Gå til innhold

Vondt på høyre siden av magen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I de siste dagene har jeg hatt en rar følelse på høyre side av magen min. Det kommer når jeg bøyer meg ned for å plukke noe opp fra gulvet eller når jeg knyter skolissene, eller når jeg sitter på do. Det er ikke smertefullt, men ubehagelig. Sorry, men det er ganske vanskelig å beskrive hvordan det føles.

Noen som vet hva det er?

Anonymkode: 15bfe...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fort å tenke blindtarm når det gjelder høre side... men kan jo sikkert være så mangt... har jo vart noen dager så da burde du kanskje blitt værre om det var blindtarmen... så hvem vet...

Ingen her som egentlig kan gi deg et faktisk svar, ville tatt en tur til legen siden det allerede har holdt på i noen dagen.

Anonymkode: a485d...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I de siste dagene har jeg hatt en rar følelse på høyre side av magen min. Det kommer når jeg bøyer meg ned for å plukke noe opp fra gulvet eller når jeg knyter skolissene, eller når jeg sitter på do. Det er ikke smertefullt, men ubehagelig. Sorry, men det er ganske vanskelig å beskrive hvordan det føles.

Noen som vet hva det er?

Du bør jo uansett gå til lege istedet for kun å spørre KG. Men er det langt oppe eller langt nede. Jeg har hatt gallestein, og det arter seg som store smerter øverst på høyre side av magen. Disse smertene er for mange noe av de verste smertene man har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor på høyre side er det? oppe eller nede?
Dersom du har en murrende eller knipende følelse rett under/nedenfor høyre ribben så kan det være gallestein du har. Det er enkelt å få sjekket, bare bestill time hos lege så får du henvisning til ultralyd.

Anonymkode: ab9d7...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Mazarini skrev:

Du bør jo uansett gå til lege istedet for kun å spørre KG. Men er det langt oppe eller langt nede. Jeg har hatt gallestein, og det arter seg som store smerter øverst på høyre side av magen. Disse smertene er for mange noe av de verste smertene man har opplevd.

Gallestein kan også arte seg som en i perioder konstant murrende, svakt knipende smerte eller fornemmelse under høyre ribbein.
Men gallesteinsanfall er noe annet, da er det snakk om skikkelig smertehelvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gallestein kan også arte seg som en i perioder konstant murrende, svakt knipende smerte eller fornemmelse under høyre ribbein.
Men gallesteinsanfall er noe annet, da er det snakk om skikkelig smertehelvete.

Ja, jeg er klar over det, var nok litt upresis. Har hatt gallestein og gallesteinsanfall og murring og hele rukla. Opererte bort galleblæra for noen år siden og har det nå helt prima👌🏼👌🏼👌🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Mazarini skrev:

Ja, jeg er klar over det, var nok litt upresis. Har hatt gallestein og gallesteinsanfall og murring og hele rukla. Opererte bort galleblæra for noen år siden og har det nå helt prima👌🏼👌🏼👌🏼

Huff. Jeg har heldigvis aldri hatt anfall (bank i bordet og alt det der) men har hatt mye irriterende fornemmelser i området under ribbeinet. Har ei venninne som har operert bort galleblæra fordi hun fikk skikkelige helvetesanfall så jeg har forstått at det er temmelig fæle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Mazarini skrev:

Jeg spør KG i håp om at noen har hatt noe lignende før. Det nytter heller ikke å dra til legen når legen er på ferie.

Smertene er på høyde ved navlen, hvis det gir mening, bare at den er på høyre side av magen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres nesten ut som det kan være noe med tarmen siden du får det når du bøyer deg og sitter på do.

Anonymkode: 16120...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...