Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her med to graviditetstester. Den ene tatt i morges, den andre i kveldinga i dag, men med morgenurin, da jeg sparte et urinprøveglass til jeg fikk kjøpt ny test. Altså er begge testet med samme urin.

Når det gjelder den første er jeg veldig tilbøyelig til å tro den ikke kan stoles på, for den brukte jeg egentlig i går ettermiddag, men tok den opp av søppelet i dag, og brukte den på ny 🙈 (ja, jeg skjemmes over meg selv).

På begge er det en så godt som usynlig strek nr 2. Jeg kan skimte den i rett vinkel og rett lys. Jeg klarer så vidt å få frem streken på den ene på bilde tatt med mobil, men man må studere nøye for å se den, og den er ikke sterkere i virkeligheten heller. 

Jeg har ikke helt kontroll på syklus, da den er noe uregelmessig, men jeg tror jeg er på dpo 9.

Grunnen til jeg testet så tidlig er at jeg de siste 6 dagene har hatt veldige murringer i magen. Det er ikke likt meg, da jeg sjeldent opplever murringer annet enn noen timer før mens kommer. Dessuten kunne det jo være jeg hadde en av de kortere syklusene denne måneden, og da kunne eventuelt positivt resultat vært tydeligere.

Tidligere tester i tidligere sykluser har jeg bsre kastet når jeg ser at de er klart negative, men disse murringene gjør at jeg føler meg så sikker på at noe må være på gang.

Dere andre som har hatt like svake streker, altså så svake at man ikke ser dem med mindre man virkelig legger godviljen til, hvor mange dager måtte dere vente før testene ble tydeligere ? Det sies at hcg dobles annen hver dag, vil det da ikke ha noe for seg å teste i morgen?

For alt jeg vet kan dette være en kjemisk graviditet, og at de ikke kommer til å bli sterkere, eller så innbiller jeg meg streker. Så jeg vet at det beste er å vente 5 dager og prøve på ny da, men det klarer jeg altså ikke 🙈😂

Screenshot_20180725-181625_Gallery.jpg

Anonymkode: 11cbe...30b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser dessverre ingen strek. Isåfall er streken på feil side.

Anonymkode: da270...456

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser dessverre ingen strek. Isåfall er streken på feil side.

Anonymkode: da270...456

Streken skal være mellom kontrolleren og det blå på testen. 

Jeg ser at den er der, kan legge ved et bedre bilde, som jeg tok litt senere. så spørsmålene egentlig ikke om den er der eller ikke, men om det er å forvente at når man får så svakt utslag i dag, vil streken være sterkere allerede i morgen, eller må jeg vente to dager, i og med at jeg dobles annenhver dag  😊

20180725_212050.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel slik at om du er gravid, så stiger HCG hele tiden, men i løpet av to døgn vil det ha doblet seg. 
Det hopper ikke på bestemte klokkeslett. 

Anonymkode: c9469...3ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser strek. Jeg hadde kjempesvake streker selv, det var 9 dpo. Ble litt og litt sterkere, men tok 3-4-5 dager før mannen klarte å se dem. Tok clearblue digital med ukesindikator ca 13 dpo og fikk gravid 1-2. 

Anonymkode: 05345...3b3

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser strek. Jeg hadde kjempesvake streker selv, det var 9 dpo. Ble litt og litt sterkere, men tok 3-4-5 dager før mannen klarte å se dem. Tok clearblue digital med ukesindikator ca 13 dpo og fikk gravid 1-2. 

Mine var forresten svakere enn dine, for mine var helt umulig å fange på kamera. Og dine ser jeg absolutt 😀 Gratulerer!! ❤

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine var forresten svakere enn dine, for mine var helt umulig å fange på kamera. Og dine ser jeg absolutt 😀 Gratulerer!! ❤

Det er for tidlig å gratulere... 😅 Jeg testet 13 dpo forrige pp, for jeg hadde kjent noe i magen i flere dager, og følte meg annerledes. Klarte ikke vente lengre. Testet, og det sto «pregnant». Tok en til, «pregnant». Tok enda en, clearblue, der var det bare en strek. Var tilfeldigvis hos legen dagen etterpå, og da tok jeg en test, den var negativ. Utpå kvelden blødde jeg så vidt, så kom det mer og mer, og var som en vanlig mens. Regner med det var kjemisk. Skal aldri teste før IKM igjen. Men - det kan for all del hende at du er det, du må bare vente og se, men ville ikke antatt det, da blir du ikke så skuffet.

Anonymkode: dce3e...544

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for tidlig å gratulere... 😅 Jeg testet 13 dpo forrige pp, for jeg hadde kjent noe i magen i flere dager, og følte meg annerledes. Klarte ikke vente lengre. Testet, og det sto «pregnant». Tok en til, «pregnant». Tok enda en, clearblue, der var det bare en strek. Var tilfeldigvis hos legen dagen etterpå, og da tok jeg en test, den var negativ. Utpå kvelden blødde jeg så vidt, så kom det mer og mer, og var som en vanlig mens. Regner med det var kjemisk. Skal aldri teste før IKM igjen. Men - det kan for all del hende at du er det, du må bare vente og se, men ville ikke antatt det, da blir du ikke så skuffet.

Anonymkode: dce3e...544

Takk for svar 😊 nei, jeg antar ingenting, og er absolutt ikke overbevist! Har dessuten begynt å lure på om streken er fargeløs, og når jeg sjekka de to testene nå, fant jeg ingen strek lengre.

Men jeg tester igjen i morgen. Om strekene jeg så i dag er reelle, bør de jo vises på morgenurin i morgen også 😊

Har opplevd en kjemisk en gang før, så har egentlig livet meg selv å ikke teste før ikm, men det klarte jeg ikke holde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du brukt en brukt test på ny?! 

Anonymkode: 4a95f...4b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du brukt en brukt test på ny?! 

Ja, en av de to var brukt dagen i forveien, den andre var ny.

Tror ikke jeg er den første til å gjøre det, og det skader vel ingen, annet enn at det kan gi falskt resultat😊 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, en av de to var brukt dagen i forveien, den andre var ny.

Tror ikke jeg er den første til å gjøre det, og det skader vel ingen, annet enn at det kan gi falskt resultat😊 

Skader ingen nei,skjønner bare ikke poenger med å gjøre det siden testen er brukt og dermed ikke kan gi noe resultat som er troverdig? Aldri hørt om at noen gjør det? Trodde alle visste det

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Streken skal være mellom kontrolleren og det blå på testen. 

Jeg ser at den er der, kan legge ved et bedre bilde, som jeg tok litt senere. så spørsmålene egentlig ikke om den er der eller ikke, men om det er å forvente at når man får så svakt utslag i dag, vil streken være sterkere allerede i morgen, eller må jeg vente to dager, i og med at jeg dobles annenhver dag  😊

20180725_212050.jpg

Jeg hadde 6 slike tester. Var ikke gravid

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også supersvake tester. Istedenfor å lure på om det var skyggestrek eller ikke så kjøpte jeg meg en clearblue digital og da sto det på svart hvitt «gravid»😊 Da trenger man ikke være usikker mer😉

Anonymkode: 68fa4...0a2

Skrevet

Skal jeg gjette, så kan et slikt resultat for eksempel forekomme 8-10 dpo. Vent 2 dager og test igjen.

Skrevet

Altså du tok en BRUKT test opp av søpla og tisset på den en gang til? 😝

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, minister-mio skrev:

Altså du tok en BRUKT test opp av søpla og tisset på den en gang til? 😝

Ja, i mangel på annen test gjorde jeg altså det 😊 men så fikk jeg kjøpt ny, som da viste den samme svake streken som den som ble brukt to ganger  😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...