AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Jeg jobber på et sykehus og sjefen min ønsker ikke at tillitsvalgte skal være med på jobbintervju. Noen som har noen gode argumenter til hvorfor tillitsvalgte bør være med? Anonymkode: 5d5e1...a76
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 De skal passe på at ansettelsesprosessen går riktig for seg og er derfor med på hele prosessen. Synes det er rart at sjefen din i det hele tatt lurer på det når du jobber på et slikt sted. Anonymkode: d3e6d...c43 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Et godt argument er at det skal ansettes etter prinsippet om beste kvalifisering i offentlige stillinger, så det bør være med en objektiv part som passer på at ikke yndlingen eller kompisen får jobben (med mindre de er best kvalifisert). Anonymkode: 92e2c...a9c 1
Ullvott Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Grunnen til at tillitsvalgte skal være med er for å ivareta jobbsøkernes interesser under ansettelsen. Dette er også i arbeidsgivers interesse: søkere som er sure for ikke å bli innstilt KAN komme med påstander om at intervjuprosessen ikke har gått riktig og redelig for seg, at h*n er blitt stilt utilbørlige spørsmål osv osv. Slike ting forebygges ved at også ansattrepresentant er til stede. Når det er sagt, har jeg opplevd å være i jobbintervju der ansattrepresentant ikke helt hadde forståelse for rollen sin, og var den som selv stilte de utroligste spørsmål av typen man ikke stiller i et intervju. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg jobber på et sykehus og sjefen min ønsker ikke at tillitsvalgte skal være med på jobbintervju. Noen som har noen gode argumenter til hvorfor tillitsvalgte bør være med? Anonymkode: 5d5e1...a76 At sjefen ikke ønsker dette er i seg selv en god grunn til å ha med tillitsvalgt. Anonymkode: a35ac...36c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå