker 1
Skrevet

Så mange fine tips! Igjen- tusen takk alle sammen. 

Jeg synes det er så koselig med bøker, og vi har som sagt sett i bøker lenge. Derfor ble jeg så glad, når hun i det siste har vist interesser for teksten, ikke bare bla i full fart videre.

AnonymBruker
Skrevet

Tassen 

Anonymkode: f347a...a08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bæ og bø, Julia, Thomas

Anonymkode: eb5ed...f60

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...