Gå til innhold

ABB er en syk mann, men han bør få hjelp! Han er et menneske han også.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det vår ABB gjorde i 2011 da han bombet regjeringskvartalet, er det noen som har forståelse for det han gjorde? Mange ble såret å drept. Han er psykisk syk den mannen. Han kalte å gå en litt for drastisk vei. Han kjørte til utøya å velge rolig å ta livet av livsglade ungdommer.. Hva skjedde i hodet hans da han satte sine ben på utøya. Jeg synes synd på mannen for at systemet feilet da han var barn, jeg synes synd på mannen for at han er syk å trenger hjelp. Jeg er totalt i mot dødsstraff, men jeg tror aldri han slipper ut. Han ønsker å gjenta handlingene å bør holdes inne. Men han bør få hjelp, systemet feilet mot han å han bør få hjelp!

Mange meninger rundt om han er syk eller ikke. Han mener selv han ikke er syk, men det er delte meninger rundt det!

Anonymkode: 11b5d...348

Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

Han er ond, og fortjener ingen sympati.

AnonymBruker
Skrevet

Det vil ikke hjelp på ham. 

Anonymkode: 1cadc...583

AnonymBruker
Skrevet

Han er psykopat og ikke synd på.  Han gjorde det med viten og vilje. Beklager å si det, men det finnes faktisk onde mennesker i verden!  Bare se til narkokongene og hvor bestialske tortur og drap de begår. 

Anonymkode: 4484c...7e0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vår ABB gjorde i 2011 da han bombet regjeringskvartalet, er det noen som har forståelse for det han gjorde? Mange ble såret å drept. Han er psykisk syk den mannen. Han kalte å gå en litt for drastisk vei. Han kjørte til utøya å velge rolig å ta livet av livsglade ungdommer.. Hva skjedde i hodet hans da han satte sine ben på utøya. Jeg synes synd på mannen for at systemet feilet da han var barn, jeg synes synd på mannen for at han er syk å trenger hjelp. Jeg er totalt i mot dødsstraff, men jeg tror aldri han slipper ut. Han ønsker å gjenta handlingene å bør holdes inne. Men han bør få hjelp, systemet feilet mot han å han bør få hjelp!

Mange meninger rundt om han er syk eller ikke. Han mener selv han ikke er syk, men det er delte meninger rundt det!

Hjelp til hva da? 

Anonymkode: 78891...0f1

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det noen som har forståelse for det han gjorde?

Nei. Herregud. Jeg gir blanke i om han er syk eller frisk, bare hold ham innesperret. 

• Liker 10
Gjest 007_008_007
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er en terrorist.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du han er i fengsel kun på oppbevaring eller?

Selvfølgelig blir han tilbudt hjelp, på alle bauger og kanter, men vil han ikke selv så har jo ikke det noe å si.

Og han vil ikke selv.

Og uansett om han hadde blitt hjulpet frisk så kan han aldri slippe ut, da han hadde blitt tatt av dage så fort han stakk en tå utenfor fengselet.

Så han ser vi heldigvis aldri noe mer til igjen, noensinne.

Anonymkode: 8fd4d...f09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange kuler de hadde funnet i ham under obduksjonen om det var på fransk jord og det var fransk politi som kom ham i møte. 

Anonymkode: fb8be...56b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du han er i fengsel kun på oppbevaring eller?

Selvfølgelig blir han tilbudt hjelp, på alle bauger og kanter, men vil han ikke selv så har jo ikke det noe å si.

Og han vil ikke selv.

Og uansett om han hadde blitt hjulpet frisk så kan han aldri slippe ut, da han hadde blitt tatt av dage så fort han stakk en tå utenfor fengselet.

Så han ser vi heldigvis aldri noe mer til igjen, noensinne.

Ja, det er mange i fengselet som ville drept han om han fikk være sosial med medfangene.

Folk ville nok stått i kø får å banke han opp om han slapp ut.

Faren for gjentagelse er nok stor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mange kuler de hadde funnet i ham under obduksjonen om det var på fransk jord og det var fransk politi som kom ham i møte. 

Værten annen plass ville han nok blitt skutt på flekken å ikke bedt pent om å legge fra seg våpenet etc etc.. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sant. Jeg har brukt dødtiden på jobb i det siste på å lese "På vår vakt".

Han var milisekunder og milimetere fra å bli skutt under pågripelsen, men våre gutter gjorde alt som de skulle og tok (faktisk) riktig avgjørelse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den enkle veien ville vært å skyte han under pågripelsen. Men det er jo som sagt en enkel vei.

Gjest gjestvest
Skrevet

Hensikten med våre fengsler og forvaringsanstalt er straff samt rehabilitering. Du skriver at ABB bør få hjelp. Jeg går ut fra at du med dette mener: Rehabilitering. Dette tilbys i våre fengsler og rehabiliteringsansalt. Den som ikke er mottakelig for å bli rehabilitert har selv frasagt seg retten. 

Skrevet

Jeg tenker han får og kan få all den hjelp han trenger og har behov for der han befinner seg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg eller er ABB helt perfekt objekt for å teste samfunnets egentlige temperatur? 

Det er med ABB vi kunne formidlet for hele verdenen hva rehabilitering betyr. Han er helt perfekt. Det som gir mest kvalme å rehabilitere må også være det som gir best bevis hvis humanisme er av avgjørende faktor. Han er perfekt skryte-objekt. 

Anonymkode: c8d11...2ba

• Liker 3
Skrevet

Han har akkurat like mye rett på helsehjelp som alle andre. Han har også akkurat like mye rett som alle andre til å avstå fra helsehjelp. Så lenge man ikke er umyndiggjort eller så lenge det ikke er grunnlag for tvangsvedtak, kan han oppsøke og be om nødvendig hjelp, og han kan velge å ta imot den behandlingen som blir tilbudt etter en helsefaglig vurdering. Akkurat som deg og meg.  Sant å si får han trolig mer helsehjelp enn mange andre pga alle fagpersonene som er inne i bildet i en slik sak. 

• Liker 1
Skrevet

Hold Fjottolf innesperret livet ut, eller la han råtne på Bouvetøya! 

Han fortjener ikke bedre. 

Jeg er vanligvis veldig sympatisk og tolerant men han utfordrer min empati og nestekjærlighet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han får nok den helsehjelpen han trenger i fengsel, men å tro at han skal bli mindre ond er utopi. Han blir sperret inne resten av livet sannsynligvis. Det er for farlig å slippe han fri. 

Selv om jeg hater han mer enn mest, så skal ha ha samme pleie og behandling i fengsel som alle andre der inne. Følelsene mine sier at han kan råtne og sulte ihjel alene, men vi lever heldigvis i en rettsstat hvor lover går foran våre følelser. Og han ble jo dømt i denne rettsstaten han selv hatet.

Fordelen med at han ikke ble skutt, er at vi fikk se hvilken ynkelig, patetisk pingle av en loser han er. Ulempen er at han koster staten millioner av kroner. 

Anonymkode: 1cadc...583

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...