Gå til innhold

Folk fikk tilsnakk for å la hunden sitte i bilen i varmen - ble sinte og kjeftet på de som "blandet" seg...😡

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var å handlet mat i ettermiddag og da jeg sto i kassakø kom det en dame inn og sa til hun som satt i den ene kassa at det satt en hund i en bil utenfor og den så veldig varm ut. Før hun i kassa rakk å svare kom det irritert fra et eldre ektepar som var i ferd med å pakke varene sine i poser i kassa ved siden av at det var deres hun og at de var drittlei av at folk bladet seg. Hunden hadde det fint den mente de, de hadde jo tatt ned et par av vinduene så den fikk luft...

Når den bekymrede dama påpekte at det faktisk var 30 varmegrader ute, bilen deres var sort og stod parkert i solsteiken og ikke skyggen, og ikke mist at hunden peste veldig og så plaget ut klikket det helt for hun som eide hunden. De hadde hatt hund lenger enn hun som bekymret seg hadde levd og visste best og folk fikk bare gi faen i å blande seg. Deres hund = de vet best. Punktum. 

Jeg blir så provosert av sånne folk. At det i det hele tatt er mulig å la hunden sin sitte i bilen i denne varmen er helt vannvittig! 😡

Anonymkode: 6a7ea...2ac

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Burde ha ringt politiet. Det gjorde jeg for 2 uker siden. Det ble ganske stort oppstyr, men jeg er overhodet ikke konfliktsky når det kommer til ignorante mennesker og dyr som lider. 

Sånne folk burde ikke hatt dyr. 

Anonymkode: 2c5d9...054

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel "dessertgenerasjonen" på ferde igjen, en generasjon som i større grad er i ferd med å bli en konsumerende kreftsvulst i samfunnet. Da er det bare å kjefte tilbake og true med å gå til politi om de ikke behandler dyra sine bedre. 

Anonymkode: 2b9a9...300

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var vel "dessertgenerasjonen" på ferde igjen, en generasjon som i større grad er i ferd med å bli en konsumerende kreftsvulst i samfunnet. Da er det bare å kjefte tilbake og true med å gå til politi om de ikke behandler dyra sine bedre. 

:klo:

Anonymkode: 5389d...93b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men om de kun var inne å handlet ser jeg ikke problemet. Jeg har med meg min hund overalt, også på handletur. Får ofte beskjed om at hunden peser, men det gjør den jo om den ligger i huset eller på terassen også i denne varmen. Jeg lar også alltid bilen gå og har på aircondition. Flere har truet med å knuse bilruten min, og da har jeg sagt at bilen er åpen, og de skal bare gå å skjekke temperatur. 

ALLE hunder peser i varmen, det er slik de svetter og regulerer temperatur. Det er ikke en indikasjon på at hunden er overopphetet, tvert imot ville jeg blitt bekymret om en hund ikke peste i varmen. 

De få som faktisk har satt seg inn i min bil på oppfordring har fort merket at det ikke er farlig varmt i bilen, og noen beklager seg også mtp at de skulle knuse ruten. 

De fleste blir bare sinte, roper noe om politianmeldelse og dålig hundehold, før de bate går videre igjen. 

Det er en kjip opplevelse hver gang. Men er blitt så vant til det at jeg reagerer med ro og ikke sinne. 

Anonymkode: c3011...e24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Vedkommende snakker nok om eldrebølgen, som kommer til å være et stort problem i årene fremover mtp arbeidskraft og utbetaling av permisjon. De blir som en kreftsvulst som ødelegger velferdssamfunnet. 

Anonymkode: 9168d...93b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vedkommende snakker nok om eldrebølgen, som kommer til å være et stort problem i årene fremover mtp arbeidskraft og utbetaling av permisjon. De blir som en kreftsvulst som ødelegger velferdssamfunnet. 

Anonymkode: 9168d...93b

Du mener nok pensjon, ikke permisjon.

Så eldrebølgen er en kreftsvulst som ødelegger samfunnet? Kanskje vi eldre, som har jobbet og betalt skatt i årtier, da skal skyves utfor et stup (som jeg har lest har vært praktisert i enkelte samfunn i gamle dager), så dere unge blir helt kvitt oss?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om de kun var inne å handlet ser jeg ikke problemet. Jeg har med meg min hund overalt, også på handletur. Får ofte beskjed om at hunden peser, men det gjør den jo om den ligger i huset eller på terassen også i denne varmen. Jeg lar også alltid bilen gå og har på aircondition. Flere har truet med å knuse bilruten min, og da har jeg sagt at bilen er åpen, og de skal bare gå å skjekke temperatur. 

ALLE hunder peser i varmen, det er slik de svetter og regulerer temperatur. Det er ikke en indikasjon på at hunden er overopphetet, tvert imot ville jeg blitt bekymret om en hund ikke peste i varmen. 

De få som faktisk har satt seg inn i min bil på oppfordring har fort merket at det ikke er farlig varmt i bilen, og noen beklager seg også mtp at de skulle knuse ruten. 

De fleste blir bare sinte, roper noe om politianmeldelse og dålig hundehold, før de bate går videre igjen. 

Det er en kjip opplevelse hver gang. Men er blitt så vant til det at jeg reagerer med ro og ikke sinne. 

Du vet vel også at det ikke er lov å la bilen gå på tomgang? 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du ingenting om hvor varmt det blir lynraskt?! AC kan raskt gå kaputt! 

Forferdelig at enkelte mennesker har hund!

Hvorfor i HELVETE MÅÅÅ du ha med hund når du skal i butikken?

En dag er hunden din fjernet fra  bilen,  lykke til med å gnåle om "AC din".

Anonymkode: 8b290...db4

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten helt utrolig hvor mange dumme folk som aldri har hatt hund og som det virker som om aldri har hatt bil heller. Å gå fra bilen sin i 10 minutter når den var 18 grader er 110% uproblematisk, selv med en svart bil parkert i Sahara. Alle hunder peser om sommeren da det er deres måte å svette/kvitte seg med varme.

Anonymkode: 63709...6b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel også at det ikke er lov å la bilen gå på tomgang? 

Haha, ja du har rett i det, men alikevel er det nettopp det halve norge gjør når de skal på butikken. 

Men nettopp av miljøhensyn har jeg tenkt å kjøpe vifte til bil som går på batteri og kan lades 😉 Har bare ikke funnet en jeg liker kvaliteten på enda 👍

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten helt utrolig hvor mange dumme folk som aldri har hatt hund og som det virker som om aldri har hatt bil heller. Å gå fra bilen sin i 10 minutter når den var 18 grader er 110% uproblematisk, selv med en svart bil parkert i Sahara. Alle hunder peser om sommeren da det er deres måte å svette/kvitte seg med varme.

Anonymkode: 63709...6b6

Stor forskjell på 18 og 30, ja :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du ingenting om hvor varmt det blir lynraskt?! AC kan raskt gå kaputt! 

Forferdelig at enkelte mennesker har hund!

Hvorfor i HELVETE MÅÅÅ du ha med hund når du skal i butikken?

En dag er hunden din fjernet fra  bilen,  lykke til med å gnåle om "AC din".

Anonymkode: 8b290...db4

Så bra at jeg ikke er på butikken i mer enn en kort periode da. Slik at OM ac skulle streike så rekker det faktisk ikke å bli varmt i bilen. 

Dessuten parkerer jeg i skyggen.... 

Jeg har hunden med på jobb fordi hunden er en del av mitt yrke. Så ja, jeg må ha den med. Vi kjører innom butikk på vei hjem ca to ganger i uken pga lang reisevei. Ville aldri latt hunden bli hjemme alene i 8 timer. Hva har man hund for da tenker jeg. 

Om politiet rekker å dukke opp på den korte perioden jeg er på butikken og fjerne hunden skal de få medalje, for det er umulig med den nye nærpoliti reformen 😂

Var det mer du ville hyle om?

Hilsen meg som har hatt hund i over 30 år og jobber med dyr! 👍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, ja du har rett i det, men alikevel er det nettopp det halve norge gjør når de skal på butikken. 

Men nettopp av miljøhensyn har jeg tenkt å kjøpe vifte til bil som går på batteri og kan lades 😉 Har bare ikke funnet en jeg liker kvaliteten på enda 👍

Nå lurer jeg virkelig på hvor du bor. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener nok pensjon, ikke permisjon.

Så eldrebølgen er en kreftsvulst som ødelegger samfunnet? Kanskje vi eldre, som har jobbet og betalt skatt i årtier, da skal skyves utfor et stup (som jeg har lest har vært praktisert i enkelte samfunn i gamle dager), så dere unge blir helt kvitt oss?

Ja, det hadde vært noe hvis det hadde vært lovlig å fjerne en del kvalme individer fra "dessertgenerasjonen". Men jeg stanser der, for det jeg hadde skrevet videre hadde neppe egnet seg på trykk. 

Poenget mitt var egentlig at mange blant denne dessertgenerasjonen er frekke, kunnskapsløse og hensynsløse, ref. stenge bikkja si inne i en varm bil midt i solsteika i 30 grader. Kommentaren min vedrørende "dessertgenerasjonen" kan tolkes som at noen av oss syntes det da er irriterende å betale for denne frekke generasjonen over skatteseddelen, samtidig som den har trukket stigen opp etter seg. Grunnen er at mange av dere ikke tar hensyn og har beriket dere selv grovt på andres bekostning.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå lurer jeg virkelig på hvor du bor. 

På bøgda 😉 

AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at jeg ikke er på butikken i mer enn en kort periode da. Slik at OM ac skulle streike så rekker det faktisk ikke å bli varmt i bilen. 

Dessuten parkerer jeg i skyggen.... 

Jeg har hunden med på jobb fordi hunden er en del av mitt yrke. Så ja, jeg må ha den med. Vi kjører innom butikk på vei hjem ca to ganger i uken pga lang reisevei. Ville aldri latt hunden bli hjemme alene i 8 timer. Hva har man hund for da tenker jeg. 

Om politiet rekker å dukke opp på den korte perioden jeg er på butikken og fjerne hunden skal de få medalje, for det er umulig med den nye nærpoliti reformen 😂

Var det mer du ville hyle om?

Hilsen meg som har hatt hund i over 30 år og jobber med dyr! 👍

Aner du hvor fort det blir varmt i bilen? Selv i skyggen og med ac? La hunden være hjemme! Eller gi vekk hunden til noen som kan å ta vare på den. Du burde heller levere hunden hjem også dra til butikken. Er butikken så langt unna at du heller vil risikere livet til et uskyldig dyr, så burde du kanskje vurdere å flytte, eller gi ifra deg hunden.

Anonymkode: 6ce43...d5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det egentlig flere hunder i bilen og med campingvogn?

Anonymkode: 85d4f...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...