Gå til innhold

Fransk bulldog? Frisk og barnevennlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vurderer hund om få år og jeg tenker, sjekker og grubler veldig på hvilken rase jeg vil ha, hva jeg tilbyr og hva jeg trenger. Har stort ønske om Finsk Lapphund, og der har jeg fått så mange inputs at jeg vet den er veldig passende for oss. Nå tenker jeg på Fransk Bulldog. Er den ved god helse stort sett? Uaktuelt for meg å kjøpe raser som ikke er friske nok til å ha det bra, og jeg tør ikke stole helt på klubber og oppdrettere om dette spørsmålet. Noen med erfaring? Og hvordan er den med barn?

Viss noen stusser over aktivitetsnivå så er det pga jeg har ca to fjellturer hver uke, og går langt hver dag. Det er IKKE et krav at hunden er med, og derfor har fransk bulldog kommet opp som et ønske hos barn og samboer :) Den er ganske enkelt mindre!

Anonymkode: e9fe5...eb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er opptatt av å ha en frisk hund, er _ikke_ fransk bulldog eller andre flatnesede raser å anbefale. De er kun avlet for syns skyld, og har en hel rekke med helseproblemer - bare det å puste kan være en kamp for dem. Der er bare å lese opp om på nettet. 

Synes det er flott at du sjekker opp om rasene før du kjøper. Lykke til! :)

Anonymkode: 12fe4...45b

• Liker 5
Skrevet

Av dei to rasene hadde eg heller gått for fransk lapphund. Bulldog har ofte problemer med å puste pga den korte snuten. Berre det å gå på tur kan vere grusomt tungt for dei, og fjelltur er omtrent berre å gløyme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er opptatt av å ha en frisk hund, er _ikke_ fransk bulldog eller andre flatnesede raser å anbefale. De er kun avlet for syns skyld, og har en hel rekke med helseproblemer - bare det å puste kan være en kamp for dem. Der er bare å lese opp om på nettet. 

Synes det er flott at du sjekker opp om rasene før du kjøper. Lykke til! :)

Anonymkode: 12fe4...45b

Akkurat nå, Amantheia skrev:

Av dei to rasene hadde eg heller gått for fransk lapphund. Bulldog har ofte problemer med å puste pga den korte snuten. Berre det å gå på tur kan vere grusomt tungt for dei, og fjelltur er omtrent berre å gløyme. 

Takker for svar, og trenger ikke flere svar. Rasen er nå uaktuell. Ja, vi tenker i grunn Finsk Lapphund, men greit å se seg litt rundt om de kan være noen som passer bedre. Heldigvis lenge til valg av oppdretter og valpekjøp enda, men koker nok ned til en flapp :)

Takker så meget for svar! 😄

Anonymkode: e9fe5...eb3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...